Jäsenhakemus kuppikuntaamme

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Jäsenhakemus kuppikuntaamme

ViestiKirjoittaja Joiku » 25.01.2014 18:44

Perustan oman kuppikuntani jonka tarkoitus on suojella ihmisiä jotka tekevät kaksoiskonsonanttivirheitä.

Hakemuksessa tulee ilmetä miten käyttää kaksoiskonsonanttivirheitä.
Esim mie sanon pittää, hakkee, tullaan, mennää, sannoo jne.
Viimeksi muokannut Joiku päivämäärä 25.01.2014 19:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Joiku

Re: Jäsenhakemus kuppikuntaani

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 18:52

Sinä näköjään ehditkin jo ryhtyä tuumasta toiseen; minä vasta suunnittelin... :D
Mirri

Re: Jäsenhakemus kuppikuntaamme

ViestiKirjoittaja Joiku » 25.01.2014 19:07

Mie olen noppee ja kun luin sun viestisi jota kirjoitit samaan aikaa kun mie tein kuppikunnan, niin muutan tämän monikkoon.
Joiku

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.01.2014 19:12

Saako liittyä kannattajajäseneksi? Minä en luonnostani tee kaksoiskonsonanttivirheitä, mutta kannatan kaikkien oikeutta kirjoittaa vapaasti ja stressaamatta mahdollisten "kielivirheiden" takia.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Maaria » 25.01.2014 19:25

Minä anon jäsenyyttä. Olen savolaenen . Teen kirjoitusvirheitä
toisinaan.
Maaria

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 19:25

Helmenkalastaja kirjoitti:Saako liittyä kannattajajäseneksi? Minä en luonnostani tee kaksoiskonsonanttivirheitä, mutta kannatan kaikkien oikeutta kirjoittaa vapaasti ja stressaamatta mahdollisten "kielivirheiden" takia.

Kannatatko myös vapaata oikeutta harkiten ja tahallisesti kiusata?

Kumpi on pahempi synti; kiusata jotakuta tahallisesti ja harkiten, vai ilmoittaa, ettei "täällä pidetä kaksoiskonsonanttivirheistä"?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 19:30

Ymmärrän kuppikunnan perustamisen olevan tahallista ja harkittua riidanhaastamista ja kiusaamista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.01.2014 19:32

Kyllästynyt kirjoitti:Ymmärrän kuppikunnan perustamisen olevan tahallista ja harkittua riidanhaastamista ja kiusaamista.

Olet väärässä. Kuppikunnan perustaminen on kannanotto.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 19:34

Minäkään en varsinaisesti luonnostani tee kaksoiskonsonanttivirheitä. Sen sijaan olen nyt konekirjoitusaikakaudella, jolloin teksti syntyy nopeasti näppäilemällä, huomannut kaksoiskonsonanttivirheen joskus lipsahtavan yhdenlaisena näppäilyvirheenä. Sana, joka ajatellaan ja lausutaan kaksoiskonsonantilla varustettuna, saattaakin näppikseltä lipsahtaa kaksoiskonsonanttisena - sormet vipeltävät niin nopeasti, ettei ajatus ehdikään muokata sanaa kirjoitusmuotoon. Bongaan virheeni heti, kun ajatus ehtii perässä ja näen kirjoitetun sanan oudon näköisenä.

Luulen, että käsin kirjoitettaessa kaksoiskonsonanttivirheitä voisi tulla vähemmän kuin nykyisenä näpyttelyaikakautena, jolloin teksti ikään kuin syntyy ajatustakin nopeammin. Omalla kohdallani ainakaan en muista kyseisiä virheitä ennen kuin koneella kirjoittamisen ja kirjoitusnopeuden lisäännyttyä. Ensimmäisen kerran lipsautettuani näppikseltäni ylimääräisen konsonantin kirjoitettuun sanaan hämmästelin, että noinko helposti se syntyy.

Esimerkki. Tulep(p)as tänne!, pitää kirjoittaa yhdellä peellä, mutta näppäillessään kirjoittaja ajattelee sanan kahdella peellä. Sana syntyy koneella nopeasti, ja ajatus etenee nopeasti syntyvän tekstin myötä. Siinä voi syntyä 'näppäilyvirhe', jos ei ole skarppina.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 19:35

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Ymmärrän kuppikunnan perustamisen olevan tahallista ja harkittua riidanhaastamista ja kiusaamista.

Niin on, se on kannanotto riidanhaastamisen ja kiusaamisen sallimisen puolesta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 19:36

Täsmälleen noin kuin Helmenkalastaja sanoi. Ja tärkeä kannanotto onkin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.01.2014 19:38

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Saako liittyä kannattajajäseneksi? Minä en luonnostani tee kaksoiskonsonanttivirheitä, mutta kannatan kaikkien oikeutta kirjoittaa vapaasti ja stressaamatta mahdollisten "kielivirheiden" takia.

Kumpi on pahempi synti; kiusata jotakuta tahallisesti ja harkiten, vai ilmoittaa, ettei "täällä pidetä kaksoiskonsonanttivirheistä"?

Mitä polkuja pitkin sinä tuollaiseen rinnastukseen päädyit? Tai no saatanhan minä arvata, mutta minä otan kantaa vain itse kunkin oikeuteen kirjoittaa niin kuin haluaa. (Tuskinpa Kahvikaan olisi edes keksinyt sanoa kiusaavansa sinua kaksoiskonsonanttivirheillään, ellet olisi hänen alunperin tahattomiin virheisiinsä puuttunut.)

Kysymyksenasettelusi on niin älytön, ettei kysymyksiisi voi vastata.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 19:38

Mirri kirjoitti:

Tärkeä kannanotto todellakin. Kuppikuntanne perustaminen on kannanotto riidanhaastamisen ja kiusaamisen sallimisen puolesta.

Sitäkö te todellakin haluatte?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Joiku » 25.01.2014 19:39

Jill kirjoitti:Minä anon jäsenyyttä. Olen savolaenen . Teen kirjoitusvirheitä
toisinaan.

Me ollaan sinut hyväksytty tähän. Myös kannattajajäsenet hyväksytty.
te savolaiset puhutte vähä kun me mutta teillä ei sitä vikkaa että kun laitatte väärrään paikkaan ylimääräse konsonantin, niin otatte sen sitte pois jostain.

Kuten esim. ette sano oo paikala tai ootko sie savolane.
Joiku

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.01.2014 19:40

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Tärkeä kannanotto todellakin. Kuppikuntanne perustaminen on kannanotto riidanhaastamisen ja kiusaamisen sallimisen puolesta.

Sitäkö te todellakin haluatte?

Noilla asioilla ei meidän kuppikuntamme ajattelussa ole keskenään mitään tekemistä. Eli olet jälleen väärässä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Joiku » 25.01.2014 19:42

Meidän kuppikuntamme suvaitsee myös vieraiden kuppikuntien mielipiteet.
Joiku

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 19:48

Kyllästynyt kirjoitti:

Mitä polkuja pitkin sinä tuollaiseen rinnastukseen päädyit? Tai no saatanhan minä arvata, mutta minä otan kantaa vain itse kunkin oikeuteen kirjoittaa niin kuin haluaa. (Tuskinpa Kahvikaan olisi edes keksinyt sanoa kiusaavansa sinua kaksoiskonsonanttivirheillään, ellet olisi hänen alunperin tahattomiin virheisiinsä puuttunut.)

Kaksoiskonsonanttivirheistä huomauttaminen sai alkunsa siitä, kun Hermit ja Kahvi ryhtyivät kiusaamaan minua nimitellen minua typeräksi ja mm. väittäen, etten ansaitse hoitoa, että kertomani Jorvissa saamastani kohtelusta ei pidä paikkaansa, että saamani hoito on ollut hyvää - ja että minä en ole oikea henkilö arvostelemaan lääkäreitä tai ylipäätään ketään tai mitään.

Noihin viesteihin minä vastasin, että henkilö joka ei osaa edes kirjoittaa, ei ole oikea ihminen arvostelemaan minun tietämykseni ja sivistykseni määrää tai laatua.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.01.2014 19:50

Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Kaksoiskonsonanttivirheistä huomauttaminen sai alkunsa siitä, kun Hermit ja Kahvi ryhtyivät kiusaamaan minua nimitellen minua typeräksi ja mm. väittäen, etten ansaitse hoitoa, että kertomani Jorvissa saamastani kohtelusta ei pidä paikkaansa, että saamani hoito on ollut hyvää - ja että minä en ole oikea henkilö arvostelemaan lääkäreitä tai ylipäätään ketään tai mitään.

Noihin viesteihin minä vastasin, että henkilö joka ei osaa edes kirjoittaa, ei ole oikea ihminen arvostelemaan minun tietämykseni ja sivistykseni määrää tai laatua.

Tämä viesti taisi tulla vähän väärään ketjuun. Selitystä olisi kaivattu Hilpan viestille siinä ketjussa, johon hän sen kirjoitti.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 19:52

Helmenkalastaja kirjoitti:Noilla asioilla ei meidän kuppikuntamme ajattelussa ole keskenään mitään tekemistä. Eli olet jälleen väärässä.

En ole väärässä. Teidän kuppikuntanne juuret juontavat kaksoiskonsonanttikeskusteluun ja sitä kautta tahalliseen ja harkittuun kiusaamiseen.

Jos sinä Helmenkalastaja et ole vielä havainnut kuinka sinnikkäästi nimimerkki "joku" koko ajan tarkoituksella haastaa riitaa minun kanssani, en tiedä minkälaiset silmälaput sinä olet itsellesi asentanut. Nyt "joku" löysi todellisen namupalan kun keksi tekosyyn perustaa "kuppikuntansa".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 19:54

Kyllästynyt, nythän voitaisiin yhteistuumin päättää, ettei tällä foorumilla enää huomautella kirjoittajille kaksoiskonsonanttivirheistä - ei millään tavalla, eikä edes peitellysti.
Mirri

Seuraava

Paluu Romulaatikko