Psykopatologia kirjoitti:Minusta virheesi on nimittely-linjalle lähteminen.
Se on virhe tai laskelmoitu keino. Mikään ei olisi toisin vaikka en olisi nimitellytkään.
Sama jauhaminen olisi silti käynnissä jostain muusta "tosi rivosta".
Psykopatologia kirjoitti:Minusta virheesi on nimittely-linjalle lähteminen.
Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Kaapoon viittaan.
Minusta tuntuisi loogiselta tuo. - Oliko Hilpan viestissä 11.6.2016 14:05 (?) epäselvät referaatit tms?
Kaapo kirjoitti: Ei mulla ole lapsia aikasemmista avioliitoista. Se on nuori kaveri jonka ajatuksenjuoksusta pidän.
Hilppa kommentoi Kaapon kirjoitusta: Taidat olla turhan lumoutunut puhekieliseen ja virheelliseenkin ilmaisutapaan, jossa tahalliset kepeät virheet on puettu pseudoälykkään ilmaisun kaapuun.
Eli: Kaapo kertoo pitävänsä nuoren kaverin (Dukkhan) ajatuksenjuoksusta, ja Hilppa selittää Kaapon pitämisen johtuvan siitä, että Kaapo taitaa olla turhan lumoutunut...
Hilpan piikikäs viesti osui kahteen nimimerkkiin: Dukkhaan ja Kaapoon - ikään kuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Psykopatologia kirjoitti:Minusta Dukkha on käyttänyt sangen tavallista kieltä toisin kuin Kaapo. - Hilppa ei edellä selventänyt, kehen hän viittasi, kun hän kuvasi pseudo tms. -kieltä.
Kaapo kirjoitti:Kyllä minä monessa asiassa olenkin sinun ja Kyllästyneen "yläpuolella". Se on tosiasia...
Kaapo kirjoitti:... Tyylini "opettaa" ärsyttää varmasti monia, ehkä niitä jotka itse jo osaa, mutta eniten niitä jotka luulevat osaavansa...
Kaapo kirjoitti:... Se miksi meillä haraa vastaan on se, että sinä hauat alentaa minua asioissa joissa oikeasti olen hyvä (esim. ne pari kirjallisuusketjua jotka poistettiin)...
Kaapo kirjoitti:... Olet oikeassa, minä olen johtajaluonne ja olen elämäntyöni myös sillä saralla tehnyt...
Psykopatologia kirjoitti:Mukavaa, että "vanha kaarti" on taas miltei koossa.
trisse kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Mukavaa, että "vanha kaarti" on taas miltei koossa.
Hä? Onko dukkha joku vanha?
Kaapo kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Minusta virheesi on nimittely-linjalle lähteminen.
Se on virhe tai laskelmoitu keino. Mikään ei olisi toisin vaikka en olisi nimitellytkään...
Kyllästynyt kirjoitti:Kaapo kirjoitti:Kyllä minä monessa asiassa olenkin sinun ja Kyllästyneen "yläpuolella". Se on tosiasia...
Kuten esimerkiksi missä? En tiedä ammattiasi tai ammatillistä pätevyyttäsi, mutta yleistiedossa/yleissivistyksessä ainakaan sinä et sitä ole. Se on paljastunut jo esimerkiksi "Auervaara"-insidenssin myötä.Kaapo kirjoitti:... Tyylini "opettaa" ärsyttää varmasti monia, ehkä niitä jotka itse jo osaa, mutta eniten niitä jotka luulevat osaavansa...
Valitettavasti uskollesi omasta osaamisestasi ja opettajakyvyistäsi ei ole tähän mennessä ole tällä palstalla tullut esille mitään vahvistusta, esimerkkejä tai todisteita.Kaapo kirjoitti:... Se miksi meillä haraa vastaan on se, että sinä hauat alentaa minua asioissa joissa oikeasti olen hyvä (esim. ne pari kirjallisuusketjua jotka poistettiin)...
Sinä aloitit ketjun Aleksis Kiven kirjasta "Seitsemän veljestä" ja halusit siihen analyysejä ja kommentteja joita sinun pettymykseksesi ei kuitenkaan tullut.
Minä vastasin sinulle, että "Seisemän veljestä" on niin puhkianalysoitu, etten koe mielekkäänä ryhtyä "keksimään pyörää" uudelleen.
Samaan ongelmaan törmättiin ketjussa "Vanhus ja meri", joka sekin kuuluu niihin kirjoihin joita usein luetaan jo peruskoulussa, ja joka on jopa vielä perusteellisemmin puhtaaksikaluttu luu kuin "Seitsemän veljestä" on.
Kyseisissä ketjuissa ehdotin sinulle kirjoja joista minun mielestäni olisi jotain mehua vielä puristettavissa, mutta syystä tai toisesta sinä et ehdotustani kommentoinut tai siihen vastannut.
En tiedä mitä tarkoitat "oikeasti hyvällä" tai kuinka paljon olet kirjallisuutta harrastanut ja mitä lukenut, mutta mikään tähän mennessä esittämästäsi ei ole minulle luonut sellaista käsitystä, että sinä olisit laajasti perehtynyt sen enempää maailmankirjallisuuteen kuin suomalaisiinkaan kirjailijoihin.Kaapo kirjoitti:... Olet oikeassa, minä olen johtajaluonne ja olen elämäntyöni myös sillä saralla tehnyt...
Minä en ole johtajaluonne, mutta olen työskennellyt monen erilaisen esimiehen alaisena, ja ehdottomasti paras esimieheni on henkilö joka on itse luonnehtinut itseään niin, ettei hänellä ole ollut mitään erityistä kunnianhimoa ja ettei hänellä ole koskaan ollut halua tai tarvetta pomottaa ketään. Kuitenkin hän on onnistunut erittäin hyvin omalla urallaan, kouluttajana ja on alansa ja ammattinsa "grand old man" sekä saanut tunnustusta ja nimeä maailmanlaajuisestikin.
Erinomaisen johtajan alaisena vuosia työskennelleenä uskallankin sanoa, ettei kukaan voi johtaa menestyksellisesti, elleivät johdettavat halua tulla johdetuiksi.
Sinun täällä esiin tuomasi ominaisuudet ja käytöksesi ei puhu sen puolesta, että samanlainen olisi koskaan sinulta onnistunut.
Psykopatologia kirjoitti:15:34
Moni asia voisi olla toisin.
Kyllästynyt kirjoitti:En usko. Sinä olet tehnyt itsestäsi ja itsellesi ongelman huonolla käytökselläsi - eli ryhtymällä nimittelemään sinun kanssasi eri mieltä olevia ihmisiä.
Kaapo kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Minusta virheesi on nimittely-linjalle lähteminen.
Se on virhe tai laskelmoitu keino. Mikään ei olisi toisin vaikka en olisi nimitellytkään.

Kaapo kirjoitti:Noniin, taas se alkaa, vähättely ja mollaaminen...
En ole moista väittänytkään.Kaapo kirjoitti:... Eipä täällä ole kovin paljon sinun hienoja luomuksiasi näkynt...
Päähuomi on AINA jonkun mollaamisessa...
Kaapo kirjoitti:... Sinulla meni koko paska muuten niin paljon yli hilseen, että sen takia piti ruveta vikiseen.
Sulle kävi "saapasnahkatornit".![]()
![]()
...
Kaapo kirjoitti:... Vituttaako hymiöt. Tämä ei ole kysymys.
Mirri kirjoitti:Kaapo kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Minusta virheesi on nimittely-linjalle lähteminen.
Ei nimittelylinjalle ryhtyminen ole hyväksyttävää eikä puolusteltavaa, vaikka miten käyttäisit sitä laskelmoituna keinona. En ymmärrä miksi edes laskelmoidusti käyttäydyt aggressiivisesti - aggressionpurkamistahan nimittely on. Ainakaan et hyödy mitään siitä, että ryhdyt nimittelemään kirjoittajia, joihin ärsyynnyt. Paitsi jos - laskelmoidusti - haluat heittää bensaa liekkeihin.
Sanot, ettei mikään olisi toisin, vaikka et olisikaan nimitellyt. Riippuu siitä kuinka korkealle arvostat toisia kirjoittajia ja lukijoita sekä heidän suhtautumistaan sinuun. Mikään ei ole toisin, jos et piittaa siitä mitä 'sivusta seuraajat' ajattelevat sinusta tämän foorumin kirjoittajana. Jos piittaat heidän/meidän ajatuksista, jätät nimittelyt sikseen.
Elättelen toiveita, että tämän ketjun otsikossa mainitsemasi ja fiksuna pitämäsi nuori mies Dukkha kertoisi sinulle miltä 'laskelmoitu' nimittelylinjasi näyttää ja tuntuu julkisella nettipalstalla sivusta seuraajan silmin. Ehkä hän tietää, ettei solvaaminen ole nettifoorumeilla hyväksyttyä - ei vaikka miten tuntuisi olevan perustelut nimittelyille.
Kyllästynyt kirjoitti:Kaapo kirjoitti:Noniin, taas se alkaa, vähättely ja mollaaminen...
Sinähän sen vähättelyn aloitit kun ilmoitit olevasi monessa asiassa Hilpan ja minun yläpuolella.
Mikä kumma siinä on, ettet näe tai huomaa omassa käytöksessäsi mitään ongelmia.En ole moista väittänytkään.Kaapo kirjoitti:... Eipä täällä ole kovin paljon sinun hienoja luomuksiasi näkynt...
Päähuomi on AINA jonkun mollaamisessa...
Voi taivas. Sinähän se tälläkin kertaa aloitit mollaamisen korottamalla itsesi ylitse Hilpan ja minun.Kaapo kirjoitti:... Sinulla meni koko paska muuten niin paljon yli hilseen, että sen takia piti ruveta vikiseen.
Sulle kävi "saapasnahkatornit".![]()
![]()
...
Ei kyse ollut mistään saapasnahkatornista vaan siitä, että minun mielestäni "Seitsemän veljestä" on ruodittu ja analysoitu niin perusteellisesti ja niin paljon parempien analysoijien tekemänä kuin mitä kukaan tällä palstalla on, etten näe mielekkäänä ryhtyä puntaroimaan kirjaa josta mielestäni on jo moneen kertaan sanottu kaikki sanomisen arvoinen.Kaapo kirjoitti:... Vituttaako hymiöt. Tämä ei ole kysymys.
Ilmeisesti pyrit tarkoituksella minua ärsyttämään.
Psykopatologia kirjoitti:15:34
Moni asia voisi olla toisin.
Kaapo kirjoitti:Snä et ymmärrä seitsemästä veljeksestä ensimäistäkään riviä...
Kaapo kirjoitti:... Kätket ymmärtämättömyyytesi ylimielisyyteen ja pilkkaan, koska häpeat sitä ettet voi esiintyä asiantuntijana ja joku muu pystyy siihen huomattavasti paremmin...
Kaapo kirjoitti:... Olisit voinut pysyä poissa ja antaa muiden keskustella. Sen sijaan valitsi pilkan ja ylenkatseen....
Kaapo kirjoitti:... Ja niitä asioita mitä minä siitä kaivoin esille niin en ole yhdessäkään analyysissa koskaan nähnyt käsiteltävän. (ainakaan julkisessa)
Perustelusi siis ontuu ja motiivisi on vain oman egosi pönkittäminen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa