Värit

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Värit

ViestiKirjoittaja ve?e » 27.05.2010 00:53

Ei oikein ole suosikkiväriä. Katselin listan läpi, eikä mikään pysäyttänyt.

Ihmiset ovat niin erilaisia. Minulle merkityksellisiä värejä on kuitenkin aika vähän. Äänissä olen diskriminoivampi. Mauissa ja tuoksuissa olen aika törppö myös.

Usein kyllä haen jonkun tietyn väristä vaatetta, mutta ne ovat joko hetken mielenjohteita, joita en osaa selittää, tai sitten haen jonkun muun vaatteen kanssa yhteensopivaa.

Jos minulla on puku ja paita, ja haen niihin sopivaa solmiota, mielestäni onnistun kyllä valitsemaan em. kanssa yhteen sopivan värin, mutta mitään rohkeaa siinä ei ole. Samoja sävyjä vaan, mitä niissä muissa on. No ostin vaan solmion viime viikonloppuna.
ve?e

Re: Värit

ViestiKirjoittaja Maria » 27.05.2010 10:52

En osaa vastata listan perusteella. Otetaan koulun kuvaamataidontuntien vesiväripaletti. Siinä vat puhtaat perusvärit ja niitä rakastan, pidän väreistä noin ylipäätään. Myös murretuista (eli perusväriin sekoitetaan vastaväriä yhtä tai useampia tai kahden välivärin sekoituksesta syntyneistä) väreistä pidän sen sijaan harmaalla tai valkoisella taitetut eivät ole niin kivoja mielestäni. Sisäkäyttöön tarkoitetut Suomessa myytävät seinämaalit ovat aina valkoisella tai harmaalla taitettuja jostain syystä. Melkein aina asunnoissa on valkoiseksi maalattua seinäpintaa vähintään yhdessä huoneessa, vaikka huonoa valaistusta on hyödytöntä korvata pimeään vuodenaikaan valkoisella seinäpinnalla. Toisaalta pidän valkoisesta, näyttää puhtaalta ja tuo esiin pienet kirkkaat väripinnat.
Maria

Paluu Romulaatikko