Mustakaali

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Mustakaali

ViestiKirjoittaja trisse » 01.10.2016 20:00

Tämä on minulle tuntematon suuruus - ennen Pelastusarmeijalta saantia en ole kuullutkaan. Maistoin ja taitaa olla parempaa kypsennettynä. Pystyisiköhän siitä tekemään pataa ja laittaa lisäksi makkaraa, perunaa ja purjoa?
trisse

Re: Mustakaali

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 01.10.2016 20:18

https://kakkujerry.wordpress.com/2015/0 ... ustakaali/
Ensivaistoni oli pilkkoa suurilehtinen mustakaali pienempiin paloihin ja paistaa sitä kevyesti öljytyllä pannulla. Lehdet muuttuvat muutamassa minuutissa entistä vihreämmiksi ja hieman pehmeämmiksi. Pieni ripaus raastettua pecorino-juustoa, sekä hyppysellinen suolaa ja mustapippuria auttavat tuomaan esille mustakaalin luontaisen pippurista ja leveää aromia. Kotitekoisen naan-leivän väliin ängettynä tämä ruokaisa kaali on jo ateria itsessään!

Kovasti hypetetyn lehtikaalin kanssa minulla on aina ollut yksi pieni ongelma – se maistuu mahdottoman pahalle. Mustakaali sen sijaan on yksi maukkaimmista vihanneksista joita olen ikinä päässyt maistamaan. Olen varma, että yhteiselämästämme tulee pitkä ja maukas.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 01.10.2016 20:35

Pitäisi noita perkeleen makkaroitakin saada syötyä. Uskon että se soveltuu siihen keittoon/pataan. Kaapissa on vielä porkkanaa ja lanttua. Sipuli taitaa olla loppu...
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 01.10.2016 20:40

Tee sitten kaalipata. Kai sen voi mustakaalistakin tehdä jos kunnolla hauduttaa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 01.10.2016 20:43

Oletko sinä syönyt itse koskaan mustakaalia?
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 01.10.2016 21:40

En . Oli ihan uusi, mutta mielenkiintoiselta vaikuttava tuttavuus.
Sateentekijä

Paluu Romulaatikko