Ylistystä Herkulle (& Stockmann)

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Ylistystä Herkulle (& Stockmann)

ViestiKirjoittaja Joiku » 26.01.2014 06:46

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Foorumilla saa kirjoittaa tyylinsä mukaisesti, ellei asiaan liity jotain huonolla tavalla spesiaalia.

Tuo kuulostaa hyvältä. Ylläpitäjän kannanottoon luottaen minä ainakin suostun kapuamaan alas barrikadilta...

Kuka määrittelee mikä on huonolla tavalla spesiialia? Mitähän tuokin tarkoittaa?
Minusta sellaista olisi, jos mie kirjoittaisin saameksi ja vaikka toiden vääntäisi savvoo tai hesan slangia, jota ei pirukaan kestäisi.
Joiku

ViestiKirjoittaja Joiku » 26.01.2014 06:49

Psykopatologia kirjoitti:Niin minäkin yhä enemmän tästä viereisestä Manhattanin alepasta,
jos minulla olisi lisää hurjia juttuja.

Minä jotenkin muistan, että olisimme käyneet lapsuudessa Suvelan alepassa.
Ovatko ne sellaisia hyllytavarakauppoja, kuten Lidlli? Että tietää eeltäkäsin mitä siellä on ja tuoretavara on kaikki pakattu tiukkoihin muoveihin, ei mitenkään houkuta sellaista ostaa?
Joiku

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2014 16:16

Olen lähes varma siitä, että jos asioi Herkussa niin saa ainakin kevyemmän lompakon.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2014 16:57

Kahvi kirjoitti:Olen lähes varma siitä, että jos asioi Herkussa niin saa ainakin kevyemmän lompakon.

Tämän voin kokemuksen syvällä rintaäänellä vahvistaa todeksi.
Paitsi, jos maksaa kortilla ja ottaa kuitin ostoksistaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.01.2014 17:01

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Miksi kirjoitat minulle "miksi niistä pitäisikään pitää..."? Enhän minä ole sanonut mitään sellaista, mikä viittaisi siihen, että kirjoitusvirheistä pitäisi pitää. Vai olenko sanonut sinulle, kirjoittaja Mirri, että kaksoiskonsonanttivirheistä tulisi pitää?

Et ole sanonut; kysymys vain putkahti mieleeni viestiäsi lukiessani.

Ollaanko yksimielisiä siitä, ettei kaksoiskonsonanttivirheistä - tai muista kirjoitusvirheistä - tarvitsekaan pitää, pelkkä suvaitseminen riittäisi?
Jos täällä ei suvaita kirjoitusvirheitä, karkotetaan kirjoittajia pois näiden kirjoitusvirheiden vuoksi. Minusta tuollainen ei tunnu hyvältä.

Koska en ole sanonut, älä sitten kirjoita niin, että ikään kuin olisin sanonut.

Siinä viestissä, johon viestini kohdistin, ei ollut epäilystäkään, etteikö kirjoittaja olisi osannut kirjoittaa oikein.

Tietysti huu osaa kirjoittaa oikein, mutta hän ei tehnyt virhettä kiusaamismielessä.

Epäilen (Kyllästynyt!) myös vahvasti, että huu olisi (ollut) sisällä "kk - K - K" -kiistoissa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja huu » 26.01.2014 17:19

Psykopatologia kirjoitti: Tietysti huu osaa kirjoittaa oikein, mutta hän ei tehnyt virhettä kiusaamismielessä.

Epäilen (Kyllästynyt!) myös vahvasti, että huu olisi (ollut) sisällä "kk - K - K" -kiistoissa.

Pitemmät kirjoitukseni teen aina Word-alustalle, joka sitten osoittaa virheet. Parin lauseen repliikeissä en aina näe virheitäni, kuten en yleensäkään näytöltä. (Nuori polveni väittää näkevänsä - väite pitäisi testata.)

Haluamatta loukata ketään totean lisäksi, että en juurikaan lue palstan kiistoja, koska en pidä niitä mielenkiintoisina.
huu

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.01.2014 13:33

Kurppa tarjosi heti pussia. Ties vaikka olisi laittanut molemmat samaan pussiin.

Bongasin Timon ja Tervon.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.01.2014 13:42

huu kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti: Tietysti huu osaa kirjoittaa oikein, mutta hän ei tehnyt virhettä kiusaamismielessä.

Pitemmät kirjoitukseni teen aina Word-alustalle, joka sitten osoittaa virheet. Parin lauseen repliikeissä en aina näe virheitäni, kuten en yleensäkään näytöltä. (Nuori polveni väittää näkevänsä - väite pitäisi testata.)

Haluamatta loukata ketään totean lisäksi, että en juurikaan lue palstan kiistoja, koska en pidä niitä mielenkiintoisina.

Kuitenkin kirjoitat palstalla, jossa sellaisia (kiistoja) esiintyy. Koetko olevasi palstalaisten yläpuolella, kun kykenet olemaan osallistumatta?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.01.2014 15:09

huu on klarifioinut. Taitavat useimmat foorumilaiset oll näitä paheksumiasi ylimielisiä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.01.2014 15:59

Psykopatologia kirjoitti:huu on klarifioinut. Taitavat useimmat foorumilaiset oll näitä paheksumiasi ylimielisiä.

En paheksu. Mielenkiintoisena kokeminen on vaan aika erikoinen oletettu peruste. En usko, että niitä mielenkiinnosta luetaan. Joskus voi itse asia olla mielenkiintoinen, vaikka valitettavasti hukkunut riitelyn alle. Ja valitettavasti voi joskus tulla vedetyksi mukaan, jos ilmaisee olevansa jostakin asiasta eri mieltä. Lisäksi on sanomisteni selitysten vaatijat, joille on pakko vastata.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 27.01.2014 18:38

Hilppa kirjoitti:Mielenkiintoisena kokeminen on vaan aika erikoinen oletettu peruste

Voin Hilppa kertoa, että luen palstaa lähinnä riitojen takia.
Ajoittain mielenkiintoista viihdettä. Minusta.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Trisse » 27.01.2014 18:46

Psykopatologia kirjoitti:Foorumilla saa kirjoittaa tyylinsä mukaisesti, ellei asiaan liity jotain huonolla tavalla spesiaalia.

Entä jos ko. postaaja on kokonaisuudessaan huonolla tavalla spesiaali?
Trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.01.2014 21:13

Kahvi kirjoitti:Olen lähes varma siitä, että jos asioi Herkussa niin saa ainakin kevyemmän lompakon.

Kärsivällisyyskin voi kasvaa kukkaron kevenemisen lisäksi. Herkussa jonotetaan, kolhitaan jonottamisesta kärttyisiä kohtalotovereita ostoskärryillä ja kaikkea sellaista...

Muistan kasvuvuosiltani tapauksen, jota en ikinä unohda. En toki ollut näkemässä, mutta Herkun myyjän tyttärenä kuulin kaikenlaista...
Elettiin itsepalvelun syntyaikoja, ja Herkkuunkin saatiin kassat kassamyyjineen. Kassamyyjän työ oli - varmaan on edelleen - huonotuulisten asiakkaiden kaatopaikkana ja haukkumiskohteena olemista. Kun kaikki menee pieleen ja joka ikisellä palvelutiskillä pitää jonottaa, paineet purkautuvat kassalla - etenkin, jos sielläkin pitää jonottaa selän takana seisovan asiakkaan tökkiessä edellä olevaa kärryllään selkään ja kolhiessa nilkkoja.

Kerran sattui niin, että kassalla työskennelleen myyjänkin hermot olivat äärimmilleen, tai sen ylitse, pingotetut; hänen olisi jo aikoja sitten pitänyt päästä hakemaan lastaan tarhasta. Kohdalle osuneella rutisevalla asiakkaalla oli kananmunapussi, siihen aikaan munia vielä myytiin irtotavarana. Kuinka ollakaan, myyjä heitti käsiinsä saamansa pussin asiakkaan kasvoille.

Hermoromahdus, niin siihen aikaan sanottiin sitä, että asiakaspalvelun ammattilainen oli niin loppuun asti uupunut ja kuormitettu, että hänen itsehillintänsä petti väärässä tilanteessa.
Mitä sitten tapahtui, sitä en enää muista. Paitsi sen, että myyjä tietysti joutui pikavauhdilla pois töistä ja sairauslomalle. Saiko hän pitää työpaikkansa, sitäkään en muista enkä tiedä. Elettiin 60-luvun loppua tai 70-luvun alkua, jolloin sairastamisturva oli vielä aika olematon verrattuna nykyiseen.
Sen muistan, että minun myötätuntoni oli tuon nuoren myyjän puolella; mielestäni häntä kohdeltiin väärin - ei sitä asiakasta, joka tiputti viimeisen pisaran ja sai kananmunat silmilleen.

Äitini käytti usein sanontaa pystypainit. Käsittääkseni ainakin menneinä vuosikymmeninä sellaisia nähtiin Herkussa usein, koska vuodessa on niin monia erilaisia ruokaan liittyviä sesonkeja. Herkkuosasto tiedettiin ja tunnettiin kaikkein kuormittavimpana myyjän työpaikkana. Missään muualla myyjät eivät joutuneet asiakkaiden (käyttäytymisen) vuoksi niin lujille kuin Helsingin Stockmannin Herkussa.
Mirri

ViestiKirjoittaja huu » 28.01.2014 13:36

Hilppa kirjoitti: ... aika erikoinen oletettu peruste.

Tyhmänä ihmisenä en ymmärrä mikä edelle lainaamani asia tarkoittaa. Nimen omaa tuo "oletettu". Tarkoittaako kirjoittaja Hilppa, että oletan oman perusteeni?

Yleensä - ainakin minä - teen asioita, joista pidän paitsi siivous.
huu

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 28.01.2014 13:43

huu kirjoitti:
Hilppa kirjoitti: ... aika erikoinen oletettu peruste.

Tyhmänä ihmisenä en ymmärrä mikä edelle lainaamani asia tarkoittaa. Nimen omaa tuo "oletettu". Tarkoittaako kirjoittaja Hilppa, että oletan oman perusteeni?

Yleensä - ainakin minä - teen asioita, joista pidän paitsi siivous.

Ihan uteliaisuuttani kysyn: tarkoittaako tuo, että et siivoa, vaikka pidät siitä, vai että siivoat, vaikka et pidä siitä?
Minä olen ulkoistanut siivouksen 8-)
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja huu » 28.01.2014 13:54

Mirri kirjoitti:Missään muualla myyjät eivät joutuneet asiakkaiden (käyttäytymisen) vuoksi niin lujille kuin Helsingin Stockmannin Herkussa.

En epäile kertomusta mitenkään ja se tuo mieleeni ne ajat, jolloin Tukkimiehessä sai paremman palvelun puhumalla ruotsia. Nykyään paikkaa luonnehtii enemmän patospykon kertomus tavaran palauttamisesta kuviolla, jossa tavaratalo kärsi tappion. Minulla on samanlaisia kokemuksia.

Herkku-suhteeni alkoi aikoinaan niin, että ilmoittauduin lihatiskin asiakaspuolella joka lauantai kello 09.10. Samaan aikaan paikalla oli myös lääketieteellisen fysiikan professori Per Holmberg. Tarpeeksi monta kertaa nähtyämme aloimme sanoa toisillemme päivää.

Käyntieni tärkeä syy on vähäinen aika, mikä minulta kuluu siellä pyörähtämiseen kiitos pysäköintietujen. Ei ehdi Töölöstäkään niin nopsaan.

Tämänaamuinen ilonpilkahdus syntyi Vacherin Fribourgeois - juuston tarjouksesta eli 25,48 eur kilo. Talon tuontitaikinasta duunatut voisarvet (kielitaidottomille ranskaksi: croissant) ovat myös hyviä ja halpoja noin euron kappale.

Alennuksista jäi aiemmin pois se, että kanta-asiakkaat saavat myös tilaisuuden optioiden merkitsemiseen vuosien 2012-2013 ostojen perusteella. Optiot eivät maksa mitään eivätkä velvoita osakkeiden ostoon myöhemmin.
huu

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.01.2014 13:56

huu kirjoitti:...Yleensä - ainakin minä - teen asioita, joista pidän paitsi siivous.

Tuo sisältää vastauksen kysymykseesi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja huu » 28.01.2014 13:57

Helmenkalastaja kirjoitti: Ihan uteliaisuuttani kysyn: tarkoittaako tuo, että et siivoa, vaikka pidät siitä, vai että siivoat, vaikka et pidä siitä?
Minä olen ulkoistanut siivouksen 8-)

Pakko siivota, vaikka en pidä siitä.
huu

ViestiKirjoittaja Kahvi » 28.01.2014 20:57

Mirri kirjoitti:
Äitini käytti usein sanontaa pystypainit. Käsittääkseni ainakin menneinä vuosikymmeninä sellaisia nähtiin Herkussa usein, koska vuodessa on niin monia erilaisia ruokaan liittyviä sesonkeja. Herkkuosasto tiedettiin ja tunnettiin kaikkein kuormittavimpana myyjän työpaikkana. Missään muualla myyjät eivät joutuneet asiakkaiden (käyttäytymisen) vuoksi niin lujille kuin Helsingin Stockmannin Herkussa.

Se on tuommoista moukkamaista puuhastelua tuossa kaukaisessa satamakaupungissa, joka sijaitsee Kehä III:n ulkopuolella.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.01.2014 23:09

:D
Mirri

Edellinen

Paluu Romulaatikko