Teetä tekee mieli

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Teetä tekee mieli

ViestiKirjoittaja Pinja » 02.06.2014 01:03

Ricolaa. Kun voisilmäpulla valmistuu kohta uunista niin laitan teeveden kiehumaan. Tekeekö teidän koskaan mieli teetä? Varsinkin öisin mun välillä tekee, kun valvon myöhään. Piristää tuo Ricola. Yleensä juon leivän kera, mutta nyt syön voisilmäpullan kanssa.
Pinja

Re: Teetä tekee mieli

ViestiKirjoittaja santra » 02.06.2014 01:14

Mistä teemerkistä Pinja, pidät eniten?
Minä juon iltaisin yrttijuomia, roibosia, eri mausteilla, sitten vanilja-sitruunateetä, ja omia yrttisekotuksia, kamomillaa, ruusunkukkaa, appelsiiniteetä.. mustikkaa, metsämansikkaa, yrttijuomat eivät sisällä kofeiinia , siksi niitä iltasella nautiskelen.

Oikeastaan on väärin kutsua näitä teeksi, pikemminkin yrttijuomiksi.

Kiinalainen neulastee ja jasmiinitee ovat myös suosikkejani , kuin myös vihreä ja valkoinen japanilainen tee.
santra

ViestiKirjoittaja Pinja » 02.06.2014 01:20

Ricolasta pidän eniten, joka siis on yrttiteejuoma. Teelehdistä tykkään kerma-karamelli, kerma-mansikka, mustaviinimarja, sitruuna. Pelkkä hunaja teekin on hyvää. Tykkäätkö santra Ricolasta?
Pinja

ViestiKirjoittaja santra » 02.06.2014 01:21

En ole ricolaa maistanut kun käytän noita lehtiteejuomia aavikkokerma ,kermakaramelli , mansikkakerma , ne on ihania!
santra

ViestiKirjoittaja tris » 02.06.2014 01:31

Tee närästää mua (paitsi earl grey) ja siksi varon sitä. Kahvi koukuttaa mua enemmän. (Teellä on kyllä kumma imagoetu josta oon kateellinen teenjuojille :roll: ). Yrttijuomista niin juon kaikenlaisia mutta suht harvoin - jotain pari kertaa viikossa. Olen ostanut erilaisia yrttijuomia Kalinkasta (= itiksessä oleva liettualaiskauppa). Pidän esim. piparmintusta, kamomillasta, roiboksesta ja lakritsinjuuresta. Ostin myös Yogi Tealta Christmas collectionin jossa on kaksi teepussia joka mausta. Jos kriittisesti maistelee niin nuo liettualaiset yrttijuomat on ihan yhtä hyviä kuin nuo kalliimmat.
tris

ViestiKirjoittaja santra » 02.06.2014 01:37

Minulla on kaapissani runsas valikoima erilaisia tee- ja yrttijuomia joita vaihtelen virkeysasteen ja mielialan mukaan.
Lisäksi sekoittelen itse mm. inkivääri -timjami- tähtianis juoma on cool
santra

ViestiKirjoittaja tris » 02.06.2014 05:15

En ole. Mistäköhän sitä saisi?
tris

ViestiKirjoittaja tris » 02.06.2014 08:01

Hmm, se on kallis paikka. Pitää kai selvittää mitä on valeriaana liettuaksi - jos saisi Kalinkasta! :)
tris

ViestiKirjoittaja santra » 02.06.2014 18:28

p-free kirjoitti:Onko kukaan kokeillut valeriaanateetä? Onko mitään tehoa?

Valeriaanahan on luonnon yrtti, miedosti rauhoittava, joten luulisi sen toimivan iltateenä.Itse en ole kokeillut.
santra

ViestiKirjoittaja santra » 02.06.2014 19:05

p-free kirjoitti:
santra kirjoitti:
p-free kirjoitti:Onko kukaan kokeillut valeriaanateetä? Onko mitään tehoa?

Valeriaanahan on luonnon yrtti, miedosti rauhoittava, joten luulisi sen toimivan iltateenä.Itse en ole kokeillut.

No, mä ostin sitä tänään luontaistuotekaupasta. Valeriaanan lisäksi siinä sitruunamelissaa ja kamomillaa.
Kokeilen sitä jos ensi yönä taas herään kesken unien.

Vaikuttaa mielenkiintoiselta, saattaisin itsekin kokeilla.
santra

ViestiKirjoittaja santra » 02.06.2014 19:20

Tämän illan "inspiraatioteen" valmistin minttumelodia- timjami- tähtianis- -kiinalainen neulastee-yhdistelmästä. Ihanan raikas! Minttuinen.
santra

ViestiKirjoittaja Maaria » 02.06.2014 20:09

Juon yleensä Twinings Green Tea tai sitruunateetä, josta tykkään.
Juon teetä enemmän kesäisin, kuin talvisin, mistäköhän johtunee.
Maaria

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.06.2014 01:26

Olen parhaillani nauttimassa teestä; mustaherukka, laitoin mausteeksi hunajaa. Tosi hyvää ruisleivän kera, nams.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.06.2014 23:46

Olen jäänyt teekoukkuun, on alkanut joka yömyöhään tekemään teetä mieli hunajalla maustettuna.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.06.2014 22:54

Ja teehetki edessä: Sitruunateetä ja pari palaa ruisleipää. Siinä yöpala.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.06.2014 22:57

Tekiskö trissen kanssa teetä mieli vai oletko teeihmisiä?
Pinja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.06.2014 00:36

Teen- ja kahvinjuojien raja menee Iranin ja Irakin välissä. Olen enemmän teenjuoja, siis "iranilainen".
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 22.06.2014 01:02

Jotkut ovat limuihmisiä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 22.06.2014 02:40

teekö sinua valvottaa trisse?
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 22.06.2014 14:29

Sama täällä.