Kysymys Luukkoselle.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Kysymys Luukkoselle.

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 29.09.2014 01:35

Miksi kirjautuessani nimimerkkini ja salasanani ovat valmiina paikallaan ruuduissa? Eikö ne ennen ole itse pitänyt kirjoittaa, kun on halunnut kirjautua sisään?
En ainakaan itse löytänyt asetuksista paikkaa jolla olisin voinut automaattisen kirjautumisen estää.
Peilikuva

Re: Kysymys Luukkoselle.

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 29.09.2014 02:21

Ja huomenna tai ylihuomenna tai sitä seuraavina huomenina tavalla tai toisella vastaa Kyllästynyt.
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 29.09.2014 03:10

Kysy nyt siltä tietotekniikanoikealta kädeltäsi, miksi vitussa minulla on automaatikirjautuminen tälle sivustolle? Haluan säilyttää tunnuslukuni ihan omana tietonani ja kirjautua sivustolle silloin kuin itse haluan, enkä muiden päätöksestä???
Mitä te oikein pelleilette? Alkaa pikkuhiljaa vituttaa! O

Onko teidän tietoturvanne millä tasolla ja kuka näiden säätöjen kanssa häärää? Sinä Luukkonen vai nimimerkki Kyllästynyt?
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 29.09.2014 06:48

Mun ymmärtääkseni kyse on sun omasta tietokoneesta, ei tästä palstasta.
Sulta kysytään jossakin vaiheessa, haluatko, että kone muistaa käyttäjätunnuksen ja salasanan.
Jos siihen vastaat kyllä, ne ovat valmiina (tai ainakin kone ehdottaa niitä, kun aloitat käyttäjätunnuksen kirjoittamisen).

Automaattinen kirjautuminen tälle palstalle (ruksi ruutuun) tarkoittaa sitä, ettet joudu ulosheitetyksi, jos et säädettyyn aikaan
(puoli tuntia? tunti?) tee täällä mitään. Mä käytän tätä mahdollisuutta omalla koneellani, eli mun ei tarvitse koko ajan kirjautua uudelleen,
jos välillä teen jotain muuta. Pysyn kirjautuneena.
Joskus käyn täällä myös työkoneiltani enkä niille ole antanut lupa tallentaa salasanaa, joten ne eivät mulle myöskään mitään ehdota.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.09.2014 08:36

x Kirjaudu automaattisesti sisään
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Golden flower » 29.09.2014 09:02

^Luulisin, ettei tuossa tapauksessa ehdi nähdä nimimerkkiä ja salasanaa vaan ainakin minulla kirjautuu automaattisesti, kun avaan sivuston eli olen suoraan sisäänkirjautuneena, aina kun sivu on auki. Tuo Peilikuvan ongelma vaikuttaisi johtuvan siitä, että salasana on tallentunut tietokoneelle, mistä Helmenkalastajakin kirjoitti, eikä siinä tapauksessa tosiaan liity tähän sivustoon millään tavalla.
Golden flower

ViestiKirjoittaja saara » 29.09.2014 14:38

Niin, tuossa sisäänkirjautumiskohdassa on ruksattava paikka:-kirjaudu automaattisesti sisään- , jos olet laittanut siihen ruksin , kirjautuminen tapahtuu automaattisesti,
voit myös poistaa samasta kohdasta automaattisen sisäänkirjoituksen.Toinen vaihtoehto on,
että olet vastannut koneen kysymykseen- tallennetaanko salasana automaattisesti tälle sivustolle-. Jos olet antanut luvan, salasanan tallentaminen tapahtuu automaattisesti.
saara

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 30.09.2014 00:49

Ja se kolmas vaihtoehto on, että on ruksannut automaattisen kirjautumisen omista asetuksistaan, jolloin ei tarvitse palstalle tullessaan ollenkaan kirjautua.
Helmenkalastaja

Paluu Romulaatikko