Kahvi

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Kahvi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 27.03.2015 10:42

Arvatkaa onko erään nimimerkin takia vaikea löytää täältä ketjua kahvista... Minua alkoi ärsyttää se, että on kaakaoketju ja teeketju, mutta ei kahviketjua. Kahvi on elämän eliksiiri.
Ryysy

Re: Kahvi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 27.03.2015 17:27

Onko sinulla jotakin suosikkikahvia? Et taida pitää tummapaahtoisesta? Olisin mielelläni keittänyt kahvit, mutta voidaan mennä myös kahvilaan tai lähikauppaan, niin ostamaan suklaakahvia. Suklaakahvi on vielä parempaa, mutta tavallinenkin on hyvää. Mulla tekee mieli nyt suklaa-.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 27.03.2015 17:38

Ei sokeria, mutta maitoa vähän (jotkut laittaa kahviin samanverran maitoa kuin kahvia). Jos on tarjolla makeutusainetta (niitä pieniä pillerin näköisiä), niin ne pitää syödä ihan erikseen eikä laittaa kahvin sekaan. Ne on hauskan makuisia.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.03.2015 18:50

Ryysy kirjoitti:Onko sinulla jotakin suosikkikahvia? Et taida pitää tummapaahtoisesta? Olisin mielelläni keittänyt kahvit,
mutta voidaan mennä myös kahvilaan tai lähikauppaan, niin ostamaan suklaakahvia. Suklaakahvi on vielä
parempaa, mutta tavallinenkin on hyvää. Mulla tekee mieli nyt suklaa-.

Myös "sydänten presidentillä" kakkonen oli ykkönen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 27.03.2015 19:51

No nyt en kyllä yhtään tajunnut.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.03.2015 20:07

Kuva
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SADE » 27.03.2015 21:15

Presidenttiä hinaan aina mukanani, se on hyvää.

Perkolaattorikeittimellä tulee hyvää ellei peräti parasta kahvia.
Kaikkein parasta saamaani kahvia olen kuitenkin juonut jossain arabimaassa, oli fantastisen hyvää. Oli ilmeisesti paljon kaardemummaa joukossa ja väriltään oli.....harmaata.

Jouluna ripotan kahvinpurujen joukkoon joskus vähän kanelia (ja sitä kaardemummaakin), maistuu hyvälle ja tuoksuu vielä paremmalle.

Loppujenlopuksi pääasia on siltin vaan se kahvi, kaikki kelpaa.
SADE

ViestiKirjoittaja Kissi » 27.03.2015 21:37

Aamukahvi, pitkän yön ja krapulan ankeaan oloon on minulla, kahvimuki, jossa on Laventeli hunajaa ja vaahtera siirappia. Toimii nopeesti :) ja menee alaskin, kun on hyvää.
Kissi

ViestiKirjoittaja SADE » 27.03.2015 21:49

Siis mitä Kissi, sekoitatko kahviin vaahterasiirappia ja laventelihunajaa :o ? Miltä tällainen kahvi maistuu??
SADE

ViestiKirjoittaja Kissi » 27.03.2015 22:36

Mielestäni se maistuu krapulassa, tai vilustuneena aivan ihanalta. KAHVI piristää ja hunaja antaa energiaa ja vaahterasiirappi korjaa sokerit ja muut vilutukset.
Ihanaa mun makuun, kun ei laita liikaa niitä hunajaa ja siirappia, sillee sopivasti, maistamalla :D
Kissi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.03.2015 23:32

viewtopic.php?f=16&t=5027&p=82327&hilit=Espresso#p59354

Jokos Jaska on saanut espressoonsa Cremaa?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.03.2015 11:50

Mutta eihän tuossa aiheessasi ollut mitään keskustelemista.
Hilppa

Paluu Romulaatikko