Taas yksi kysymys PP.lle

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Taas yksi kysymys PP.lle

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 20:00

Etkö sinä saa poistettua noita pinjan lääkkeenlopetus kehoituksia? Odotatko että joku kuolee alkaessaan uskoa tuota soopaa?
saara

Re: Taas yksi kysymys PP.lle

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.08.2014 20:04

Ei niillä ole tällaisenaan merkitystä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 20:09

Psykopatologia kirjoitti:Ei niillä ole tällaisenaan merkitystä.

Ei ehkä sinulle, mutta lukijoissa saattaa olla niitä onnettomia jotka uskovat.
saara

ViestiKirjoittaja Hermes » 26.08.2014 20:12

Itse olet suositellut palstalla Antti Heikkilää, joka suosittelee Gotzschea, jne.
Hermes

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 20:14

Hermes kirjoitti:Itse olet suositellut palstalla Antti Heikkilää, joka suosittelee Gotzschea, jne.

Kenelle tuo oli osoitettu?
saara

ViestiKirjoittaja Hermes » 26.08.2014 20:15

saara kirjoitti:
Hermes kirjoitti:Itse olet suositellut palstalla Antti Heikkilää, joka suosittelee Gotzschea, jne.

Sinulle. 'Kannattaa lukea Antti Heikkilän blogia'
Viimeksi muokannut Hermes päivämäärä 26.08.2014 20:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Hermes

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 20:16

Psykopatologia kirjoitti:Ei niillä ole tällaisenaan merkitystä.

Minua raivostuttaa kun näinkin vakavaan asiaan suhtaudutaan välinpitämättömästi
saara

ViestiKirjoittaja SADE » 26.08.2014 20:17

Ei kaikista ihmisistä voi ottaa vastuuta. Tämä on vain keskustelupalsta eikä täällä ole kenelläkään velvollisuutta hoitaa ketään toista.
SADE

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 20:19

Hermes kirjoitti:
saara kirjoitti:

Sinulle. 'Kannattaa lukea Antti Heikkilän blogia'

Minä EN ole suositellut kenellekkään lääkärin määräämän lääkityksen lopettamista omin päin
Ja mitä tulee tuohon A.H.n suosittelemiini kirjoituksiin en niittenkään perusteella ole kenenkään käskenyt tehdä sitä tai tätä
Olen lukenut hänen blogejaan, mielestäni sillä asialla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
Viimeksi muokannut saara päivämäärä 26.08.2014 20:27, muokattu yhteensä 1 kerran
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.08.2014 20:21

Kuitenkin selvät väärät tiedot yms. tulee oikaista,
esimerkiksi että katolta ei voi hypätä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 20:22

SADE kirjoitti:Ei kaikista ihmisistä voi ottaa vastuuta. Tämä on vain keskustelupalsta eikä täällä ole kenelläkään velvollisuutta hoitaa ketään toista.

Mutta ylläpitäjän pitää ottaa vastuuta siittä mitä täällä kirjoitellaan.
vai onko SADE sinun mielestäsi asiallista kehoittaa täällä lopettamaan lääkitysta ihan siitä vaan?
Viimeksi muokannut saara päivämäärä 26.08.2014 20:29, muokattu yhteensä 1 kerran
saara

ViestiKirjoittaja SADE » 26.08.2014 20:23

Psykopatologia kirjoitti:Kuitenkin selvät väärät tiedot yms. tulee oikaista,

Kyllä katolta voi hypätä, mutta siitä tulee erittäin ikäviä seurauksia, mitä todennäköisemmin.
SADE

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 20:26

SADE kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Kuitenkin selvät väärät tiedot yms. tulee oikaista,

Kyllä katolta voi hypätä, mutta siitä tulee erittäin ikäviä seurauksia, mitä todennäköisemmin.

Kaikkea voi kokeilla paitsi kansantanhuja ja omin päin lääkkeiden lopettelua
saara

ViestiKirjoittaja SADE » 26.08.2014 20:28

saara kirjoitti:
SADE kirjoitti:Ei kaikista ihmisistä voi ottaa vastuuta. Tämä on vain keskustelupalsta eikä täällä ole kenelläkään velvollisuutta hoitaa ketään toista.

vai onko SADE sinun mielestäsi asiallista kehoittaa räällä lopettamaan lääkitysta ihan siitä vaan?

Ei ylläpitäjä mielestäni voi ottaa vastuuta siitä mitä täällä kirjoitetaan vaan pikemminkin poistaa epäsopivat viestit. On täysin epäasiallista kehoittaa kaikkia lopettamaan lääkitykset, mutta jokaisella on myös vastuu lukemastaan eli pitäisi pystyä suhtautumaan kriittisesti lukemaansa, jos tarvetta. Jos joku todella toteuttaa tämän kehoituksen (lopettaa lääkkeet), niin uskon, että hän on hoidontarpeessa ja varmasti näin ajautuu hoitoon vaan nopeammin..
SADE

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 20:33

SADE kirjoitti:
saara kirjoitti:

vai onko SADE sinun mielestäsi asiallista kehoittaa räällä lopettamaan lääkitysta ihan siitä vaan?

Ei ylläpitäjä mielestäni voi ottaa vastuuta siitä mitä täällä kirjoitetaan vaan pikemminkin poistaa epäsopivat viestit. On täysin epäasiallista kehoittaa kaikkia lopettamaan lääkitykset, mutta jokaisella on myös vastuu lukemastaan eli pitäisi pystyä suhtautumaan kriittisesti lukemaansa, jos tarvetta. Jos joku todella toteuttaa tämän kehoituksen (lopettaa lääkkeet), niin uskon, että hän on hoidontarpeessa ja varmasti näin ajautuu hoitoon vaan nopeammin..

Minä nyt haluan penätä tästä. Vastuu siitä mitä jätetään ja mitä poistetaan on viime kädessä ylläpitäjällä. Muutenhan täällä olisi vaikka minkälaista soopaa.Vastuuttomiin tekoihin kehoittaminen ei ole keskustelufoorumin sääntöjen mukaista.
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 26.08.2014 20:33

En minä sitä ole tarkoittanut, että kannattaisi lopettaa lääkityksensä, jos kokee tarvitsevansa lääkitystään. On monia sellaisia, jotka käyttävät turhaan, kun eivät uskalla lopetella, edes yrittää lopettaa. Lopetettaessa pahinta voisi olla psykoosiin meno, ne jotka eivät ole psykoosille alttiita lopetus ei ole niin vaarallista, kun pystyy vielä selvällä järjellä miettimään itsemurhan kannattavuutta. Lääkkeensä lopettanut ymmärtää, että jos tulee kauhean huono olo niin lääke otetaan takaisin eikä tehdä itsemurhaa -psykoottinen ei ymmärrä.
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 20:36

Pinja kirjoitti:En minä sitä ole tarkoittanut, että kannattaisi lopettaa lääkityksensä, jos kokee tarvitsevansa lääkitystään. On monia sellaisia, jotka käyttävät turhaan, kun eivät uskalla lopetella.

Ole hyvä ja lopeta! Mistä muka voit tietää kuka käyttää lääkkeitä turhaan ja kuka
ei
Minä en jaksa sinun kanssasi . Ihan kuin kuuroille korville puhuisi.
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 26.08.2014 20:42

saara kirjoitti:
Pinja kirjoitti:En minä sitä ole tarkoittanut, että kannattaisi lopettaa lääkityksensä, jos kokee tarvitsevansa lääkitystään. On monia sellaisia, jotka käyttävät turhaan, kun eivät uskalla lopetella.

Ole hyvä ja lopeta! Mistä muka voit tietää kuka käyttää lääkkeitä turhaan ja kuka
ei

En ole tällä erää pystynyt kuin vähän vähentämään lääkitystäni, en tiedä pystynkö enempää. Hoitohenkilökuntani on lääkitykseni vähentämisen suhteen positiivisempia kuin minä itse.
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 20:53

Pinja kirjoitti:
saara kirjoitti:

ei

En ole tällä erää pystynyt kuin vähän vähentämään lääkitystäni, en tiedä pystynkö enempää. Hoitohenkilökuntani on lääkitykseni vähentämisen suhteen positiivisempia kuin minä itse.

Ok Pinja, mutta lupaathan ettet enää kirjoittele tuommoisia tyhmyyksiä?
saara

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.08.2014 20:53

saara kirjoitti:

vai onko SADE sinun mielestäsi asiallista kehoittaa täällä lopettamaan lääkitysta ihan siitä vaan?

Kyseisessä ketjussa ylläpitäjä otti mielestäni vastuun fiksulla tavalla. Ei hävittänyt jälkiä jättämättä koko ketjua, mutta siivosi aloitusviestin. Ei kai lääkityksiin ja niiden (omatoimisiin) lopettamisiin liittyvät asiat sentään ihan kiellettyjen keskustelunaiheiden listalla saisi olla?
Minulle ketjun ja sen otsikon jättäminen näkyviin mutta aloitusviestin poistaminen viestittää, että keskustella saa - kehottaa, rohkaista ja yllyttää ei.
Mirri

Seuraava

Paluu Romulaatikko