Ylistystä Herkulle (& Stockmann)

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Ylistystä Herkulle (& Stockmann)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.01.2014 17:03

_

PP: 24.1.2014 16:42
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Ylistystä Herkulle

ViestiKirjoittaja Hilppa » 20.01.2014 18:27

Ylistystä ja paljon. Etenkin myyjät ovat (myös Jumbon Herkussa) todella asiantuntevia ja ystävällisiä.

Sen sijaan jakaisin mielelläni Stockmannin nykyisille tavaratalon uudistuslinjauksille risuja. Herkun uudistukset remontteineen ovat onnistuneet, mutta esim. astiaosasto (tuotemerkkien vaihto moderniin Design-suuntaan), vaatetuskankaiden poistuminen, nappihyllyn kutistuminen, päivittäiskosmetiikkaosaston eriyttäminen muusta kosmetiikasta ovat olleet epäonnistuneita ratkaisuja.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.01.2014 23:46

Noin pitkälti on. Ehkä finassit ovat ratkaisseet (ainakin lyhyellä tähtäyksellä).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.01.2014 00:50

Psykopatologia kirjoitti:_

Ostin lauantaina luomu-vaniljatanko-pakkauksen (5,95), jota en kuitenkaan löytänyt kotona.
Ajattelin, että putkilo on varmaan jäänyt kassalle.

No tänään maanantaina menin iltapäivällä ostamaan pulloo (masariinipitkoja) ja kysyin myös
Palvelupisteestä vaniljan kohtaloa. Ei löytynyt; kysyi kuittia; minä kaivoin taskustani.
Hän korvaa hinnan minulle (alkoi kirjoittaa kuittia). Selitti, että joku asiakaskin on voinut
ostoksen ottaa erreyksessä. Vakuutin hänelle, että kyllä se varastettu. Epäilin hänelle,
että luulevat kassalla minun väärentäneen hänen kuittinsa. Vakuutti, että hänen käsialansa
on uniikkia. Tarjosin hänelle mahdollisuutta, että huijaan. Ei uskonut.

Niin tai näin, joku on saanut ilmaisen putkilon ja minä ilmaisen korvauksen omasta
huolimattomuudestani (ja Stockmann on kärsinyt tappion).

Lauantaina putkiloita oli hyllyssä ehkä 12+; tänään vain kaksi!!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja haller » 21.01.2014 00:56

Näin turkulaisen näkokulmasta Sokos Wiklundin Herkun eli ruokaosaston muuttuminen tavalliseksi S-Marketiksi oli huononnus. Ennen k.o mesta sijaitsi katutasossa, joten sinne oli helpompi liikuntarajoitteisenkin mennä, ja lisäksi siellä oli useita palvelutiskeja.
Jyväskylän Sokoksen Mestarin Herkku on k.o paikan ruokaosasto, ja se on muuten hyvä, mutta sokkeloinen ja hyllymerkinnät ovat oudoissa paikoissa. Siellä myydään sellaisia Pandan namuja, joita ei o vielä muualla Suomessa myynnissä. Pandan karkkitehdashan sijaitsee Vaajakoskella eli entisen Jkl:n maalaiskunnan puolella.
Kolmas Herkku, mikä mulle tulee mieleen, on Herkku.net-sivusto. Mielestäni k.o sivuston eroottiset novellit ovat huonontuneet ja lyhentyneet. Seksinovellit.com on nykyään ehdottomasti parempi sivusto kuin Herkku.net.
Siinä taiskin olla kaikki Herkut, mitkä mulle tällä kertaa tuli näin ad-hoc mieleen. t. haller
haller

ViestiKirjoittaja Trisse » 21.01.2014 00:58

Ovat vähän huonontuneet. Mistälie johtuu. (siis novellit)
Trisse

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.01.2014 00:59

No nyt kaikki herkkupeppuun!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Joiku » 21.01.2014 07:38

Lapin Herkku Sodankylässä ostaa multa kuivattua poronlihaa. Se on kai herkkujen herkku kuitenkin, ainakin jos katsoo kilohintaa.
Joiku

ViestiKirjoittaja Kahvi » 21.01.2014 11:14

Kirjoittaisin tähän jotain kaksimielistä, mutta ei juuri nyt tule mieleen mitään nasevaa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja haller » 21.01.2014 12:34

Mulle taas tuli nyt herkuista tää biisi mieleen:

http://www.youtube.com/watch?v=DL3pAm0r1qc
Badding: Fiilaten ja höyläten, kesto 3 min 17 sek

t. haller
haller

ViestiKirjoittaja Kahvi » 21.01.2014 12:58

haller kirjoitti:Mulle taas tuli nyt herkuista tää biisi mieleen:

http://www.youtube.com/watch?v=DL3pAm0r1qc
Badding: Fiilaten ja höyläten, kesto 3 min 17 sek

t. haller

"Mentiin painimalla kyökkiin
tultiin takaperin halliin
sain herkkuja sormiin
mä pyyhin salin seiniin
fiilaan ! Fiilaan ja höylään ja rakastan vain
Fiilaten ja höyläten mä uin aamuun asti vain"

Siellähän se PP:n hukassa oleva luomu-vaniljatanko-pakkaus selvästi on - salin seinissä!
Kahvi

ViestiKirjoittaja haller » 21.01.2014 18:17

Etsintä kannattaa... ;) t. haller
haller

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.01.2014 22:04

Vanha kurppa olikin laittanut vain toisen pituuden tupla-paperiin.
Olisi varmaan laittanut pusseihin, ellen olisi sanonut tupla-papereihin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2014 22:21

Nimitätkö sinä Herkun myyjää vanhaksi kurpaksi? Tätä en kyllä kerro äidille!
Ketjua lukiessani odotin niin kovasti Herkun ylistämistä, jossa olisi vaikka mitä ihanaa kerrottavaa... Voi, mikä pettymys vanhoine kurppineen!

Ettekö te oikeasti keksi mitään hyvää sanottavaa Helsingin Stockan Herkusta - edes minun mielikseni? Voisin sitten kertoa äidille...

Löysin, kun luin. Tämä kuulostaa hyvältä kerrottavaksi eteenpäin:
Ylistystä ja paljon. Etenkin myyjät ovat (myös Jumbon Herkussa) todella asiantuntevia ja ystävällisiä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.01.2014 00:02

Psykopatologia kirjoitti:Noin pitkälti on. Ehkä finanssit ovat ratkaisseet (ainakin lyhyellä tähtäyksellä).

Ihan hämmästyksestä ymmyrkäisenä viikonloppuna astuin The Tavarataloon. Valkeni, että ovat muuttaneet tai muuttamassa lähes kaiken johonkin kummalliseen moderniin suuntaan. Starbucks ja kaikki. Mahtaako niillä mennä huonosti? Ja että kalabaliikissa olisi tehty hätäisiä ratkaisuja?
Hilppa

Raholan syötäviä sanoja U - Ö

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.01.2014 01:36

Raholan syötäviä sanoja U - Ö http://www.kolumbus.fi/rahola/sanastot/uvz.html#top

-> vanilja
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Rane » 22.01.2014 14:19

Minusta tuo video sopii tähän keskusteluun: LORDI - The Riff (2013) // official clip // AFM Records 3:45
Rane

ViestiKirjoittaja haller » 22.01.2014 19:50

Ei o valitettavasti meitsillä myönteistä sanottavaa Hesan Stockan Herkusta, koska muistaakseni oon käyny siellä joskus siihen aikaan, kun mulla oli jo paniikkioireita eli siis 1990-luvun puolivälissä tai sen jälkeen ja tietty sain sit siellä Herkussa paniikkikohtauksen ja jouduttiin sit siirtymään koko konkkaronkka (mä, mutsi, sisko), jonnekin muualle, kun mä en pystyny oleen siellä.
Niin, ja Hesan Stockahan on sellanen, et ne kerrokset kiertää ulkosyrjällä ja pohjakerroksesta näkee ylös asti eli melkoinen painajaismesta meikälle. En tosin oo koittanu, onnistuisko siellä käynti nyt ku mulla on toimiva lääkitys. Kesäl oon kyl menos miesystäväni kans Hesaan, joten ans kattoo ny, jos vaikka ylitän itteni ja kykenen käymään Stockalla. Se ei o kuitenkaan se ykkössyy mennä Hesaan, vaan ajateltiin käydä Seurasaaressa ja hengailla Strindbergillä ja käydä joissain pikkuliikkeissä ehkä. Ei o tietenkään suunniteltu ohjelmaa vielä valmiiksi, ku on vasta tammikuu. Ekaks haen kyl Turku Touringista kartan ja Hesa-opaskirjan. Miesystäväni ei niitä tartte, ku hän on jopa asunu Hesassa, mut mua ne auttaa hahmottamaan kaupunkia ja taustatyön teko on mielenkiintoista. Viimeks kävin Hesassa kesällä 2008 bestikseni kanssa.
t. haller
Nii, ja mul Hesa on Hesa tai Helsinki tai joskus leikillisesti Hälsinki, kun taas paikallisethan käyttää sanaa Stadi. Mun mielest sana Stadi implikoi sitä, ettei Suomes ois ku yks kaupunki... ;)
haller

ViestiKirjoittaja huu » 23.01.2014 19:58

-
Viimeksi muokannut huu päivämäärä 25.01.2014 08:25, muokattu yhteensä 1 kerran
huu

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2014 20:16

Niin minäkin olen ymmärtänyt: Stockalla menee huonosti.
Samaa mieltä kanssasi olen myös uudesta 'nuorisokahvilasta'; sehän on melkoinen vetonaula. Kävelin kerran joulun alla sen ohitse, enkä ollut uskoa silmiäni: kahvila oli illalla kauppojen sulkemisajan jälkeen ääriään myöten täynnä ja suorastaan pursui yli äyräidensä. Jonoa oli käsittämättömän paljon. Porukka oli sellaista, joka tuskin kaipailee Aallon ilmapiiriä. Sen sijaan uusi kahvila on tuonut Stockalle (sen ovesta sisälle) suorastaan tulvimalla uusia asiakkaita, joille uusi kahvila on varsinainen täysosuma.

Mielestäni Stocka ansaitsee kymmenen pistettä ja papukaijamerkin uskaliaasta ratkaisustaan; järjestää 'hienoon' ja elitistiseen Akateemiseen nuorisomesta, jossa Akateemista vähemmänkin käyttävät nuoret ihmiset tuntevat olonsa kotoisaksi. Oletan, ettei uusi kahvila ole halpa, joten sen nuoresta asiakaskunnasta löytyy tulevia Stockan asiakkaita.
Mirri

Seuraava

Paluu Romulaatikko