Obelixista / kirjoittajien ristiidoista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Obelixista / kirjoittajien ristiidoista ym.

ViestiKirjoittaja Tris » 16.01.2013 16:54

Kärsi, kärsi pelko voita
Ei vapais ilman kärsimystä koita
Tris

Re: Obelixista / kirjoittajien ristiidoista

ViestiKirjoittaja Tris » 16.01.2013 16:56

Kyllästynyt kirjoitti:
Tris kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Minusta mahdollisen vahingoittumisen yms. tarkempi kuvaus tässä on tarpeeton.
Kahvi on aiemmin ilmoittanut, että hän puolestaan ei ole (ollut) ylen vahingoittunut.

Minä olen.

Sinä olet kiusannut minua järjestelmällisesti ja harkiten vuosia. Minä en ole tehnyt sinulle mitään.

En ole kiusannut ketään järjestelmällisesti, harkiten taikka edes satunnaisesti epäjärjestelmällisesti. Sinä et ole kiusannut minua suoranaisesti mutta olet rääkännyt ja käyttänyt kertomiani asioita minut nöyryyttämiseen ja satuttamiseen. Samaa olet muille tehnyt.
Tris

ViestiKirjoittaja Tris » 16.01.2013 16:57

Helmenkalastaja kirjoitti:Et sinä, Kyllästynyt, kyllä ole vastannut kysymykseen, mitä sinulle aiheutettiin.

Itkemistä? Unettomia öitä? Sairauspoissaoloja? Itsetuhoista käytöstä? Noita olet minulle aiheuttanut.
Tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.01.2013 17:08

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Mikä tässä Thö Pankkikortti -jutussa on vuosien vatvomisen arvoista?

Se, mitä sillä aiheutettiin (minulle).

Kyllästynyt, mitä sinulle aiheutettiin?

Lue aiemmat vastaukseni.

Luin yhden esiin nostamasi, mutten oikein ymmärtänyt. Et kai sinä pankkikorttiketjun vuoksi joutunut banniin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.01.2013 17:10

Psykopatologia kirjoitti:Ei kai tänne sairauskertomusta tms. tarvitse kirjoittaa.

Jos vuodesta toiseen syytetään toisia kirjoittajia ties millaisten hirveyksien aiheuttamisesta, niin kyllä kai pitäisi selkeästi kertoa ja osoittaa mitä kaikkea kamalaa he ovat saaneet aikaan. Tulee selostuksesta sairauskertomus tai ei.

Toinen vaihtoehto olisi lopettaa syyttämiset.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.01.2013 17:43

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Lue aiemmat vastaukseni.

Luin yhden esiin nostamasi, mutten oikein ymmärtänyt. Et kai sinä pankkikorttiketjun vuoksi joutunut banniin?

Kyllä jouduin.

Ok. En väitä vastaan, kun en muista sellaista asiaa. Olen luullut pitkän bannisi liittyneen jollakin tavoin sikiötutkimukseen. Mutta taitaa näistä asioista olla jo ties miten monta vuotta, joten ei ihme, että elämän tiimellyksessä katoavat mielestä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.01.2013 17:44

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Kyllä jouduin.

Olettaisin, että bännin syy ei ollut itse asia (pankkikortit) vaan asiaton tapa esittää asiansa. Vai näetkö Kyllästynyt että ao bänni oli yksinomaan Mirrin syy ja vika?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.01.2013 18:28

Kyllästyneelle siis riittäisi, että Mirri tunnustaisi olleensa tuollon väärässä?
Kahvi

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 16.01.2013 19:39

Ja toiselle osapuolelle riittää, että asia saa olla

Kompromissi
mr jalsan

ViestiKirjoittaja lappalainen » 16.01.2013 20:01

Onko jossain kielletty ettei saa levittää väärää tietoa?
Varsinkin jos itse luulee olevansa oikeassa.
Aiheuttiko tiedon välittäminen jollekin muulle kuin Kyllästyneelle vakavia vammoja?
lappalainen

ViestiKirjoittaja Tris » 16.01.2013 22:28

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Kyllä jouduin.

Ok. En väitä vastaan, kun en muista sellaista asiaa. Olen luullut pitkän bannisi liittyneen jollakin tavoin sikiötutkimukseen. Mutta taitaa näistä asioista olla jo ties miten monta vuotta, joten ei ihme, että elämän tiimellyksessä katoavat mielestä.

Minusta Kyltsi sai porttarit kun veti herneet nenukkaan siitä ettei minun 2kk bännini pidentynyt bänninaikaisesta kirjoittelusta joulukuussa 2006.
Tris

ViestiKirjoittaja Tris » 16.01.2013 22:29

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Jouduin minä banniin siitäkin!

Ressuparka :( Onneksi nyt saat vääntää mielesi mukaan ja PP nuolee perseesi eikä bännää. Luulisi jotain helpottumista näkyvän olossa mutta en huomaa eroa entiseen :?

[korjattu lainaukset]
Tris

ViestiKirjoittaja Tris » 16.01.2013 22:35

Kahvi kirjoitti:Kyllästyneelle siis riittäisi, että Mirri tunnustaisi olleensa tuollon väärässä?

On koitettu muttei toiminut :roll:
Tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.01.2013 00:11

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kyllästyneelle siis riittäisi, että Mirri tunnustaisi olleensa tuollon väärässä?

Ainakin se olisi loistava alku!

Missä asiassa olin tuolloin väärässä?

Jos olen väittänyt tietäväni ja tuntevani pankki- ja maksukorttiasiat pankin ammattilaisia paremmin, niin kyllä olen ollut väärässä. Minä vain en muista väittäneeni mitään sellaista. Mutta samapa tuo, väärässä olen ollut.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.01.2013 00:46

Kyllästynyt kirjoitti:Sinä mm. väitit, ettei pankki/maksukortin haltija ole vastuussa kortilla tehdyistä ostoksista silloin jos kauppias ei ole tarkistanut Visa Electroniin sidotun tilin saldoa tai pankki ei ole antanut reaaliaikaista tietoa tilin saldosta,

Noinkohan väitin?

Minun muistaakseni mietin siinä ketjussa toisenlaista kysymystä; mitä jos joku veisi pankin virheellisen mainonnan oikeuteen pankin mainostettua Visa Electronia korttina, jolla ei voi tehdä tilinylityksiä, jos todellisuudessa sellaisia voikin tapahtua - kuka silloin voittaisi, pankki vai asiakas.
Totta kai pankin edustajat ovat olleet sitä mieltä, että jos pankkien luotettavaksi mainostama Visa Electron pettää, asiakas on vastuussa - oli pankkien mainonta miten virheellistä hyvänsä. Mutta olisivatko tuomioistuimet pankin kanssa samaa mieltä, vai löytyisikö oikeuden mielestä sittenkin jostakin muitakin vastuullisia kuin pelkästään kortista vastuussa oleva asiakas, joka on luottanut pankin virheelliseen mainontaan.

Tällaisia asioita jossittelin ja pähkäilin - muistaakseni.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.01.2013 01:19

Tris:
Minusta Kyltsi sai porttarit kun veti herneet nenukkaan siitä
ettei minun 2kk bännini pidentynyt bänninaikaisesta kirjoittelusta
joulukuussa 2006.

On säädetty rangaistuksen uhalla, että ei saa käyttää sellaista lempinimeä,
josta henkilö ei pidä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.01.2013 01:33

Kyllästynyt kirjoitti:Mariaana sitten kysyi pankista jotakin, sai sieltä saman vastauksen jonka minä olin hänelle antanut - ja sitten tulkitsi sen päin honkia ja huuteli minulle "hullu mikä hullu" -solvauksiaan.

Kyllästynyt, Mariaana on kuollut jo aikoja sitten, joten voisitko edes hänet jättää rauhaan; hän ei tule nettiin lääkitsemään sinun loukkaantuneisuuttasi. Voisit hänen osaltaan todeta vaikka näin: RIP.

Ylläpito ehkä voisi siivota Kyllästyneen tökeryyksiä pois, mutta taitaa olla turha toivo. Ja vielä turhempi toivo, jos Kyllästynyt moderaattorina ottaa vastaan ylläpidolle tehdyt ilmoitukset. Lisäsin.
Mirri

ViestiKirjoittaja lappalainen » 17.01.2013 05:54

"OP-Visa Electron sopii hyvin ensimmäiseksi maksukortiksi. Tilin saldo tarkistetaan aina ajantasaisesti ja rahat ostoksen maksamiseen varataan tililtä saman tien." Pohjolan Osuuspankin sivulta.

Miten tuolla voisi tilin ylittää.
Eli tuossa on se Kyllästyneen kaipaama mainos, joten oisko Kyllästyneen aika pyytää anteeksi, kun levittää väärää tietoa ja herjaa jopa kuollutta ihmistä.

[lisätty lause]
Viimeksi muokannut lappalainen päivämäärä 17.01.2013 06:07, muokattu yhteensä 1 kerran
lappalainen

ViestiKirjoittaja lappalainen » 17.01.2013 06:00

[quote="Kyllästynyt"]

Todellisuudessa kuitenkin silloin oli joillakin ns. kylmäasemilla oli käytössään bensamittarit joista
1. joko ei ollut suoraa yhteyttä pankkiin lainkaan.
Olisiko ollut hyvää asiakaspalvelua se, ettei Visa Electronin käyttäjä olisi pystynyt lainkaan ostamaan polttoainetta?

2. Entä mitä luulet tapahtuvan silloin kun kortti syötetään bensa-automaatille ennen tankkaamista?
Miten bensamittari voisi etukäteen tietää kuinka paljon asiakas bensaa tankkiinsa lorottaa?

/quote]

Itseasiassa Visa Electronilla ei alkuaikoina saanutkaan tankata kylmäasemilla.
Ja nykyaikanana pitää valita milla summalla aikoo tankata. Jos valitsee vaikka summan 50 euroa eikä tilillä ole saldoa kuin 30 euroa, et voi tankata vaan kortti tulee pois ja pitää valita se 30 euroa.
lappalainen

ViestiKirjoittaja Kahvi » 17.01.2013 09:05

Muistelisin, että ainakin Visa Electronin alkutaipaleella oli mahdollista, että bensamittari antoikin bensaa karvan yli katevarauksen. Esim oli näpytellyt laitteeseen 30eur varauksen, mutta mittarista tulikin bensaa 30,02 eurolla. Tällöin, jos tilillä oli just se 30 egeä, niin tuli 0,02 euron tilinylitys. Harvinaista toki, mutta teoriassa mahdollista.
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko