Minkälainen mökkiläinen olet ?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.06.2021 13:28

Vesi: kaivosta / johdosta
Sähkö: Seinästä / "päreet"
Kakkaaminen: WC / ulkohuusi
Järvi: rannalla / etäällä
TV: on / ei
Netti: on / ei
Muuta
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Minälainen mökkiläinen olet ?

ViestiKirjoittaja Palle » 26.06.2021 20:12

Möin mökkini pois jo. Kannettu vesi, ulkohuussi ja kaikki epämukavuudet. Keskellä merta kaiken lisäksi, yksinäisellä luodolla. Jääkaapin tosin viritin aurinkopanelilla toimivaksi, mutta kaliiksi tuli, kun akut eivät kestä.

Nyt olen vapaa kuin taivaan lintu.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.06.2021 21:08

Minäkin olen myönyt maalais-tilukseni.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Noolan » 26.06.2021 21:49

Vesi hanasta järvestä, sähkö ja varaava takka löytyvät molemmat, samoin sisävessa ja huussi.
Järven rannalla. Maailman paras paikka, sielun koti ja koirien viimeinen leposija.
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.06.2021 22:55

Minun mökilläni vesi tulisi johdosta, sähkö seinästä, ja kakkaamista varten olisi sisävessa. Ulkohuussi voisi olla tunnelmointia ja lukemista varten, mutta sitä ei käytettäisi tosi tarpeeseen.
Järvi (parhaassa tapauksessa meri) alkaisi mieluiten ulko-ovelta, mutta muutaman askelen voisin ottaa päästäkseni pulahtamaan. Telkkaria ei olisi, mutta wifiä miettisin ja harkitsisin kuumeisesti. Ehkä olisi mukavaa istua huussissa tapletin kanssa, jos vanhat sanomalehdet eivät enää kiinnostaisi.

Rantasauna olisi mökin kyljessä kiinni, ja sieltä järveen/mereen olisi yhtä lyhyt matka kuin mökistä. Sen pitäisi olla hyttysvapaata aluetta, ja muitakin ötököitä suvaitsisin rantatontillani vain rajoitetusti.
Mirri

Re: Minkälainen mökkiläinen olet ?

ViestiKirjoittaja Rakkaussoturi » 29.06.2021 22:56

Mökillä käyn vain päiväseltään nykyään ja muuten viihdyn kesällä parhaiten keskustassa jonkun baarin terassilla tai vanhempieni takapihalla tai omalla parvekkeella. . Sukumökillä olin paljon lapsena ja nuorena ja siellä on sähköt, tv, ulkovessa (ja ämpäri sisällä, jos yöllä täytyy pissalla käydä), vedet tuodaan kotoa (kaivo ei kunnossa enää vuosikymmeniin), kyseessä kuivan maan mökki, nettiä ei ole, radio on ja kirjoja sekä lehtiä.
Born in Heideken
Rakkaussoturi

Paluu Romulaatikko