tris kirjoitti:Mulla on jotenkin toisinpäin. Mulle ajatus maailman tuhoutumisesta on aika lohdullinen. Jos olisi omia lapsia tilanne olisi erilainen - nyt on enemmän "minun jälkeeni vedenpaisumus".
tris kirjoitti:Mulla on aina ollut kokemus että maailma on aina ikään kuin täydellinen eikä ikään kuin merkkaa vaikka ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon. Olisi myös paljon lohdullisempaa kuolla maailmanlopussa muiden kanssa (vrt. Trier "Melankolia") kuin syöpään yksin jossain sairaalassa.
kissi kirjoitti:tuskan lopettamista, sen takia on haettava apua. Aina!
Miten sinä oletkin noin yksinäinen,"ettei merkkaa, vaikka ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon"
En oikein usko sinun juttuasi nyt. vrt. siihen miten lämpimästi olet kertonut läheisistäsi.´
Hilppa kirjoitti:Onko Matti Nykänen filosofi?

tris kirjoitti:Mulla on aina ollut kokemus että maailma on aina ikään kuin täydellinen eikä ikään kuin merkkaa vaikka ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon. Olisi myös paljon lohdullisempaa kuolla maailmanlopussa muiden kanssa (vrt. Trier "Melankolia") kuin syöpään yksin jossain sairaalassa.
Hilppa kirjoitti:En tajua myöskään usein kuulemaani, että haluaisi kuolla pois. Liian kauan täällä on jo roikuttu. En ajattele noin, koska en ole kyynikko. Rakastan liian montaa juttua ja olen liian hyväntuulinen ihminen. Se on tragediani. Siksi hiivun pois, koska muut tappavat hyväntuulisuuteni.

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:En tajua myöskään usein kuulemaani, että haluaisi kuolla pois. Liian kauan täällä on jo roikuttu. En ajattele noin, koska en ole kyynikko. Rakastan liian montaa juttua ja olen liian hyväntuulinen ihminen. Se on tragediani. Siksi hiivun pois, koska muut tappavat hyväntuulisuuteni.
Ilmeisesti rakastat elämää ja elinvoimaisuudessasi olet hyväntuulinen, joten kuinka muut pystyvät tappamaan hyväntuulisuutesi ja saamaan sinut hiipumaan pois?
Minusta kuulostaa ristiriitaiselta ajatus, jonka mukaan elämää rakastavana ihmisenä hiivut pois toisten tappaessa hyväntuulisuuttasi (elinvoimaasi?). Sanot, ettet ole kyynikko, mutta omalla kohdallasi puhut tragediasta. Mitä se on, että ihminen uskoo toisten ihmisten tuhoavan häntä niin, että hän hiipuu pois elinvoimansa menettäneenä? Traagisuutta, kyynisyyttä, vai molempia - tai jotakin muuta?
tris kirjoitti:Ehkä olet liian nuori. Kun kuulee iäkkäiden (75+) sanovan että haluavat nukkua pois niin se tuntuu ihan järkevältä. En ole itse ajatellut kuolevani pois nukkumalla vaikka joku yliannostus olisi järkevä kuolinsyy minun kohdalla. Pelkään enemmän syöpäkuolemaa koska minulla on esim. kaikki rintasyövän riskitekijät.
Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:En tajua myöskään usein kuulemaani, että haluaisi kuolla pois. Liian kauan täällä on jo roikuttu. En ajattele noin, koska en ole kyynikko. Rakastan liian montaa juttua ja olen liian hyväntuulinen ihminen. Se on tragediani. Siksi hiivun pois, koska muut tappavat hyväntuulisuuteni.
Ilmeisesti rakastat elämää ja elinvoimaisuudessasi olet hyväntuulinen, joten kuinka muut pystyvät tappamaan hyväntuulisuutesi ja saamaan sinut hiipumaan pois?
Minusta kuulostaa ristiriitaiselta ajatus, jonka mukaan elämää rakastavana ihmisenä hiivut pois toisten tappaessa hyväntuulisuuttasi (elinvoimaasi?). Sanot, ettet ole kyynikko, mutta omalla kohdallasi puhut tragediasta. Mitä se on, että ihminen uskoo toisten ihmisten tuhoavan häntä niin, että hän hiipuu pois elinvoimansa menettäneenä? Traagisuutta, kyynisyyttä, vai molempia - tai jotakin muuta?
Tähän voi loistavasti vastata, että juuri tuo, mitä sanoit, tappaa minut. Hyvin kuvattu.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa