Olet xxxxxx-koira!

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Olet xxxxxx-koira!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.12.2017 18:28

KOIRAROTUTESTI https://www.aamulehti.fi/hyvaelama/test ... -200575260
Kuva
Suomessa on viisi kotimaista koirarotua: karjalankarhukoira, lapinporokoira, suomenajokoira, suomenlapinkoira sekä suomenpystykorva.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olet xxxxxx-koira!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.12.2017 18:30

Kuva Olet lapinporokoira! Olet rauhallinen, älykäs ja yhteistyöhaluinen lapinporokoira. Opit nopeasti, mutta myös kyllästyt helposti, jos et koe toimintaa kannattavaksi.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olet xxxxxx-koira!

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.12.2017 18:47

Räksytätkö myös yhtä paljon kuin lapinporokoira?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Olet xxxxxx-koira!

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.12.2017 19:55

Olet lapinporokoira!
Olet rauhallinen, älykäs ja yhteistyöhaluinen lapinporokoira. Opit nopeasti, mutta myös kyllästyt helposti, jos et koe toimintaa kannattavaksi.

Kissalle tällainen testi on kova paikka, suorastaan nöyryyttävä. Uteliaisuus kuitenkin pani kokeilemaan.

Noista roduista tiedän karjalankarhukoiran ja suomenpystykorvan; olen joskus päässyt tutustumaan niihin, mutta mitään muita en tiedä koskaan tavanneeni. Suomenajokoira saattaa olla jollakin lailla tuttu, mutten tiedä olenko nähnyt puhdasrotuisia vai sekoituksia.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Olet xxxxxx-koira!

ViestiKirjoittaja trisse » 04.12.2017 21:02

Olet suomenlapinkoira!

Olet monipuolinen, älykäs, ystävällinen ja hyväntuulinen suomenlapinkoira, joka soveltuu niin seuralaiseksi kuin harrastuskaveriksi. Suosiosi ei ole sinut tunteville mikään yllätys.

"Suomenlapinkoira mukautuu nopeasti ja kotiutuu monenlaisiin ympäristöihin. Se on älykäs ja nokkela koira, luonteikas ja hyväntuulisen omapäinen. Suomenlapinkoira sopii aktiiviseen perheeseen ja osallistuu mielellään perheen harrastuksiin. Sanotaankin, että "suomenlapinkoira on niin viisas, että osaa tekeytyä tyhmäksi". Usein se saa pyöritettyä omistajansa tassunsa ympärille."

https://www.hankikoira.fi/koirarodut/suomenlapinkoira

(Eikös se PP sanonut keksineensäkin minun ansiostani uuden defenssin nimittäin tyhmän esittämisen? :? )
trisse
 

Re: Olet xxxxxx-koira!

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 04.12.2017 21:17

No nyt sulle löytyy vakkarityöpaikka. Mulle aina mahtuu töihin yksi suomenlapinkoira.
m-vaiva
 

Re: Olet xxxxxx-koira!

ViestiKirjoittaja Katla » 04.12.2017 21:37

karjalankarhukoira! Minä voin tulla vahtimaan Trisseä ja Perttiä, että pysyyvät tokassa.
Katla
 

Re: Olet xxxxxx-koira!

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 04.12.2017 22:58

Lapinkoira
Sievä Sigismund
 

Re: Olet xxxxxx-koira!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.12.2017 23:11

Kyllästynyt kirjoitti:Räksytätkö myös yhtä paljon kuin lapinporokoira?

Ainakin naapurit yhtenään valittavat (luulevat, että olen hankkinut uuden koiran).
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olet xxxxxx-koira!

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.12.2017 23:34

Suomenpystykorva - perinteisesti Peni tai Halli - on kansalliskoiramme:
https://www.hankikoira.fi/koirarodut/suomenpystykorva

"Peni vai koira":
https://agricocacola.wordpress.com/2017 ... vai-koira/
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Olet xxxxxx-koira!

ViestiKirjoittaja trisse » 05.12.2017 01:53

m-vaiva kirjoitti:No nyt sulle löytyy vakkarityöpaikka. Mulle aina mahtuu töihin yksi suomenlapinkoira.

Perse, tähän tää mun työelämän välttely sitten varmaan jäi :( Työkkäri katsonee että kieltäydyn työtarjouksesta ja leikkaa tukia jos väistän pestiä. Toivottavasti työajat ees on kohtuulliset...
trisse
 

Re: Olet xxxxxx-koira!

ViestiKirjoittaja Katla » 05.12.2017 02:19

hah! Kun olin pikkupentu ja asuin saloilla P-Karjalassa, niin meil oli musta Karjalankarhukoira. Sen nimi oli Hupi ja se kulki vapaana, mutta pysyi pihapiirissä ja metsään tuli mukaan, välillä katosi metsään tai meni kotiin ja tuli taas takaisin, Se oli vahtikoira, meillä ei metsästetty, Joskus piloillaan ajoi kissaa takaa, mutta ei tehnyt sille, eikä muillekaan mitään.
Katla
 

Re: Olet xxxxxx-koira!

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 05.12.2017 06:24

trisse kirjoitti:
m-vaiva kirjoitti:No nyt sulle löytyy vakkarityöpaikka. Mulle aina mahtuu töihin yksi suomenlapinkoira.

Perse, tähän tää mun työelämän välttely sitten varmaan jäi :( Työkkäri katsonee että kieltäydyn työtarjouksesta ja leikkaa tukia jos väistän pestiä. Toivottavasti työajat ees on kohtuulliset...

Onhan ne, herätys olisi nyt ja aamupala tarjoilllaan ihan heti ja sitten pitäisi jo lähtiä töihin. Työt loppuvat 17.00.
Pakkkasta 21 joten voitele tassusi.
m-vaiva
 


Paluu Romulaatikko



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa