Naiset on nyt läpivalaistu ja analysoitu

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Naiset on nyt läpivalaistu ja analysoitu

ViestiKirjoittaja Palle » 05.04.2018 20:37

Antti Kivimäki harrasti nettideittailua vuosia ennen Tinderiä. Hän on ehtinyt käydä nettitreffeillä noin 200 kertaa. Kokemustensa perusteella Antti listasi 11 erilaista deitti-ilmoitustyyppiä. Tunnistatko itsesi?

Pitkästä kirjoittelusta ei seuraa mitään hyvää. Tämän on oppinut esikoiskirjailija Antti Kivimäki, 40, joka on käynyt nettitreffeillä parinsadan naisen kanssa.

– Usein pitkä kirjoittelu pilaa mahdollisuudet suhteeseen. Silloin ehtii luoda vahvan mielikuvan toisesta. Mielikuva ei koskaan vastaa täysin todellisuutta, ja tavatessa siitä on vaikea päästä eroon, Antti kertoo.

”Ihminen on jatkuvasti täpinöissään, että kohta tärppää.”

Hän on kirjoittanut aihetta sivuavan kirjan Odotusarvoisesti sinun. Romaanin päähenkilö Ville on koukussa sekä nettideittailuun että pokeriin. Antin mukaan ne addiktoivat samalla tavoin.

– Molemmissa kokee olevansa suuren voiton liepeillä. Myös pienempiä palkintoja eli pieniä potteja tai ihan mukiinmeneviä deittejä sattuu kohdalle tasaisesti – mutta ennustamattomasti. Ihminen on jatkuvasti täpinöissään, että kohta tärppää. Addiktiossa ei pohjimmiltaan ole kyse nautinnosta vaan pakkomielteisestä nautinnon tavoittelusta. Aina voi pelata uuden jaon, aina voi klikata uuden ilmoituksen auki, Antti kertoo.

Ennen kuin tapasi nykyisen kumppaninsa Antti kävi itse nettitreffeillä seitsemän vuotta (2006–2012). Hän törmäsi monenlaisiin ilmoituksiin ja tapasi paljon naisia, minkä perusteella hän on listannut erilaisia tyyppejä. Tunnistatko itsesi?

”Ihannemieheni vilkuilee peiliin, mutta ei ole metroseksuaali.”

1. Toisaalta, toisaalta -naiset

– Toisaalta, toisaalta -naisten ilmoituksessa saattaa lukea esimerkiksi näin: Ihannemieheni huolehtii kunnostaan, muttei vietä sunnuntai-iltoja koristreeneissä. Ihannemieheni vilkuilee peiliin, mutta ei ole metroseksuaali. Hän kantaa vastuuta maapallon hyvinvoinnista, mutta ei hillu eduskuntatalon portailla banaaniasussa.

Antin mielestä toisaalta, toisaalta -ihmisistä huokuu se, etteivät nämä itsekään oikein tiedä, mitä he haluavat.

”Miehen tulee olla mies -naiset hakevat äijänkörilästä Wagner-possua.”

2. Tiedän, mitä haluan -naiset

Antin kokemuksen mukaan tämä nettideittailijatyyppi on listannut ilmoitukseensa usein ranskalaisilla viivoilla hyvin tarkkaan kriteerit, millainen toisen tulisi olla.

– He korostavat hyvin voimakkaasti tietävänsä, mitä he haluavat. He ottavat deittailun haltuun virastomaisella otteella. Mielestäni on epäilyttävää, jos toinen latelee, että asiat ovat näin, näin näin. Voiko tällainen tyyppi rakastua reaalimaailmassa?
3. Miehessä pitää olla haastetta -naiset

”Rivien välistä voi lukea, että nainen itse on voimakas persoona.”

– Nämä naiset kirjoittavat ihan suoraan, että he hakevat miestä, jossa on haastetta. Rivien välistä voi lukea, että nainen itse on todennäköisesti hyvin voimakas persoona ja suuriegoinen. Jos mies on vähänkään nössö, tämä naistyyppi ei hänestä kiinnostu.
4. Miehen tulee olla mies -naiset

– Miehen tulee olla mies -naiset hakevat äijänkörilästä tai sellaista Wagner-possua. He kirjoittavat etsivänsä miestä, joka on MIES isoilla kirjaimilla. Oletan, että tämä ihmistyyppi toivoo romantisoitua suhdetta, jossa mies ja nainen eivät voi ikinä ymmärtää toisiaan – mikä pitää suhteen sähköisenä.
5. Musankuuntelijatytöt

Musankuuntelijatyypin deitti-ilmoitus koostuu Antin mukaan siitä, että he luettelevat suosikkibändinsä, mutta eivät kerro itsestään juuri muuta.

– Tai sitten he panevat ilmoitukseen jonkun suosikkikappaleensa lyriikan, useimmiten englanninkielisen.

”Hörröpörrönaiset haluavat söpöillä ja höpsötellä.”

6. Hörröpörrönaiset

– Hörröpörrönaiset kertovat ilmoituksessaan usein haluavansa miehen, jonka kanssa voi söpöillä ja höpsötellä.
7. Cv-naiset

Uranaiset-tyyppisen treffailijan ilmoitus muistuttaa Antin mukaan cv:tä, jossa on listattu työ, ystävät ja harrastukset.

– He hakevat usein ”vertaistaan” miestä. He kertovat olevansa menestyneistä ja haluavat että mies on heidän ”vertainen” – mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan.
8. Kotinaiset

Kotinaisten ilmoituksissa toistuu samat maneerit.

– He hakevat miestä, jonka ”juoksut on juostu” ja joka ”arvostaa rauhallisia koti-iltoja”.

”Miksi tehdä ilmoitus, jos ei kerran kaipaa kumppania?”

9. Kaikki hyvin -naiset

Kaikki hyvin -naiset korostavat, kuinka hyvin kaikki on sinkkunakin.

– Ilmoituksessa selostetaan juurta jaksain, miten kiinnostava työ, inspiroivia harrastuksia ja hyviä ystäviä heillä on. Tällaiset naiset yrittävät perustella, miten hyvää heidän elämänsä on ilman miestäkin – että he eivät oikeastaan edes kaipaisi miestä. Mutta miksi tehdä ilmoitus, jos ei kerran kaipaa kumppania? Toistuva vakuuttelu, että en ole epätoivoinen, kääntyy helposti itseään vastaan.
10. Ota itse selvää -naiset

Ota itse selvää -tyypin ilmoituksessa ei kerrota yleensä juuri mitään.

– Siinä lukee korkeintaan, että kääk, en osaa kirjoittaa itsestäni mitään, mutta kysele itse lisää. Tämä ihmistyyppi saattaa ajatella olevansa riittävän kiinnostava ihan vain siksi, että nainen. Toki on ymmärrettävää, että kaikki eivät välttämättä osaa – tai jaksa – kirjoittaa, mutta he voivat silti olla ihan mielenkiintoisia ja mukavia.
11. Hauskat naiset

Hauskat naiset valittavat jo ilmoituksessaan, miten miehet eivät pidä hauskoista naisista.

– ”Hauskoja naisia” sattui omalle kohdalleni muutamia. Oli jännä, että heidän ilmoituksensa eivät useimmiten olleet erityisen hauskoja. Nettitreffeillä hauskaksi ilmoittautumisessa on myös se ongelma, että ironia ei usein toimi, jos ei tunne toista.

https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhte ... listasi-11
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

Re: Naiset on nyt läpivalaistu ja analysoitu

ViestiKirjoittaja logia » 05.04.2018 20:55

Luin tuon jo aiemmin ja ajattelin, että pitäisiköhän kopioida palstalle Pallea varten.
logia

ViestiKirjoittaja Palle » 05.04.2018 20:58

Kiitos huomaavaisuudesta.
Palle

ViestiKirjoittaja logia » 05.04.2018 21:06

En minä sitä sitten tänne postannutkaan, vaan teit sen ihan itse. Minä lopetin seuran etsimisen deittipalstoilta vuosia sitten. En halua seuraa sarjakuristajista, vaikka suurin osa taitaa kyllä olla ihan perus palleja.
logia

ViestiKirjoittaja trisse » 06.04.2018 02:00

Identiteettikriisi - en löydä naisryhmää johon minä kuulun! :(
trisse

ViestiKirjoittaja Palle » 06.04.2018 09:22

Hörripörri tai mikä se oli. Höpsöttelijä.
Palle

ViestiKirjoittaja Katla » 06.04.2018 21:58

trisse kirjoitti:Identiteettikriisi - en löydä naisryhmää johon minä kuulun! :(

Millaisia ihmisiä haluaisit ympärillesi, että tuntuisi kivalta? Minä en oikein tykkää ryhmistä, mutta jotenkuten tulen toimeen *kaiken nähneet, silti sydämmelliset naiset* kokoonpanoissa.
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 06.04.2018 22:09

Minä kuvittelen tykkääväni ryhmistä mutta 95%:sti jätän menemättä suunnittelemiini ryhmätapahtumiin eli ehkä en pidä niistä. Tykkään sellaisista reiluista, luotettavista, ajattelevaisista, (jossain määrin) reippaista ihmisistä jotka puhuvat asioista kuten ne kokevat pyrkimättä tekemään mitään erityistä vaikutelmaa. Oikeastaan törmään tuon tapaisiin ihmisiin koko ajan vaikken mitenkään valikoi ihmisiä jotka tapaan. En pidä pätemisestä, liiasta äänekkyydestä, liiasta hissukkatyylistä, aloitekyvyttömyydestä. Perumiset ja hitaus ja toisto käyvät vähän hermoon mutta siedän niitä kivoilta ihmisiltä.
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 06.04.2018 22:13

Tykkään sellaisista reiluista, luotettavista, ajattelevaisista, (jossain määrin) reippaista ihmisistä jotka puhuvat asioista kuten ne kokevat pyrkimättä tekemään mitään erityistä vaikutelmaa.
*
Ihan just noin minäkin luulen. Miten saisit itsesi tungettua johonkin 'me melkein valmistuneet' yliopiston vanhukset :) jengiin.
Tai sinne Kallion punaviini klubeihin. Liikut älyllesi vajaassa seurassa, hae vertaistasi seuraa. hmmm. helppohan se on neuvoa.
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 06.04.2018 22:31

En mä usko liikkuvani älylleni vajaassa seurassa. M:llä - joka on freelace toimittaja - A:lla ja kaimalla on yliopistotutkinto. R:llä melkein - eikä tyhmä sekään ole - itseasiassa erittäin kuuluisan intellektuellin tytär. Pauliina teki jotain upeasti palkattua atk-duunia jenkeissä ennen sairastumistaan.Eri asia että tuttuni on yksinäisiä ja vähän syrjääntyneitä mutta kun hakee ystäväpalstalta seuraa niin eipä siellä tutustu ihmisiin joilla on laajat verkostot.

KIva ajatus että ois jossain punaviiniklubeissa noin periaatteessa mutta ei se toimi. Kuuluin löyhästi opiskeluaikoina yhteen psykologian opiskelijaporukkaan mutta oli kyllä täynnä niin pinnallisia ihmisiä. Yhtä erityisesti inhosin joten jos ei ryypätty mulla oli useimmiten vittuuntunut tai klaustrofobinen olo. Jos taas olen porukassa jossa puhutaan liian fiksuja en saa sanaa suustani ilman viinaa ja on koko ajan kasvojen menetyksen pelko. Lisäksi porukoissa ihmiset ovat vähän erilaisia, yrittävät tehdä vaikutusta ja aina siellä on joku show-tähti joka alkaa vituttaa.

Mä luulen että mulla on kivempaa näiden syrjääntyneiden kanssa kun voi vaan aidosti puhua miettimättä sanooko jotain joka laskee statustasi muiden silmissä. Eikä tarvi selitellä sitä ettei oo työelämässä.
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 06.04.2018 22:53

niin, se on helpoin tie, muttei ole sitä mikä antaisi sinulle yhdessä tekemisen tunteen. Olet joskus maininnut masennuksen, se ainakin tekee olon erilliseksi muista. Minä olen siitä iloinen, että olet alkanut matkustella, ehkä siinä olisi jotain, ehkä muun maalaiset olisivat jotain, jossa saisit olla oma itsesi, ilman näitä suomalaisia paineita. Ehkä sieltä jostain, löytäisit mielekkyyttä. Toivon parasta sinulle.
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 06.04.2018 23:12

Kiitos mutta älä tarjoile yhdessä tekemisen nautintoa - sen enempää kuin niitä seurustelukumppaneitakaan tai mua alkaa kohta oikeasti vituttaa! Sä et ilmeisesti ole ymmärtänyt minusta mitään vaikka olet lukenut päiväkirjaani vuosia?! Ehkä se älylleni vajaa seura jossa liikun oletkin sinä?
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 06.04.2018 23:15

Mä olen yksinäinen susi - nyt matkustan keväällä Porvooseen ja Hämeenlinnaan enkä ole ketään pyytänyt mukaani koska NAUTIN ENITEN YKSIN OLEMISESTA! Etenkin matkustellessa. En mä halua tutustua joihinkin ulkomaalaisiin ihmisiin jossain matkoilla - mä haluan olla itsekseni!

Ja painu sinä ämmä vaan vittuun ja vie ne housuun paskovat virolaiset juopot jotka sulle tarjoaa "yhdessä tekemisen nautintoa" ja "älyllesi tasoista seuraa" mukanasi! Musta tuntuu ettet sä hyväksy mua tälläisenä kuin olen vaan yrität tehdä musta jotain mieleisräsi. Mä en ota enää sulta mitään paineita tai muokkausyrityksiä vastaan! Haista pitkä paska ja pysy musta erossa! Äläkä ikinä enää puhu mulle noin alentuvalla sävyllä!
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 06.04.2018 23:24

juu, ajattelin vain jutella aiheesta että millaisista ihmisistä sitä tykkää ja millaisessa seurassa viihtyy. Ja olen raivostuttava, anna palaa, kyllä tänne mahtuu.
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 06.04.2018 23:29

Et sä jutellut siitä. Ei sua kiinnostanut se millaisessa seurassa tykkään liikkua. Juttelit siitä millaisessa seurassa sinun mielestäsi minun pitäisi liikkua.
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 06.04.2018 23:33

joo ja ei. Mielestäni yritin ehdotella ja saada sinutkin juttelemaan. Olen oikesti pahoillani, että vaikutan käskyttäjältä. Se ei kumminkaan ole tarkoitukseni. En tunne sinua, mutta luulen, että ystävällisyys tehoaa aina ja murtaa aitoja?
Katla

ViestiKirjoittaja Katla » 06.04.2018 23:39

Sinä et tee koskaan lyöntivirheitä, nyt löysin yhden. Olet joko juovuksissa tai ylenpalttisen raivoissasi. Rauhoitu, ei mitään hätää. Kaikki on ok.
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 06.04.2018 23:46

Katla kirjoitti:Sinä et tee koskaan lyöntivirheitä, nyt löysin yhden. Olet joko juovuksissa tai ylenpalttisen raivoissasi. Rauhoitu, ei mitään hätää. Kaikki on ok.

Mulla on paska tietokone. Päivittyy niin hitaasti etten jaksa enää korjata typojakaan. Pitää hommata uus tuon romun tilalle. Selvinpäin oon jo kuudetta päivää. Kovassa jumpassakin tänään. Kaikkien a-klinikan teorioiden mukaan endorfiinien pitäis jyllätä hullun lailla mutta oon ollut vaan ärtynyt. Luen dekkaria ja hommaan ehkä huomenna jotain juotavaa.
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 07.04.2018 00:07

Tuosta vielä, että olet jo kaksi kertaa muistuttanut minua, että virolainen paskoi sänkyyni. Muistat väärin, se oli pierenyt housuunsa, jotka olivat lattialla ja jotka heitin roskiin. Mutta olihan sinullakin kämpässä kamu, joka pissasi sinne :) niin, että sinuna en haastais...ha h haaa lälä lälä lää
Katla

ViestiKirjoittaja Katla » 07.04.2018 00:16

" Musta tuntuu ettet sä hyväksy mua tälläisenä kuin olen vaan yrität tehdä musta jotain mieleisräsi. Mä en ota enää sulta mitään paineita tai muokkausyrityksiä vastaan! Haista pitkä paska ja pysy musta erossa! Äläkä ikinä enää puhu mulle noin alentuvalla sävyllä! "

Minä nimenomaan hyväksyn sinut juuri sellaisena, kuin palstalla esiinnyt. Arvaamaton ja agressiivinen. En yritä muokata sinua mitenkään, tarkoitukseni on ollut vain jutella kanssasi. En myöskään itse ole huomannut kohtelevani sinua alentuvasti, jos se siltä on tuntunut, niin tarkoitus ei ole ollut. Minäkin olen omanlaiseni ja joko hyväksyt seurani tai et. Jos haluat niin voin pysyä erossa sinusta.
Katla

Seuraava

Paluu Romulaatikko