Re: Miksi PP valehtelit?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.09.2013 10:48

PP 16.9.2013 8:55:
Kyseessä on 15.9.2013 poistetun nimimerkki Bethin aloittama ketju.

Tuossa Bethin linkittämässä ketjussa (sivun 12 viimeinen viesti) tuli vastaani seuraava PP:n viesti:
Psykopatologia kirjoitti:Kuutar huomautti taannoin, että on täällä ennenkin ihmisiä haukuttu ilman että ylös pitäjä on asiaan puuttunut yms.

Totta tuo, mutta jos suhteellisen törkeäkin viesti on totta, se säilyy herkemmin ruudussa.

Tämä oli minulle henkilökohtaisesti hämmentävä toteamus.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.09.2013 12:53

Helmenkalastaja kirjoitti:Tuossa Bethin linkittämässä ketjussa (sivun 12 viimeinen viesti) tuli vastaani seuraava PP:n viesti:
Psykopatologia kirjoitti:Kuutar huomautti taannoin, että on täällä ennenkin ihmisiä haukuttu ilman että ylös pitäjä on asiaan puuttunut yms.

Totta tuo, mutta jos suhteellisen törkeäkin viesti on totta, se säilyy herkemmin ruudussa.

Tämä oli minulle henkilökohtaisesti hämmentävä toteamus.

Ei ihme, että oli hämmentävää. Täällä kun on viime aikoina saatu lukea solvauksia vailla vertaa, ja solvaaminen on saanut jatkua käsittämättömän pitkään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 15.09.2013 17:32

Niin mikä tuossa on niin hämmentävää?

Minä kyllä ymmärrän tuon ihan selittämättäkin. Kaikille on eduksi, että totuus tulee esiin. Parempi ruma totuus kuin kaunis valhe.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.09.2013 17:36

Riidankylväjä kirjoitti:Niin mikä tuossa on niin hämmentävää?

Minä kyllä ymmärrän tuon ihan selittämättäkin. Kaikille on eduksi, että totuus tulee esiin. Parempi ruma totuus kuin kaunis valhe.

Tuon Pertin toteamuksen valossa viimeaikaiset tapahtumat tai pikemminkin tapahtumattomuudet hämmentävät.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 15.09.2013 17:42

Minä olen jäänyt osattomaksi ihan viimeisimmistä tapahtumista. :|

Olettaisin, että joltain on lähtenyt mopo käsistä.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.09.2013 18:01

Jonkun mopo tosiaan lähti käsistä ja vei pois tältä foorumilta...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.09.2013 18:16

Riidankylväjä kirjoitti:Minä olen jäänyt osattomaksi ihan viimeisimmistä tapahtumista. :|

Olettaisin, että joltain on lähtenyt mopo käsistä.

Mopon käsistä karkaamista on saatu ihmetellä jo jonkin aikaa. Ylläpitäjä taisi eilen varoitella, että tänään pitää saada mopo hallintaan, jottei se veisi palstalta pihalle.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 15.09.2013 22:01

Mirri taisi tuolla Obelixin päikyssä nimetä minut syylliseksi.

Voipi olla, mutta mikä on riitelyyn osallistuneitten osuus ongelmaan?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.09.2013 22:21

Ei Bethin nettikäyttäytymisessä ollut kysymys minkäänlaisesta riitelystä, vaan nimenomaan mopon karkaamisesta hänen käsistään.

Riidankylväjä, on sinun ymmärtämättömyyttäsi (tyhmyyttäsi?) se, ettet kykene käsittämään tätä asiaa. Jos olisit käsittänyt (halunnut käsittää?), olisit rientänyt pitelemään mopoa, jottei se vallan kulkisi hallitsemattomasti. Mutta sinäpä keskityit taltuttelemaan ihmisiä, jotka näkivät ja tunnistivat mopon karkaamisen merkit - ja vähät välitit siitä, että ihan oikeasti olisi tarvittu apua mopon hallitsemiseen, eikä muiden kirjoittajien taltutteluun.
Mielestäni toimit käsittämättömän tyhmästi kuvitellessasi, että kyseessä oli jokin naisten välinen riita, jota sinun 'ritarillisena herrasmiehenä' piti rientää rauhoittelemaan. Suorastaan tyhmyyden pohjanoteeraus.

Ja kyllä; nimenomaan pidän sinua syyllisenä, koska näen asian niin, että sinä rohkaisit - suorastaan lietsoit - moponsa hallinnan menettänyttä nettikirjoittajaa jatkamaan samaan tyyliin. Sinulla olisi ollut toinen vaihtoehto, muttet suostunut käyttämään sitä: olisit voinut taltutella mopoa ja sen käyttäjää...
Uskon ja luulen, että lopputulos olisi ollut toinen, jos olisit halunnut ja älynnyt ryhtyä taltuttelemaan karkuteille lähtenyttä mopoa siinä kuin 'rauhoittelit' niitä, jotka yrittivät saada moposta jotakin otetta...
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.09.2013 22:27

Samaa mieltä Mirrin kanssa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 15.09.2013 22:34

Jaa. :|
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.09.2013 22:52

Riidankylväjä, jo silloin kun Beth aloitti minuun liittyvän ketjun, jonka mukaan kopioin ihmisten päiväkirjoja koneelleni, olisi sinullakin ollut mahdollisuus älytä mopon olevan hyvää vauhtia lähdössä karkuteille - vaan etpä älynnyt. Päinvastoin jatkoit 'ymmärtämistä' ja tukemista (suoranaista rohkaisua), ja panit järjestykseen kirjoittajia, jotka näkivät missä mennään. Ja toivottelit 'jaxuhaleja' kirjoittajalle, joka toivotustesi sijaan olisi kipeästi tarvinnut taltuttamisapua omaan nettikäyttäytymiseensä.

Mikä piru sinua esti sanomasta ja kertomasta Bethille, että hän on ylittänyt hyvän nettikäyttäytymisen rajat, ja että hänen pitäisi palata takaisin rajojen sisäpuolelle voidakseen jatkaa kirjoittelua julkisella nettifoorumilla?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.09.2013 23:02

Emme voi ennustaa. Toinen vaihtoehto ei ole toteutunut.

Beth itse on suurin syyllinen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.09.2013 23:22

Noinhan asia tietysti on - järkevästi ajatellen. Ei aikuisen ihmisen käyttäytymisestä ole vastuussa kukaan muu kuin hän itse.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 15.09.2013 23:38

Entä mt-ongelmainen, jota ärsytetään tahallaan?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.09.2013 23:42

Riidankylväjä kirjoitti:Entä mt-ongelmainen, jota ärsytetään tahallaan?

Ei Bethiä ole 'ärsytetty tahallaan' - ei muualla kuin sinun luuloissasi ja kuvitelmissasi. Siinä sinun vakava ja harhaan johtanut ongelmasi inhottavine seurauksineen taitaakin olla; olet tosissasi luullut ja kuvitellut, että Bethiä on 'ärsytetty tahallaan' tai peräti jopa kiusattu.

Eivät keskustelut eriävine mielipiteineen ole mitään 'tahallaan ärsyttämistä' - ne ovat keskustelua eriävine mielipiteineen.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 15.09.2013 23:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 15.09.2013 23:43

Riidankylväjä kirjoitti:Entä mt-ongelmainen, jota ärsytetään tahallaan?

Oliko Mirri sittenkään kopioinut niitä päiväkirjoja? Tietääkseni ei ollut, vaan se oli väärinkäsitys, itsekin luulin aluksi niin.
Hän ei siis ollut kopioinut mitään päiväkirjaa, vaan yhden viestin, joskaan niinkään ei olisi pitänyt tehdä.
Kuitenkin tämä koko juttu loppui jo vähän aikaa sitten, mutta Beth aloitti provosoivan kirjoittelun aiheesta taas uudestaan.

Bethin poistaminen palstalta oli silti liian ankara rangaistus.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.09.2013 23:48

Ne tietyt viestit etenkin ennen lähtöä olivat ihan omaa luokkaansa (ilkeydessään ja virheellisyydessään), että miksi ne olisi pitänyt säästää?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.09.2013 23:50

Hän valitsi poistamisen, kun jatkoi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.09.2013 00:02

Niin. Ongelma on siinä, kun niitä viestejä (ilkeitäkään) ei olisi saanut kritisoida. Nyt kun sanon tämän, niin olen taas se paska Hilppa ja saan kuulla kunniani. Sitten kun hän saapuu takaisin. Jos suvaitsee tulla.
Hilppa

Seuraava

Paluu Romulaatikko