Sosiaalipummi sai palkinnon

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Sosiaalipummi sai palkinnon

ViestiKirjoittaja ip-banni » 08.07.2018 10:20

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005736005.html
"Olen ollut työttömänä vuodesta 2003. Ansiosidonnaisuuden päätyttyä olen elänyt peruspäivärahan, asumistuen ja toimeentulotuen varassa. "
"Turha väittää niin ikään, että rahat menevät lääkkeisiin. Kaikki reseptilääkkeet huomioidaan menona toimeentulotukilaskelmassa joitain poikkeuksia lukuunottamatta."
ip-banni

Re: Sosiaalipummi sai palkinnon

ViestiKirjoittaja ip-banni » 08.07.2018 10:21

" Olen ollut kaupan alalla koko ikäni "
Ei siis kovin kauan viitsinyt olla töissä, kun siirtyi muiden elätiksi. Kaupan alalta kyllä on saanut aina töitä.
ip-banni

Re: Sosiaalipummi sai palkinnon

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.07.2018 12:13

Ikävä kirjoitus, ei mielestäni palkinnon arvoinen. Ehkä toimittajat näkivät hyvää selviytymisessä, mutta sekin on kyseenalaista, koska ei ollut vielä kovin monen vuosikymmenen selviytymistä. Tuollainen kirjoittelu ainoastaan herättää lukijoissa paheksuntaa niitä kohtaan, jotka joutuvat käyttämään yhteiskunnan tukia, eivätkä selviydy ongelmistaan. Kun tuohon tilanteeseen laitetaan lisäksi jokin vakavampi sairaus, fyysinen ja psyykkinen, tilanne voi olla aivan toisenlainen. Mutta kirjoituspalkinnon saajahan ei kirjoituksesta päätellen koe ymmärrystä muita kohtaan; he ovat hänen mielestään vain turhasta valittajia.

"Syyttäköön itseään."

"En ole myöskään kateellinen naapurilleni, jolla on kaksi upeaa autoa. Tosin tämä pariskunnan vaimo pukeutuu rikkinäisiin vaatteisiin ja hänen miehellään on aina heijastimin varustettu työnantajan kustantama tessin mukainen työasu yllään."

Kirjoittaja paljastaa katkeruutensa ja aina jokaiselle löytyy joku, jota voi parjata, joka on itseä huonompi. Sellainen on lähes kansalliseksi muodostunut ilmapiirimme.
Hilppa

Paluu Romulaatikko