Miten pääsisin eroon epämieluisista vieraista?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Miten pääsisin eroon epämieluisista vieraista?

ViestiKirjoittaja Illusia » 04.10.2012 14:18

Mieti, haluatko heidät kotiisi vai et. Jos kyse on esimerkiksi puolison sukulaisista, et ehkä voi estää heitä käymästä kotonanne, sillä se ei olisi reilua. Jos kyseessä ovat omat sukulaisesi, niin voit ihan hyvin laittaa heihin välit poikki, jos siltä tuntuu. Se on sinun päätöksesi.

Voit olla vastaamatta puhelimeen, kun vieraat tarkentavat tulopäiväänsä tai voit olla avaamatta ovea, kun ovikello soi. Tee näin monta kertaa peräkkäin, että uskovat. Muille sukulaisille tai asianosaisille voit selittää syyt tälle käytöksellesi varmemmaksi vakuudeksi, jos siltä tuntuu. Viesti voi mennä perillekin.

Tilanne on toinen, jos itsekin majailet ei-toivottujen vieraiden luona. Silloin kannattaa vain yrittää kestää. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Käyt välillä ulkona tuulettumassa.
Illusia

ViestiKirjoittaja Illusia » 04.10.2012 19:35

Niinhän ne sanovat, että suku on pahin. Itsekin sitä on samaa sukua kuitenkin. Ehkä muilla on samoja vaikeuksia, mutta eivät vaan puhu niistä. En tiedä, kannattaako näistä asioista jutella sukulaisten kanssa ja voisiko se auttaa. Ihmiset eivät niin vaan muutu, vaikka miten toivoisi. Vaikeata. Minä en päästä kaikkia sukulaisia kotiini. En välitä pitää yhteyttä ihmisiin, jotka pitävät kotiani vain halpana hotellina.
Illusia

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 04.10.2012 23:09

Järjestä heille mukavaa puuhailua vierailunsa ajaksi. Esimerkiksi ikkunat voisi pestä, kämppään pitäisi tehdä muutenkin suursiivous ja nythän on oivallinen hetki, kun on paljon erin omaisia tekijöitä paikalla.

Miesväki voisi pilkkoa puut ja tehdä kodin pikku korjaukset. Naiset voivat vaikka ommella verhoja ja tehdä muuta somistusta jnejne...

Sinä luonnollisesti johdat töitä ja valvot laatua.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.10.2012 11:27

Et mitenkään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lette » 09.10.2012 10:32

Kyllästynyt kirjoitti:Olen taas siinä tilanteessa, että joudun parin päivän ajan majoittamaan ihmisiä joista yksi jaksaa sekä muistaa aina arvioida ja arvostella kaikkea minuun liittyvää.

Ei tietenkään ole olemassa viisasten kiveä tällekään asialle.
Yleisesti ajateltuna, hyvä on ainoa mikä voi auttaa ongelmatilanteessa.
Jos yrittäisit löytää hyvää siinä mainitsemassasi yhdessä arvostelijassa.
Hän voisi yllättyä ja alkaa arvioida sinua uudelleen.
Lette

ViestiKirjoittaja Illusia » 09.10.2012 22:31

Minun luona vieraat vain sotkevat, ellen KÄSKE siivoamaan. Monen päivän vierailun aikana kuuluu tehdä jotakin kotitöitä, ettei kaikki kaadu yhden, minun, harteille. Sängyt ainakin pitäisi pedata itse. Minulla ei ole tiskikonettakaan, ja kyllähän sitä tiskiä kertyy ihan omastakin takaa, saati jos on enemmän porukkaa.

Lähtiessä pitää muistaa kiittää. Sekin on joskus vierailtani unohtunut. Se on paha unohdus se. Pieni sana olisi voinut muuttaa paljon.
Illusia

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 10.10.2012 03:11

Voit muuttaa ainoastaan omaa suhtautumistasi. Ja siitä seikkailusta voi tulla jopa hauska. :lol:
mr jalsan

ViestiKirjoittaja Lette » 10.10.2012 15:38

Ihmiset muuttuvat vasta sitten, kun itse ensin muuttaa omaa suhtautumistaan.
Viimeksi muokannut Lette päivämäärä 11.10.2012 09:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Lette

ViestiKirjoittaja Kuutar » 11.10.2012 00:29

Miksi et voi sanoa suoraan hänelle, ettei hänellä ole oikeutta tehdä toisen kodissa mitä huvittaa?

Jos hänen mielestään on sotkuista, sano että voi sitä hotellissakin asua, jos taso ei kelpaa.
Jos ruoka ei kelpaa, vie hänet ulos syömään.
Voit myös sanoa " Jos ei ruoka kelpaa, syödä ei ole pakko. Se ei ole mikään velvollisuus."
Mikäli hän suuttuisi tuosta, siihen voisi lisätä " arvaa mistä teoksesta tuo sitaatti oli."
Jos hän ei muista, voisit alentuvasti sanoa " no eihän kaikki tykkää lukemisesta."

Voi tietysti olla, että vieraasi siivosi vain kohteliaisuudesta.
Kuutar

Paluu Romulaatikko