Salikelpoinen?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Salikelpoinen?

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 02.09.2011 10:15

Mahdatko olla tarpeeksi rosoinen?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 02.09.2011 11:48

Minun käy välillä sääliksi väärinkohdeltua gkuosimodaa. Jos äijä pistää sut itkemään jatkuvasti - ei ole itkusi arvoinen.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja ve e » 02.09.2011 17:05

aussi kirjoitti:Kun salikelpoinen, keskustelun tumma joki valuu pitämättömänä ja aiheet ovat kalpeita ja kommentit mielenkiinnottomia ja kuolettavia, kuin hapeton vesi.
Kun vastaukset ovat hiottuja ja ennalta arvattavia,kuin löysän joen mutkat, kun salikelpoisuus on hionut pois kaiken kapinan esiintuomisen, kun salikelpoisuus hautaa sinut kuin hiljainen joki, huomaat ettei olllut mitään hyötyä olla rosoinen kivi.

Rosoisen kiven edessä tapahtuu mielenkiintoisia asioita, kun virtaan sen alapuolelle tulee helpommin pyörteitä, ja pyörteisiin kenties ötököitä, ja ötököitten perässä kaloja. Optimistisesti ajatellen.

Oikeesti liian salikelpoisiin keskusteluihin ei ehkä kannata osallistua, jos ei sitten ole aivan mielettömän tietäväinen, ja voi vakavastiotettavalla tavalla puhua mielenkiintoisistakin asioista.

Lisäys: Minulle on oikeastaan tosi tärkeää nettikrjoittelussa, ettei minulta ruveta odottamaan mitään salikelpoisuutta siinä mielessä, että todella tietäisin aina, mistä puhun. Joskus tulee kirjoitettua aika kevyeltä pohjalta, silloin saa tietenkin moittia, mutta siitä kärsin, jos kovin vakavastiotettavana pidetään (tai minusta alkaa tuntua siltä, että saatettaisiin pitää, mitä ei varmaan tietenkään oikeasti tapahdu).
ve e

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 07.09.2011 13:24

aussi kirjoitti:no no, tuo oli lähes jonkun suuren venäläisen kirjailijan tuotannnon vertainen kuvaelma tummista vesistä.Paitsi, että oli täyttä paskaa.
En minä ole vihainen, eikä tarvia sääliä, mutta saa sääliä jos haluaa.

Mä käytän sanaa "sääliä", kun tarkoitan voimakasta empatiaa. Pitäisi tarkentaa, sillä usein sana "sääli" tulkitaan jollain tavalla negatiiviseksi...
Mä voisin käyttää sen tilalla lausetta: "tuntuu pahalta sinun (jonkun) puolesta".
Biancaliina

Paluu Romulaatikko