Osaatko niellä vettä?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Osaatko niellä vettä?

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.01.2014 13:08

Osaatko juoda vettä pullosta niska aavistuksen takakenoon asetettuna siten, että et välillä hengitä ilmaa? Ja siten, että et saa tukehtumisen tunnetta etkä niele ilmaa samalla.

En tiedä, ymmärrättekö, mitä tarkoitan, mutta itse en osaa.
Hilppa

Re: Osaatko niellä vettä?

ViestiKirjoittaja Rane » 30.01.2014 13:13

Luulen osaavani.
Rane

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.01.2014 13:21

Kuva
Kuva: Seppo Sarkkinen / Yle
( http://yle.fi/uutiset/alkoholilainsaada ... ra/6786465 )

Jos tällaista juoma-asentoa tarkoitetaan, niin osaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Rane » 30.01.2014 14:21

Mielestäni pää pitää olla vielä vähän enemmän takakenossa kuin mitä tuossa kuvassa, että juominen onnistuu.
Rane

ViestiKirjoittaja Trisse » 30.01.2014 14:37

En uskalla koittaa. Menisi itsetunto jos huomaisin etten osaa! :(
Trisse

ViestiKirjoittaja Rane » 30.01.2014 14:42

Useimmat eivät osaa, joten ei siinä ole mitään häpeämistä. En vaan ole varma, millaista juomista Hilppa tarkoittaa. Minä pystyn juomaan vaikka litran vettä yhdeltä istumalta tosi nopeasti, mutta samalla voin kyllä hengittää nenän kautta, mutta onnistunee ilmankin. Minä voittaisin juomiskilpailut varmasti. Kukaan tuntemani ihminen ei ole ikinä pärjännyt minulle.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.01.2014 14:56

Rane kirjoitti:Useimmat eivät osaa, joten ei siinä ole mitään häpeämistä. En vaan ole varma, millaista juomista Hilppa tarkoittaa. Minä pystyn juomaan vaikka litran vettä yhdeltä istumalta tosi nopeasti, mutta samalla voin kyllä hengittää nenän kautta, mutta onnistunee ilmankin. Minä voittaisin juomiskilpailut varmasti. Kukaan tuntemani ihminen ei ole ikinä pärjännyt minulle.

Tarkoitus ei ollut hullutusyllyttää ketään juomaan vettä itsensä tappaakseen. Sillä liika veden juominen on todella vaarallista.

Kyse lienee nielemisrefleksistä, siis sellaisesta, että kykenee ikään kuin kaatamaan "suoraan rööriin" vettä ilman, että on tarvetta välillä klunksauttaa. En todellakaan osaa tuota, mutta en myöskään osaa kellua. Osaatko sinä Rane kellua?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 30.01.2014 15:11

No en minäkään kenellekään aivopöhöä suosittele. Kyllä minä kuitenkin juodessa joudun kevyesti nielemään, joten suoraan kaatamalla ei neste mahaan mene. Osaan kellua.
Rane

ViestiKirjoittaja Joiku » 30.01.2014 18:29

En tätäkään osaa. Juon usein niin, että sattuu keuhkoihin.
Joiku

ViestiKirjoittaja Joiku » 30.01.2014 18:31

En tätäkään osaa. Juon usein niin, että sattuu keuhkoihin.
Joiku

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.01.2014 18:45

Hilppa kirjoitti:Kyse lienee nielemisrefleksistä, siis sellaisesta, että kykenee ikään kuin kaatamaan "suoraan rööriin" vettä ilman, että on tarvetta välillä klunksauttaa. En todellakaan osaa tuota, mutta en myöskään osaa kellua. Osaatko sinä Rane kellua?

Ai tolleen, ikäänkuin "ykkösellä huiviin". Tuskin osaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.01.2014 18:52

Taisin erehtyä. Se klunksautus on hyvin vähäeleinen, mutta automaattisen ja keskeytymättömän juomisen takaava. Riippuu refleksien toiminnasta, kuten kai kelluminenkin, jossa pitää osata olla rento ja pelkäämätön.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.01.2014 18:52

0.5l leijona raakana huikalla n.11sec
http://www.youtube.com/watch?v=_P1yufd_-z4 (0:29)

Hilppa tarkoittanee tätä tyyliä (tosin vedellä eikä viinalla)?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.01.2014 19:06

Kahvi kirjoitti:0.5l leijona raakana huikalla n.11sec

Pääkopassani tuo aihe ei yhdisty rasvamaksaan, vaan hyväkroppaiseen mieheen, joka saapuu lenkiltä vettä tankkaamaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.01.2014 19:23

Hilppa kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:0.5l leijona raakana huikalla n.11sec

Pääkopassani tuo aihe ei yhdisty rasvamaksaan, vaan hyväkroppaiseen mieheen, joka saapuu lenkiltä vettä tankkaamaan.

Joo tuollainen näky varmasti on katseenkestävämpi, mutta tarkoititko tuota tekniikkaa?
Kahvi

Paluu Romulaatikko