Nettiriitelystä Tukari2:lla

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.01.2011 16:06

Googlasin sanalla riskiluku. Selvisi, että sana ei liity uusiutumisriskiin - tai ainakaan ei liity pelkästään uusiutumisriskiin, vaikka joissakin tapauksissa voikin kai liittyä siihen. Vai mahtaako riskiluku liittyä tässä yhteydessä uusiutumisriskiin ollenkaan?
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 20.01.2011 16:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri
 

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.01.2011 16:47

Kyllästynyt kirjoitti:Eikö tässä ole koko ajan väännetty siitä mikä oli toistumisriski sinun raskaudessasi?

Ymmärrettävästi ei puhuta toistumisriskistä silloin kun on kyse ensimmäisestä raskaudesta vaan ensimmäisessä raskaudessa puhutaan (vain) riskistä saada vammainen lapsi = riskiluku.
Siksi onkin kuulostanut kummalliselta se, että sinä olet puhunut riskiluvusta; ollaan puhuttu kahdesta eri asiasta - sinä riskiluvusta ja minä toistumisriskistä. Ja minä olin aivan pihalla yrittäessäni käsittää, että toistumisriskin arvioiminen olisikin nykyisin riskiluvun laskemista...

Mutta siis: riskiluvun laskeminen ei ole sama asia kuin uusiutumisriskin arvioiminen - olenkohan nyt ymmärtänyt oikein? Ja minun kohdallani aikanaan nimenomaan arvioitiin uusiutumisriskiä, ei laskettu riskilukua...
Mirri
 

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.01.2011 17:13

Perinnöllisyyslääkäri kertoon downin oireyhtymän uusiutumisriskistä näin:
Tavallisen 21-trisomian toistumismahdollisuus seuraavassa raskaudessa on jonkin verran suurempi kuin keskiväestössä, 1/100 (muuten se olisi 31-vuotiaan äidin lapsella 1/800).

http://verneri.net/yleis/index.php?id=1 ... aq_faq=635

Onko tuossa esitetyt luvut yhtä kuin riskiluvut?

Kyllästynyt, tarkoitin kromosomitutkimusta; puhuin virheellisesti seulasta; aikoinaan (80-luvulla) on tainnut olla aika tavallista maallikoiden puhua lapsivesitutkimuksesta kromosomiseulana, koska se ajateltiin niin, että siinä seulotaan.
Mirri
 

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.01.2011 17:34

Kyllästynyt, googlaamalla selviää, että nykyisinkin puhutaan kromosomiseulonnasta. Minä siis googlasin sanan kromosomiseulonta. En sitten ainakaan suurta virhettä tehnyt käyttäessäni tuota sanaa.
Mirri
 

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.01.2011 17:38

Kyllä se sinun toistumisriskisi on aivan sama asia kuin sinun riskilukusikin.

Tuskin. Onko Mirrin keississä joku hänen ikioma riskilukunsa tms?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.01.2011 17:42

Kyllästynyt, kuten kerroin - kromosomiseulonnasta puhuminen selvisi googlaamalla. Virheellistä tai ei...
Mirri
 

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 20.01.2011 18:30

Oletko sinä Kyllästynyt [- -]

Poistin: K. on nyt ollut kotona flunssassa. PP
Varjolilja
 

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.01.2011 20:57

Kyllästynyt, ei se gynekologi asiaa varsinaisesti minulle sanonut, vaan kollegalleen hämmästellessään, että miksei minulle ole tehty lapsivesitutkimusta, kun olen niin 'selkeä lääketieteellinen tapaus'. Kollega sitten selitti hänelle, että miksei ole pidetty aiheellisena tehdä kyseistä tutkimusta - minä vain makasin heidän välissään ja kuuntelin kahden viisaan kiivaansorttista keskustelua siitä, että olenko minä 'selkeä lääketieteellinen tapaus', vai enkö ole.

Sitä en muista ihan varmaksi, että makasinko välissä, vai olivatko ne kaksi toisistaan mittaa ottavaa lääkäriä vieretysten. Mutta siis se minua selkeänä tapauksena pitänyt lääkäri ei keskustellut asiasta minun kanssani; hän oli sen sortin lääketieteilijä, että hänellä ei oikeastaan ollut tapana keskustella potilaiden kanssa (ei ollut tapana 'alentua' keskustelemaan...). Ei siinäkään tilanteessa; hän suorastaan väitteli lääketieteellisestä asiasta kollegansa kanssa aivan kuin minä en olisi ollut tilanteessa läsnä ollenkaan.

On se sentään luojan lykky, ettei ole mitään merkitystä sillä uskotko sinä vai etkö usko; kokemukseni eivät muutu sinun uskomustesi mukaan.
Mirri
 

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.01.2011 21:50

Tuo tekee kertomastasi vielä entistäkin epäuskottavamman; miksi lääkäri sanoisi toiselle lääkärille noin päättömän lauseen?
Kyllästynyt, sinäpä sen sanoit... Taisi toinen gynekologikin pitää kollegansa näkemystä aika 'päättömänä'; sellainen käsitys minulle tuli siinä tilanteessa, kun kollega yritti virkaveljelleen selittää miksi minulle hänen mielestään olisi aivan ehdottomasti pitänyt tehdä lapsivesitutkimus.
Mirri
 

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.01.2011 22:15

Kyllästynyt kirjoitti:Kyseinen gynekologi on todennäköisesti yrittänyt kaikki keinoin yrittänyt selittää sinulle asiaa - mutta sinä et ole sitä vielä tähän päivään mennessäkään ymmärtänyt.
Hyvin surullista.
Jaa, sillä lääkärikierrollako hän yritti kaikin keinoin selittää minulle jotakin? Minusta kuitenkin kuulosti ihan siltä, ettei hän puhunut (saati selittänyt!) minulle mitään - puhui vain virkaveljelleen siinä minun sänkyni vieressä.
Mirri
 

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.01.2011 22:28

Kyllästynyt:
Kyseinen gynekologi on todennäköisesti yrittänyt kaikki keinoin yrittänyt selittää sinulle asiaa -
mutta sinä et ole sitä vielä tähän päivään mennessäkään ymmärtänyt.
Hyvin surullista.


Etkö vieläkään ole oppinut viestimään asiallisemmalla tavalla! - hyvin surullista sekin.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.01.2011 22:35

On, tyylissä, tyhmeliini.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.01.2011 23:01

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Jaa, sillä lääkärikierrollako hän yritti kaikin keinoin selittää minulle jotakin? Minusta kuitenkin kuulosti ihan siltä, ettei hän puhunut (saati selittänyt!) minulle mitään - puhui vain virkaveljelleen siinä minun sänkyni vieressä.

Jaa, hänkö ei sitten yrittänytkään sinua painostaa osallistumaan tutkimukseen johon et halunnut osallistua?

Vai oliko painostus sitä, että gynekologi keskusteli sinun kuullen kollegansa kanssa ja sinä tuosta keskustelusta päättelit hänen painostavan sinua?
Kyseinen gynekologi kysyi lääkärikierrolla virkaveljeltään siinä minun sänkyni äärellä, että miksei lapsivesitutkimusta ole tehty, vaikka minä olen niin selkeä lääketieteellinen tapaus. Virkaveli sitten parhaan kykynsä mukaan yritti selittää kollegalleen omia näkemyksiään minun tilanteestani; että miksi oli päädytty tällaiseen ratkaisuun - ei tehty lapsivesitutkimusta...

En tiedä yrittikö kyseinen gynekologi painostaa vai ei. Joka tapauksessa hänen käyttäytymisensä sanomisineen oli lääkärikierrolla törkeää ja ajattelematonta. Kuten se, että hän sanoi minua 'selkeäksi lääketieteelliseksi tapaukseksi' todistellessaan kollegalleen, että tämä on hänen käsityksensä mukaan tehnyt virheen, kun ei ole painostanut minua lapsivesitutkimukseen.
Mirri
 

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.01.2011 23:15

Kyllästynyt kirjoitti:En todellakaan pysty uskomaan, että lääkäri olisi sanonut noin kuin sinä väität hänen sanoneen.
Mitä väliä ja merkitystä sinun uskomisillasi on?
Mirri
 

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.01.2011 23:17

Raikasta!
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.01.2011 23:20

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:En todellakaan pysty uskomaan, että lääkäri olisi sanonut noin kuin sinä väität hänen sanoneen.
Mitä väliä ja merkitystä sinun uskomisillasi on?

Mitä väliä sinun väitteilläsi on?
Ei mitään; kirjoitukseni voivat oikein hyvin jäädä 'omaan arvoonsa', eikä ole mitään järkevää syytä pitää niitä minkäänlaisina 'totuuksina'.
Mirri
 

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.01.2011 23:37

Sivistymätöntä sanontaa.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.01.2011 00:16

tris009 kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Raikasta!

Ei haukkuva koira muutu!

Miksi sallit Psykologia-foorumilla Kontun esittää, että Kyllästynyt on rakastajattareni?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.01.2011 00:28

Syksyllä 2009. Eikö sinulla ole muuta sanottavaa? Saat yrittää vielä kerran.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.01.2011 01:08

tris009 kirjoitti:No rehellinen vastaus on että annan postaajieni esittää sellaisiakin mielipiteitä jotka saattavat loukata toisia. Kuten sinäkin. Aiotko taas alkaa kiusata minua?

Houkka! Tuollainen ei ole mitään pelkää loukkaamista vaan rikollista. ÄLÄ TAAS PUPEA PUHUMAAN KIUSAAMISISTA, TAI PAUKKUU.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron