Ikärajat kirjoihin

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Ikärajat kirjoihin

ViestiKirjoittaja Ryysy » 12.12.2015 18:22

Jos kirjoissa olisi ikärajat, ne ehkä kiinnostaisivat enenmmän. Miksei niissä muuten ole, vaikka sisältäisivätkin erotiikkaa, murhia tai muita kauheuksia? Ehkä kirjat ovat sitten niin erilaisempia kuin elokuvat ja pelit.

PS: En puhu nyt aikuisten kuvalehdistä. Niissä on ikärajat toki...
Ryysy

Re: Ikärajat kirjoihin

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.12.2015 19:55

Oletko varma? - Saahan 9-vuotias kumejakin ostaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lauri » 12.12.2015 23:42

Ryysyn ajatus oli, että alaikäisten kiinnostus kirjoihin lisääntyisi, jos niissä olisi ikärajat. Saisi koulussa kehuskella kavereille, että "olen lueskellut k18 kirjaa".
Lauri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 13.12.2015 10:34

Meillä oli koulussa ala-asteella mahdollisuus lainata Sikabileet ja Megakesä-kirjat (sarjaan kuuluu vielä ainakin Supersivari, mutten muista luinko koskaan). Lukiessani kirjoja, olin kaiketi nelosluokalla (en ole varma, saatoin olla jo kuudennellakin) ja muutkin luokkalaiseni tytöt olivat kirjat lukeneet. Muistan kuitenkin ajatelleeni, että ovatkohan opettajat lukeneet näitä, kotona myös koitin jotenkin piilotella niitä. Niissä oli kai jotakin seksiin viittaavaa sitten. Esim. näitä kirjoja en itse vielä ala-asteikäisille suosittelisi. Mutta en silti ikärajaakaan laittaisi.
Ryysy

Paluu Romulaatikko