Wordista kysymyksiä

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Wordista kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.10.2018 17:30

Pitääkö Wordissa muistaa tallentaa teksti aina välillä, jottei se vahingossa katoaisi bittiavaruuteen, vai onko nykyisissä versioissa jokin automaattisesti tallentava systeemi?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Wordista kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Palle » 08.10.2018 08:53

En ole Wordia käyttänyt aikoihin, mutta joskus muinoin se palautti koneen kaatumisen jälkeen viimeisimmän version, mutta se ei tee sitä kaikissa tilantessa, esim. jos vahingossa sammuttaa Wordin tallentamatta.

Joten suosittelen tallentamaan silloin tällöin.

Sammutettaessa se taitaa kyllä nykyään kysäistä, että haluatko tallentaa.

Minun käyttämässä Open officessa tallennusnappi on harmaana, jos ruudulla näkyvä versio on sama kuin levyllä.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Wordista kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Tyy » 08.10.2018 11:45

No tietysti pitää. On toki niissä automaattinen tallennus mutta ei sen varaan voi mitään laskea.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Wordista kysymyksiä

ViestiKirjoittaja trisse » 08.10.2018 19:59

Eipä se tallennus vie puolta sekuntiakaan kun on nimen kerran dokumentille antanut. Itse olen ehkä pessimistinen mutta tallennan omat dokumenttini parin minuutin välein.
trisse
 

Re: Wordista kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.10.2018 21:26

Myös sillä on merkitystä minne tallentaa.

Tekstitiedostoja ei kannata tallentaa ainakaan juurihakemistoon (yleensä C:) tai muutenkaan ohjelmatiedostojen sekaan.
Eikä oikeastaan vain kovalevyllekään. Jos se hajoaa, sinä olet pulassa.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Wordista kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.10.2018 16:17

Kiitos neuvoista. Automaattinen tallennus tosiaan on; löysin sen linkistä, jonka joku laittoi tähän ketjuun. Joskus muinoin ei ollut vaan piti itse muistaa tallentaa tuotoksensa aina välillä.
Kyselen sitten taas tässä ketjussa lisää, jos tulee ongelmia nykyaikaisen Wordin kanssa.

Yhtenä ongelmana on ollut, että tulostus pitää erikseen kaivaa esille; ei ole mitään tulostimen kuvaa, jota klikkaamalla pääsisi tulostamaan. Olen kuitenkin löytänyt tulostuskohdan, vaikka sitä pitikin vähän etsiä. Kertokaa, jos tiedätte keinon päästä tulostamaan entiseen tyyliin tulostimen kuvaa klikkaamalla.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Wordista kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ip-banni » 09.10.2018 17:20

On se kuva siinä yläpalkissa.
ip-banni
 

Re: Wordista kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.10.2018 17:39

Kiitokset taas!
Kävin tutkailemassa yläpalkkia ja löysin sieltä kohdan Mukauta pikatyökaluriviä. Sen asetuksista sain tulostuksen näkyviin, ja tulostusvaihtoehtojakin on kaksi: pikatulostus ja tulostus esikatselulla, molemmat voi klikata yläpalkissa näkyviksi.

(17:44)
Testasin molempia toimintoja ja hyvin pelittää: minulla on kohta pinkka Helsingin kaupungin palvelukorttihakemuksia jaettavaksi.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Wordista kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Tyy » 11.10.2018 03:19

Mirri kirjoitti:Kiitos neuvoista. Automaattinen tallennus tosiaan on; löysin sen linkistä, jonka joku laittoi tähän ketjuun. Joskus muinoin ei ollut vaan piti itse muistaa tallentaa tuotoksensa aina välillä.
Kyselen sitten taas tässä ketjussa lisää, jos tulee ongelmia nykyaikaisen Wordin kanssa.


ctrl+p on aika universaali pikanäppäin tulostamiseen, ainakin Windows maailmassa. Tulostus löytyy myös käytännössä aina valikosta. Toki monissa softissa nykyään perinteinen valikko voi olla piilotettu.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21


Paluu Romulaatikko



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron