Kirjoittaja Mirri » 27.06.2016 19:28
Kaikkeen sitä ihminen törmää, kuten rakkaudentunnustuksiin vessapaperin taholta.
Avasin uuden vessapaperipaketin, otin sieltä rullan ja pöntöllä istuessani asetin paikalleen. Joutilaana kun olin, syvennyin uuteen vessapaperiini tarkemmin: siinähän oli kirjoitusta - jokaikisellä arkilla. Eikä mitä tahansa kirjoitusta, vaan lepertelyä rakkaudesta.
Rakkautta on se, kun rutistan tyynyäsi, nuuhkin tuoksuasi, koska minulla on ikävä sinua.
Sinä huolehdit autoni tankkauksesta. Se on sama, kuin sanot rakastavasi.
Ei sille mitään voitu, rakastuttiin! Nyt samanlaiset tyynyliinat ja yhteinen hammasmuki kylppärissä. Rakas.
Eikä siinä kaikki, että Lambi lepertelee sinkulle tämän istuessa pöntöllä, paperi tekee sen kaksikielisesti:
Värme i hjärtat, fjärilar i magen, het passion, tänker på dig hela tiden...
Parisuhteisiinsa pettynyt sinkku tietysti voi käyttää moisia löpinöitä juuri siihen mihin ne parhaiten tuntuvat sopivan: pyyhkimiseen... Minä taas mietin, että lahjoittaisinko paperipaketin pois tai pitäisin hätävarana ja ostaisin tilalle jotakin vähän asiallisempaa ja käyttötarkoitukseensa sopivampaa. En arvannut Helsinkiin muuttaessani, että täällä pitää olla tosi tarkkana huussipaperia valitessaan.
Jospa tilaisin Hesarin, olisikohan siinä hyvä vaihtoehto lepertelevälle Lambille?