Selkä säästyy

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Selkä säästyy

ViestiKirjoittaja Illusia » 28.09.2012 16:53

Ostin pyörillä kulkevan ostoslaukun. Parempi liian aikaisin kuin liian myöhään.
Illusia

Re: Selkä säästyy

ViestiKirjoittaja Illusia » 28.09.2012 17:55

Minulla on pitkä kauppamatka, monta kilometriä. Laukun vetäminenkin on muuten yllättävän raskasta. Lihaksia voi vahvistaa, mutta kasaan painuneita nikamia ei saa enää ennalleen. Jos selkä menee, sitä voi joutua olemaan sängyn pohjalla pitkiä aikoja ja syömään vielä särkylääkkeitäkin. Silloin kunto romahtaa varmasti. Säryt ja liikuntakyvyttömyys voivat johtaa myös masennukseen.
Illusia

ViestiKirjoittaja Illusia » 28.09.2012 18:32

Minä kannoin ostoksia 20 vuotta selkärepussa. Nyt riittää. On minulla polkupyöräkin, jolla voin kuljettaa painavammat ostokset. Aasia en viitsi hankkia. Miksi muuten Suomessa ei kanneta tavaraa pään päällä?
Illusia

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.09.2012 19:18

Obelix kirjoitti:Ts. selän lihakset rappeutuvat.

Ainakaan kauppakassien raahaaminen ei hoida kroppaa, vaan päinvastoin aiheuttaa kulumia. Selkäreppu kauppakassina on parempi vaihtoehto, mutta kauppakantamus selässä voi myös iän myötä rassata ja kuluttaa. Silloin on ihan järkevää siirtää ostokset pois omalta kropalta pyörien päälle.

Pää voisi olla kantamiseen kätevä vaihtoehto, mutta ennemmin tai myöhemmin siinäkin voisivat nikamat joutua liian lujille.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.09.2012 19:33

Aasi minullekin kelpaisi. En vain tiedä mihin parkkeeraisin sen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Illusia » 29.09.2012 13:21

Obelix kirjoitti:
Illusia kirjoitti:Minä kannoin ostoksia 20 vuotta selkärepussa. Nyt riittää. On minulla polkupyöräkin, jolla voin kuljettaa painavammat ostokset. Aasia en viitsi hankkia. Miksi muuten Suomessa ei kanneta tavaraa pään päällä?

Mitä sulla on aaseja vastaan?

Nythän minulla on pyörällinen kauppakassi, joten mihin tarvitsen aasia? Aasinkin selkää pitää säästää. Sääliksi käy, kun niiden pitää kantaa ihmisten taakkoja.

Tuolla on jännä kuva aasista:

http://chickstravelflicks.files.wordpre ... de-189.jpg
Illusia

Paluu Romulaatikko