"Ottaisin vasemmanpuolimmaisen"

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

"Ottaisin vasemmanpuolimmaisen"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2013 14:09

"Ottaisin vasemmanpuolimmaisen" (kuningatarwienerpitkon).

Jo kaksi myyjää on kysynyt, "teistä vai minusta katsoen?".
(Eivät ole olleet älytettävissä.)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: "Ottaisin vasemmanpuolimmaisen"

ViestiKirjoittaja untuva » 25.05.2013 18:43

Psykopatologia kirjoitti:"Ottaisin vasemmanpuolimmaisen" (kuningatarwienerpitkon).

Jo kaksi myyjää on kysynyt, "teistä vai minusta katsoen?".
(Eivät ole olleet älytettävissä.)

Kyllä se on yleensä siitä katsoen, joka sen ostopäätöksen tekee eli ostajasta katsoen. Myyjän pitäisi automaattisesti tajuta, että se on ostopäätöksentekijän (ostopäätöksentekijä katsoo asiaa itsensä puolelta ensikädessä) käden mukaan. Tuo teistä tai minusta katsoen kertoo mielestäni siitä, ettei myyjä ole oikein tajunnut mikä on asiakkaan rooli ja mikä myyjän rooli; sehän on, että asiakas päättää ja myyjä antaa. Vai onko PP sinulla parempi selitys tähän?
untuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.05.2013 19:13

Toisin sanoen myyjän pitäisi olla kuin lääkäri. Heidänkin tulisi tajuta silmänräpäyksessä kummasta kädestä on kyse, kun potilas kertoo vasemman käden olevan kipeä. Taannoin luin uutisen, minkä mukaan suomalaisilla lääkäreillä on yllättävän runsaasti vaikeuksia vasemman ja oikean hahmottamisessa potilastyöskentelyssään.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2013 19:15

Haluamani pitko oli minun puoleltani oikealla.

Jos myöjä ei olisi kysynyt, hän olisi valinnut "väärin".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja untuva » 25.05.2013 19:16

Psykopatologia kirjoitti:Haluamani pitko oli minun puoleltani oikealla.

Jos myöjä ei olisi kysynyt, hän olisi valinnut "väärin".

Minkä takia teit noinpäin? Olet huijari. Leikitkö myyjää vai? Yleensä myyjä tekee sen suurimman työn; käänteistämisen. Arvaan, että susta on kiva kiusata ihmisiä; saada hämilleen; sanoa, että valitsitkin väärin, että olisit kysynyt. Minä jos ostan kaupan tiskiltä jotain näytän kädellä kummanpuoleinen pitko; en sano vasemman tai oikeanpuoleinen. Tällöin myyjän ei tarvitse tehdä niin suurta työtä ja kysyä kummanpuolelta katsottuna.
Viimeksi muokannut untuva päivämäärä 25.05.2013 19:30, muokattu yhteensä 4 kertaa
untuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.05.2013 19:21

Noin savolainen ei kannata olla lekurissa. Ainakaan kovin vakavassa tilanteessa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2013 19:35

Teen pirullisia ihmiskokeita.

Minulla on sydänkin oikealla puolella.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja untuva » 25.05.2013 19:36

Psykopatologia kirjoitti:Teen pirullisia ihmiskokeita.

Minulla on sydänkin oikealla puolella.

Jos minä olisin ollut myyjänä tässä tapauksessa, mitä se olisi kertonut minusta, jos olisin tehnyt noin kuin sanoin, jos tämä olisi ollut pirullinen ihmiskokeesi?
untuva

ViestiKirjoittaja Jail » 25.05.2013 19:48

Olisit ottannut keskimmäisen.
Jail

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2013 19:51

"Mehevimmän" näköisen pyrin ottamaan - kolme niitä oli.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja untuva » 25.05.2013 19:54

Psykopatologia kirjoitti:"Mehevimmän" näköisen pyrin ottamaan - kolme niitä oli.

Missä kohtaa sanot, että niitä onkin kolme eikä kaksi vain?
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 25.05.2013 20:04

Minä olen niin kiero, että annan sitten sen keskimmäisen asiakkaalle, ja kuvittelen hänen olevan riittävän tyytyväinen siihen, ja sitten kun työpäiväni päättyy ostan sen mehevimmän pitkon itselleni.
untuva

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2013 20:05

20:05
En missään. Lukumäärä ei muuttanut tilannetta (vasen - oikea).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.05.2013 20:07

Hilppa kirjoitti:Toisin sanoen myyjän pitäisi olla kuin lääkäri. Heidänkin tulisi tajuta silmänräpäyksessä kummasta kädestä on kyse, kun potilas kertoo vasemman käden olevan kipeä. Taannoin luin uutisen, minkä mukaan suomalaisilla lääkäreillä on yllättävän runsaasti vaikeuksia vasemman ja oikean hahmottamisessa potilastyöskentelyssään.

Vasen käsi on aivan eri asia kuin vasemmalla puolella.
Lääkärin tosiaan pitäisi heti tajuta kumpi käsi potilaalla on kipeä tämän valittaessa vasenta kättään. Vasen käsi on vasen käsi, aivan sama mistä sitä katsotaan. Jos taas asiakas tahtoo vasemmalla puolella olevan tuotteen, mielestäni myyjä tekee fiksusti tarkistaessaan kenen 'vasemmasta puolesta' asiakas puhuu - vasemmalla puolellani/si...

Minulle aina välillä sanotaan työssäni, että varataan sitä ja tätä siltä tai tältä puolelta; silloin tietysti käytössä ovat sanat vasen ja oikea. Kyllä aina erikseen kysyn ja tarkistan, että mistä katsoen pyynnön esittäjä tarkastelee käsitteitä vasen ja oikea; etuosasta, takaosasta, sivuilta, minusta, hänestä... Pakko tarkistaa ja varmistaa, niin suhteellisia käsitteitä vasen ja oikea ovat.
Tuskin kaupoissakaan on mitään vakiintuneita käsitteitä, joiden mukaan vasemmanpuoleinen on yksiselitteinen ja kaikkien tiedossa oleva paikka - toisin kuin vasen käsi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.05.2013 23:28

Tänään:
"Ottaisin vasemmanpuoleisen." Myöjä kurotti ottamaan
itsestään vasemmanpuoleista mutta sitten empi.
Sanoin: "Tuota juuri tarkoitin."
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 29.05.2013 09:24

Elämän suurimpia mysteereitä on se, että kun peili vaihtaa vasemman ja oikean paikkaa, niin miksi ihmeessä se ei kuitenkaan vaihda ylös-alas paikkoja!
Kahvi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 29.05.2013 13:47

Beth kirjoitti:Minulla ei ole tälläisiä ongelmiä, koska kommunikoi selkeämmin, sormeni osoittaa aina siihen halutun, ja jostain syystä myyjät tajuavat heti. Kai siinä on myös telepattisuuttakin mukana :geek:

:lol:
Helmenkalastaja

Paluu Romulaatikko