iPadin "kuori"

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

iPadin "kuori"

ViestiKirjoittaja Hilppa » 31.01.2014 21:15

Ärsyttää, kun ensinnäkin iPadin suojakuoresta irtoaa keinonahka. Ja myivät mustan kuoren, kun oli ainut jäljellä oleva väri. Olisin halunnut valkoisen.
Hilppa

Re: iPadin "kuori"

ViestiKirjoittaja Hermes » 01.02.2014 18:22

Noille laitteille on vaikka minkälaisia kuoria ja suojia erilaisilta valmistajilta. Minulla on vain Applen tekemä "magneettinen läppä" (iPad Smart Cover vai mikä se onkaan), joka suojaa ruutua repussa ja toimii taiteltuna tukena ja jonka voi ottaa pois tarvittaessa. Olen ihan tyytyväinen siihen ratkaisuun. Tietysti selkäpuolen alumiinipintaan on tullut viiltoja kovassa käytössä, mutta ruutu on täysin hieno ja laitteesta ei ole tullut painava ja möykkymäinen. Tavallaan esimerkiksi myös se on ihan OK minulle, että laitteen selkäpuoleen tulee jälkiä käytöstä. "Kokeiltu ja luotettava vanha käyttötavara". En myöskään liimaa mitään kalvoja sen ruudun päälle.

Yleisemmin, kaikenlaisia tavaroita ostaessa olen oppinut vertailemaan, tutkimaan, miettimään, yms, parasta vaihtoehtoa esimerkiksi googlen kautta, siis sen sijaan että esimerkiksi ostaisin heti sen myyjän mainostaman tuotteen. Suomalaista kaupoista voi käydä katsomassa, mitä siellä on tarjolla. Niistä tuotteista löytyy paljon käyttäjien kokemuksia netistä. Usein selvästi parempi tuote on saatavilla vain tilaamalla ulkomailta, missä tapauksessa tilaan sen ulkomailta, muuten usein ostan suoraan Suomen liikkeistä vaikka se maksaisikin hieman enemmän. Mutta kuitenkin minä siis nykyään yleensä mietin ja vertailen jonkin hieman kalliimman tuotteen ostamista ainakin parin päivän ajan. Muutenkin yritän hankkia "vähän mutta hyvää".
Hermes

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.02.2014 23:04

Kiitos Hermes vastauksesta. En tiedä, onko kuoreni Cover, Pack vai Folder, mutta oletan olevan Applen oma tuote, koska iStoresta hankin. Ei tullut mieleeni, että voisi olla jonkun toisen valmistajan. Ja oletin, että laitteen myyjällä on myös tarvittavat asialliset lisävarusteet saatavilla valikoimineen näinkin tavanomaisesta hyllytavarasta. Joka tapauksessa kuoren, jossa se ns. magneettinen näyttöläppä, takaosan pintamateriaali irtoaa, mikä on mielestäni merkki huolittelemattomasta työstä. Täytyypä käydä näyttämässä hankintapaikassa. Näyttöön olen ollut erittäin tyytyväinen ja tykkään myös siitä kelmusta, koska voi varomattomammin pyyhkiä myös talouspaperilla eikä Retinan kuvanlaatu kärsi. Minulla siis viime keväällä hankittu versio, eivät tuolloin olleet vielä Aireja.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hermes » 01.02.2014 23:35

Hmm. Minä sain sen läpän isältäni ja se ei ole kai nahkaa, se on vain sellainen neljään kertaan taittuva magneettinen läppä, ja se on se Applen virallinen läppä. Se on toiminut ihan hyvin. Esimerkiksi isälläni on nykyään sellainen paksu nahkainen kuori, jollaista en itse tahtoisi käyttää. Työkavereilla on myös erilaisia kuoria. Anyway. Nyt kun katsoin tuota omaa Applen "virallista" kuortani, niin siinä on tosiaan neljä "osaa" ja pinta on kenties jotain keinonahkaa. En tiedä, mitä materiaalia se on. Joka tapauksessa, siitä ei ole irronnut yhtään mitään kovankaan käytön seurauksena ja se on muutenkin aika "tiukkaa tavaraa". En tiedä, millä tavalla kuoresi on revennyt, mutta jos kyse on samanlaisesta kuoresta kuin mikä minulla on ja se on jollain tavalla revennyt, niin varmaan yrittäisin vaihtaa sen uuteen.

Minun kuoreni näyttää tällaiselta, ja se on tosiaan kestänyt vaikka millaista kohtelua, ja ei tunnu todennäköiseltä, että se alkaisi millään tavalla repsottaa jatkossakaan. Tuntuu aika "jämäkältä". Onko kuoresi samanlainen?

Kuva
Hermes

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.02.2014 12:16

Voi minua taas. Eihän se voi olla iPadin oma, koska pintaan on painettu himmeällä Targus, mitä en lainkaan aiemmin huomannut. Reunat on tikattu, mutta muutoin muistuttaa eli neljästä osasta koostuu kansi. Myös kannen tekonahka on yhdestä kulmasta alkanut murentua. Mielestäni minua huijattiin hieman, koska en tiennyt, että kuori oli napattu iStoren ulkopuolen valikoimasta. Sanoivat kyllä, että "meillä ei ole nyt kun tämä suoja, mutta suosittelemme suojan hankintaa tuotteeseen". Tuosta "meillä ei nyt ole muuta kuin..." olisi heti pitänyt tajuta, että sekundaa myyvät, mutta näin kauan, siis puoli vuotta kesti ennen kuin tajusin, että fuulattu on. Ostin shop in shop- paikasta, joten hämmentyä voi helpommin.
Hilppa

Paluu Romulaatikko