Kuutar kirjoitti: Minulla ainakin herää kysymys, mihin ihminen muka tarvitsee "kuntoutusta", jos kykenee työskentelemään koko työpäivän ajan ja tekemään samaa työtä kuin muutkin.
trisse kirjoitti:Kuutar kirjoitti: Minulla ainakin herää kysymys, mihin ihminen muka tarvitsee "kuntoutusta", jos kykenee työskentelemään koko työpäivän ajan ja tekemään samaa työtä kuin muutkin.
Siihen että saa työtä? Kirjoituksestasi ei näy mitä mieltä itse asiasta olet - minulle ainakin se jäi auki. Etkö usko että moista tapahtuu vaiko uskot.
Kuutar kirjoitti:trisse kirjoitti:Kuutar kirjoitti: Minulla ainakin herää kysymys, mihin ihminen muka tarvitsee "kuntoutusta", jos kykenee työskentelemään koko työpäivän ajan ja tekemään samaa työtä kuin muutkin.
Siihen että saa työtä? Kirjoituksestasi ei näy mitä mieltä itse asiasta olet - minulle ainakin se jäi auki. Etkö usko että moista tapahtuu vaiko uskot.
Miksi sitä kutsutaan kuntoutukseksi,joka luo mielikuvan sairauden kuntouttamisesta, vaikka kyse on työnteosta, josta pitäisi maksaa oikeaa palkkaa.
Hilppa kirjoitti:Kuutar kirjoitti:trisse kirjoitti:Kuutar kirjoitti: Minulla ainakin herää kysymys, mihin ihminen muka tarvitsee "kuntoutusta", jos kykenee työskentelemään koko työpäivän ajan ja tekemään samaa työtä kuin muutkin.
Miksi sitä kutsutaan kuntoutukseksi,joka luo mielikuvan sairauden kuntouttamisesta, vaikka kyse on työnteosta, josta pitäisi maksaa oikeaa palkkaa.
Eihän työaikakaan päivää kohti ole sama. Ja onhan palkka alan aloituspalkan mukainen.
Kuutar kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Eihän työaikakaan päivää kohti ole sama. Ja onhan palkka alan aloituspalkan mukainen.
![]()
Puhe oli siitä, kun työkykyiset työttömät laitetaan työttömyyskorvauksella " kuntouttavaan työtoimintaan". On ilmennyt, että kuntouttavan työtoiminnan nimissä jotkut tekevät samaa työtä ilman palkkaa, mistä toiset saavat oikean palkan. Tästä oli aiempi ketju: viewtopic.php?f=5&t=16990&hilit=kansanedustaja&start=100
Kuutar kirjoitti:Miksi sitä kutsutaan kuntoutukseksi,joka luo mielikuvan sairauden kuntouttamisesta, vaikka kyse on työnteosta, josta pitäisi maksaa oikeaa palkkaa.

Mirri kirjoitti:Valkosiipi, yksi vakavasti mättävä asia voi olla asuinpaikka. Vai onko kaikilla terveillä nuorilla aikuisilla realistiset mahdollisuudet kulkea työn perässä ties miten kauas?

Valkosiipi kirjoitti:Minä puhuin nuorista aikuisista, koska kommentoin lähinnä Kuuttaren viestiä. Ei nuoretkaan onneksi kaikki halua tunkea itseään suuriin kaupunkeihin. Vanhemmat vielä vähemmän.
Taitaa koulutusta vastaamaton työ tai pitkä työmatka monella olla hinta, jonka joutuu maksamaan siitä, että ei halua muuttaa suuriin keskuksiin.
Pitkän hyväpalkkaisen työuran tehnyt harvemmin viitsii lähteä tekemään mitä tahansa työtä. Tekee ennemmin työllisyystöinä vanhaa työtään kuin kouluttautuu uuteen, etenkin pienipalkkaiseen ammattiin ja aloittaa alusta.
Valkosiipi kirjoitti:Niinpä niin. Aika samaa liturgiaa pyörität.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa