Kaupunkireppu

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Kaupunkireppu

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.04.2014 20:11

Kaupunkireppu
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Kaupunkireppu

ViestiKirjoittaja haller » 10.04.2014 08:18

Nykyisin käytän Fjällrävenin Kånkenia. Sen on toinen Fjällräven-reppu, jonka omistan. Aiempi oli joku isompi ja kalliimpi malli, jossa oli näyttävä ketun kuva. t. haller
haller

ViestiKirjoittaja Hermes » 10.04.2014 19:34

Haglöfs Corker on aika hyvä kaupunkireppu. Erikoisuutena sen voi avata sivusta, minkä vuoksi tavaroihin pääsee käsiksi helpommin kuin kaivamalla.
Hermes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.04.2014 20:07

Tuo on hyvä idea, mutta minusta ko. reppi on iso ja koppura tsadirepiksi. Maastoon sopii.
Mutta sinähän käyt ravinteleissakin tuulihousuissasi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.04.2014 20:09

Minulla on mustaa nahkaa merkillä HARLEY DAVIDSON AMERICAN LEGEND.
Nauhoilla kiristettävä suukkonen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hermes » 10.04.2014 20:28

Psykopatologia kirjoitti:Tuo on hyvä idea, mutta minusta ko. reppi on iso ja koppura tsadirepiksi. Maastoon sopii.
Mutta sinähän käyt ravinteleissakin tuulihousuissasi.

Minulla on ihan eri "reput" maastoon. Tuosta repusta on eri kokoja (jopa vauvoille sopivia), se jämäkkyys on tarkoituksellista, lompakon voi laittaa ylhäältä sisään ja laturit sun muut voi laittaa vaikka oikeasta reunasta sisään. Tuo reppu on juuri Haglöfsin "kaupunkimalli". Jos tuosta enemmän pitäisi olla "kaupunkireppua", niin kannattaa unohtaa reput kokonaan, eihän reppu selässä kävelevää vanhaa miestä muutenkaan oteta ollenkaan tosissaan ja pidetään turistina.
Hermes

ViestiKirjoittaja tris » 10.04.2014 20:32

Mulla on tällä hetkellä "Royal Canin" -mikälie. Mulla oli musta reppu mutta bravuurinani oli ostaa sen pikkutaskuihin jugurttia, unohtaa ne sinne ja tallata kotona lattialla olleen repun päälle jolloin tuli sotkua ja reppu joutui pesuun.

Tuo kaniini on nätti ja hyvä reppu. Ainoa vika on että siinä ulottuu vetoketju tosi alas ja kerran ketju jäi vähän auki ja viinipullo luiskahti ulos ja särkyi lattialle (vielä alkossa). Niinpä tuon kanssa pitää muistaa aina varsinkin jos on lasitavaraa sulkea vetoketju ihan alas asti.
tris

ViestiKirjoittaja Hermes » 10.04.2014 21:11

Siinä miehekäs reppu 80-luvulta:

Kuva
Viimeksi muokannut Hermes päivämäärä 10.04.2014 21:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Hermes

ViestiKirjoittaja Maaria » 10.04.2014 21:14

Musta reppu on, siinä lukee jotain haileesti että, "X-force". Pidän repuista, sillä ne säästävät selkää.
Aiemmin oli naisellisempi reppu, joka oli väriltään kauniin lila ja siinä oli jopa pikku-kukkasia. :)
Maaria

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.04.2014 21:22

"Kokkeri" on pullea vaikka siellä olisi vain yksi sikari. Minusta kaupungirepin pitäisi olla litteä, jos siellä ei ole kamaa.
Ilmakin painaa!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hermes » 10.04.2014 21:27

PIdän repuista, ne ovat yleensä monella tavalla kätevämpiä kuin muunlaiset vastaavat kuljetusvälineet, kuten sivulaukut tai varsinkin sellaiset nahkaiset käsisalkut. Sen vuoksi vastustan kaikkia trendejä, jos niin pitää tehdä, ja käytän reppua aina kun mahdollista. Esimerkiksi ulkomaanmatkoilla minulla on mukana joku erittäin kevyt "päiväreppu". Siinähän arvaavat minut turistiksi Lontoossa tai Pariisissa. Isoin ongelma repuissa tuollaisessa kaupunkikäytössä on ehkä se, että ne ovat selän takana avoinna utelialle käsille.
Hermes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.04.2014 21:38

Kuva

Naisellinen naiselliselle.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hermes » 10.04.2014 22:07

Psykopatologia kirjoitti:"Kokkeri" on pullea vaikka siellä olisi vain yksi sikari. Minusta kaupungirepin pitäisi olla litteä, jos siellä ei ole kamaa.
Ilmakin painaa!

Se oli silti paras ratkaisu minkä löysin nopeasti, joitain vuosia sitten? Sitä ennen minulla oli Haglöfsin Backup, joka on erityisesti läppärin kantoa varten suunniteltu reppu. En nyt muista, miksi minun piti hankkia uusi sellainen, mutta menin tosiaan kauppaan ostamaan uutta sellaista Backup-laukkua. Heillä ei ollut sellaista, mutta myyjä esitteli tuota Corker-laukkua ja sanoi, että se voisi olla paras vaihtoehto. Lopulta ostin se, ja se tosiaan oli paras vaihtoehto! En nykyään yleensä kanna kannettavaa mukana ja iPadin voi sujauttaa takaseinän verkon sisään. Esimerkiksi noissa Backup-laukuissa oli "seinämiä" eri tavaroille, mutta maastokokemuksen kautta ymmärsin, että on ehkä parempi laittaa ne tavarat repun sisällä omiin irrallisiin "lokeroihin", kuten A4-paperit mapin sisään, päivittäiset neuroleptit ja muut lääkkeet dosetteina sellaiseen "verkkopussiin", muut tavarat toiseen verkkopussiin ja niin edelleen. Corker ei ehkä ole tyylikkäin kaupunkireppu, mutta se ei ole myöskään suoraan epätyylikäs, ainakin jos antaa muuten vaikutelman jotenkin urheilullisesta ihmisestä. Anyway.. Nykyään pidän noita Corkereita paljon parempina kuin esimerkiksi Haglöfs Backup kaupunkikäyttöön, ainakin toiminnallisesti. Tyyliseikat ovat tietysti kaikkien itse pääteltävissä.
Hermes

ViestiKirjoittaja Hermes » 10.04.2014 22:14

Hermes kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:"Kokkeri" on pullea vaikka siellä olisi vain yksi sikari. Minusta kaupungirepin pitäisi olla litteä, jos siellä ei ole kamaa.
Ilmakin painaa!

Se oli silti paras ratkaisu minkä löysin nopeasti, joitain vuosia sitten? Sitä ennen minulla oli Haglöfsin Backup, joka on erityisesti läppärin kantoa varten suunniteltu reppu. En nyt muista, miksi minun piti hankkia uusi sellainen, mutta menin tosiaan kauppaan ostamaan uutta sellaista Backup-laukkua. Heillä ei ollut sellaista, mutta myyjä esitteli tuota Corker-laukkua ja sanoi, että se voisi olla paras vaihtoehto. Lopulta ostin se, ja se tosiaan oli paras vaihtoehto! En nykyään yleensä kanna kannettavaa mukana ja iPadin voi sujauttaa takaseinän verkon sisään. Esimerkiksi noissa Backup-laukuissa oli "seinämiä" eri tavaroille, mutta maastokokemuksen kautta ymmärsin, että on ehkä parempi laittaa ne tavarat repun sisällä omiin irrallisiin "lokeroihin", kuten A4-paperit mapin sisään, päivittäiset neuroleptit ja muut lääkkeet dosetteina sellaiseen "verkkopussiin", muut tavarat toiseen verkkopussiin ja niin edelleen. Corker ei ehkä ole tyylikkäin kaupunkireppu, mutta se ei ole myöskään suoraan epätyylikäs, ainakin jos antaa muuten vaikutelman jotenkin urheilullisesta ihmisestä. Anyway.. Nykyään pidän noita Corkereita paljon parempina kuin esimerkiksi Haglöfs Backup kaupunkikäyttöön, ainakin toiminnallisesti. Tyyliseikat ovat tietysti kaikkien itse pääteltävissä.

Tuohon pitää lisätä, että kaupunkikäytössä ovat kuitenkin usein hyödyllisiä esimerkiksi pienet pussukat sun muut lokerot, joihin voi laittaa puhelumien ja iPadien latureita, ja kaikkea muuta sellaista. Corkerissa on toisella puolella juuri sopivat verkkopussit sellaisia varten. Tätä asiaa ei kannata unohtaa, kun puhutaan "kaupunkirepuista". Ihmisillä on yhä useammin mukana tavaroita kuten laturit, jotka pitää laittaa omiin lokeroihinsa.
Hermes

ViestiKirjoittaja Hermes » 10.04.2014 22:18

Mitä sanoin yllä voi kuulostaa ristiriitaiselta, mutta juuri minun tapauksessani, Corkerissa oli juuri sopivasti omia lokeroita ja "vapaata" tilaa kaupunkikäyttöön. Teillä on varmaan toisenlaisia tarpeita. :)
Hermes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.04.2014 20:35

Kuva
Kanadalaisessa Herschell'issä on sisällä yksi iso tasku ja sivussa pullotasku jaloviinalle.

Saksalais-englantilainen Herschell oli ensimmäinen, joka näki syvään avaruuteen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Paluu Romulaatikko