Nostalgiaa: Kuka muistaa?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.06.2018 20:46

Koska meillä on tällä palstalla ihan henkilökohtaisesti kyseiseen Jekovitiin suutuntumaa kokeillut henkilö, olisi ollut ihan mukava kuulla hänen perskohtainen arvionsa tuotteen koostumuksesta ja mausta.
Hilppa
 

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.06.2018 21:31

Kun katsoin, että kyseessä on valkosuklaa, aloin epäillä 1950/60-luvun? maistamisiani. Luulen, että söin valkosuklaata vasta 1980-luvulla.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.06.2018 21:36

Hilppa kirjoitti:Koska meillä on tällä palstalla ihan henkilökohtaisesti kyseiseen Jekovitiin suutuntumaa kokeillut henkilö, olisi ollut ihan mukava kuulla hänen perskohtainen arvionsa tuotteen koostumuksesta ja mausta.

"Olisi ollut ihan mukava kuulla"...
Hilppa, minä en viestissäni kirjoittanut Kyllästyneen puolesta enkä vienyt häneltä tilaisuutta vastata kysymyksiisi. Oletan, että hänen arvionsa kuuleminen on edelleen mahdollista.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja trisse » 18.06.2018 22:26

Mulle syntyy kohta alemmuuskompleksi kun ei ole mitään käsitystä siitä miltä Jekovit maistuu. Ennen tätä keskustelua en iennyt että sellainen on edes olemassa!
trisse
 

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.06.2018 22:56

Jekovit oli valkosuklaata, ja sille se myös maistui. Mitään erityistä vitamiinimakua tai aromia siinä ei ollut.

En tosiaankaan muista kuinka monta Jekovit-pakkausta meille ostettiin tai avustuksena saatiin, mutta koska se oli miljoona kertaa paremman makuista kuin se hirveä kalanmaksaöljy, Jekovitin muisto on syöpynyt syvälle mieleeni.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.06.2018 23:45

Valkosuklaa on makeisena suhteellisen uusi suklaan muoto, mutta sitä näköjään on Suomessa(kin) käytetty jo vuosikymmeniä aikaisemmin ainakin Jekovit-vitamiinisuklaana.
Valkosuklaa (makeisena) taisi Suomessa ilmestyä markkinoille joskus 80-luvulla - Jekovit-suklaan valmistuksen lopettamisen aikoihin?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Palle » 19.06.2018 00:17

trisse kirjoitti:Mulle syntyy kohta alemmuuskompleksi kun ei ole mitään käsitystä siitä miltä Jekovit maistuu. Ennen tätä keskustelua en iennyt että sellainen on edes olemassa!

Olitko sinäkin köyhä lapsena?
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja trisse » 19.06.2018 00:21

En minä ollut. Kerroin jo. Pukeuduin Benettonin puseroihin ja matkustelin Keski-Eurooppaan. Nyt on kyllä melkoinen alemmuuskompleksi päällä! :(
trisse
 

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.06.2018 00:22

Mirri kirjoitti:
Palle kirjoitti:Rikkaitten kakaroille syötettiin vitamiinisuklaata. Minä en ole moisesta kuullutkaan.

Palle, tuon viestisi tulkitsen kaunaiseksi ja katkeraksi. Esität vahvasti asenteellisen oletuksen, jonka mukaan vain "rikkaitten kakaroille syötettiin vitamiinisuklaata".
Oletukseesi Kyllästynyt kertoo perheensä olleen köyhä, jolloin sinun kaunaisuutesi ja katkeruutesi purskahtaa lisää ja vastaat ivallisesti näin:
"Niin, ettei ollut varaa kuin kahteen hovimestariin ja palvelusväkikin oli supistettu alle parinkymmenen?"

Kyllä, tässä tapauksessa sinun 'toteamuksesi', että meillä köyhillä ei ollut vitamiinisuklaata, kertoo kaunaisuudesta ja katkeruudesta. Toteamusta en löydä mistään kohdasta, pelkkää kaunaista piikittelyä vain. Ethän sinä noissa viesteissä edes sano olleesi niin köyhä, että köyhyytesi vuoksi et ole ikinä kuullutkaan vitamiinisuklaasta - sen sijaan ironisesti piikittelet tämän ketjun aloittajaa, joka sinun kuvitelmissasi on elänyt rikkaassa perheessä.

Palle näköjään suoltaa foorumille uusia keskustelualoituksia, muttei rohkene kohdata tässä ketjussa saamaansa palautetta ja keskustella siitä.

Palle esitti minulle kysymyksen, johon edellä olevassa sitaatissa vastaan:
"Sekö on kaunaisuutta, että totesin, ettei meillä köyhillä ollut vitamiinisuklaata?"
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Palle » 19.06.2018 16:04

Minä oletin, että Mirri on jo lausunut tuomionsa, johon ei ole valitusoikeutta.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.06.2018 18:35

Palle kirjoitti:Minä oletin, että Mirri on jo lausunut tuomionsa, johon ei ole valitusoikeutta.

En usko tuohon selitykseen. Ainahan sinä liukenet paikalta, kun sinun pitäisi kantaa vastuuta sanoistasi.

Minun mielestäni vaikuttaa siltä, että sinä huvittelet kiusaamalla ja loukkaamalla tämän palstan lukijoita täysin tahallisesti ja harkiten.

Vastenmielistä käytöstä!
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Palle » 20.06.2018 08:20

Onpa minut joskus liuoitettukin paikalta.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.06.2018 10:59

Palle kirjoitti:Onpa minut joskus liuoitettukin paikalta.

Ei ole, itse olet valintasi tehnyt. Silloinkin kun on esitetty toive että lopettaisit, sinä vain jatkat ja jatkat ja jatkat, etkä sanallakaan pahoittele aiheuttamaasi mielipahaa, vaan vähättelet tekojasi ja selittelet milloin mitäkin potaskaa.
Mutta sitten kun joudut itse aiheuttamaasi pulaan, sinä päätät jättää ketjun kuin koira kasansa.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.06.2018 11:40

Palle kirjoitti:Juu, Pallen syytä taas kaikki. :(

Pohjustatko liukenemistasi itsesääliviestillä?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Palle » 20.06.2018 12:47

Mistähän tämäkin raivoisa hyökkäys sai alkunsa? Totesin, että minun lapsuudessani vain rikkailla oli varaa vitamiineihin vitamiinisuklaasta puhumattakaan.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.06.2018 13:15

Palle kirjoitti:Mistähän tämäkin raivoisa hyökkäys sai alkunsa? Totesin, että minun lapsuudessani vain rikkailla oli varaa vitamiineihin vitamiinisuklaasta puhumattakaan.

Etpä todennut, vaan ivasit toisen kirjoittajan lapsuutta. Ihan sinä tämän itse aloitit. Ivailuviestisi ovat tässä ketjussa luettavissa, muttet näköjään käsitä, mitä olet kirjoittanut.
Vähätteletkö sitä, että piikittelit Kyllästynyttä hänen lapsuudestaan?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja ip-banni » 20.06.2018 14:15

Voi perse.
ip-banni
 

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.06.2018 15:30

ip-banni kirjoitti:Voi perse.

Siinä toinen, joka ilkeilee milloin milläkin toisten kirjoittajien elämään liittyvällä asialla.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja ip-banni » 20.06.2018 15:43

Muistatko vielä kuinka sinä toivoit, että minä sairastun niin vakavasti, että joudun työkyvyttömyyseläkkeelle.
Että katselepa vaan hieman peiliin ennen kuin auvot lisää sitä turpaasi.
ip-banni
 

Re: Nostalgiaa: Kuka muistaa?

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.06.2018 17:22

ip-banni kirjoitti:Muistatko vielä kuinka sinä toivoit, että minä sairastun niin vakavasti, että joudun työkyvyttömyyseläkkeelle.

Muistan. Muistan myös, että hikeennyin sinun toistuvaan piikittelyysi työkyvyttömyydestä ja työttömyydestä.

Jatkuva ilkeily jostakin asiasta voidaan tulkita esimerkiksi kateudeksi ilkeilyn kohteita kohtaan. Luonteva ajatus: toivotaan, että kateutensa vuoksi piikittelevä saa itse sen mitä toisilta kadehtii.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron