Miksi samaa aina kiusataan?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Miksi samaa aina kiusataan?

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.11.2012 19:19

Entäpä aläkkä sanasta "horo"?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.11.2012 19:20

Tai minun solvaamiseni "rehvastelijaksi"?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.11.2012 19:22

Taikka vastuunkantoni Tukiasema.netin aikaisesta berseilystäni, joka tehtiin tyhjäksi tuosta vaan?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.11.2012 19:24

Mitens muuten ne väitteet, että en muka ole vastannut, kun olin vastannut liian suppeasti tms?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.11.2012 19:27

Tahi ne kysymykseni, jpita ei otu huomattu/ymmärretty, mutta joihin kyllä vastaus saatiin, kun tarpeeksi monta kertaa uudelleen kysyttiin?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.11.2012 19:32

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Entäpä aläkkä sanasta "horo"?

Siitä tosiaankin olen sitä mieltä, ettei kenenkään pitäisi sitä tuntemattomista ihmisistä käyttää, mutta rinnastatko sinä Kahvi nyt sanat "horo" ja "ex-vaimo" toisiinsa?

Rehvastelusta:
Sitähän kertomuksesi seksikokemuksistasi ja -kumppaneistasi ovat.

En tunne sanaa "berseily". Sen tiedän, ettei suomen kieliopin mukaisen kirjoittamisen pitäisi olla mikään erityispalvelus jollekulle.

Ethän sinä ole vastannut vaan pyöritellyt kysymyksiä uudelleen ja uudelleen ja kääntänyt huomion aivan muualle kuin mistä alunperin oli kyse.

En rinnasta. Myönnät siis solvauksesi. Toimin tekojeni sovittamiseksi juuri, niinkuin toivoit. Olen vastannut vaikka muuta olet väittänyt. Vastaat usein kysymykseni ohi..
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.11.2012 19:34

Entä asiattomat kommenttisi aiheisiin, joissa meillä on vain mielipide-ero?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.11.2012 19:36

Taii vaatimukset siitä, että minun pitäisi toimia vastoin Ylläpidon ohjeistusta?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.11.2012 19:45

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Väitteesi, että olen muka vetänyt keskusteluun mukaan läheisiäsi tai että olisin spekuloinut eroasi ovat katteettomia; ei voi olla niin, että sinulla olisi valta kieltää tai sanella mitä sanoja minä voin ja saan käyttää tai missä ja millä sanoilla minulla on lupa ilmaista jonkin asian olevan mielestäni ikävän.

Kyllästynyt, vieläkö muistat millaisen äläkän nostit fakta-sanan käytöstä?

"Äläkän"?

En ole kieltänyt ketään käyttämästä sanaa fakta vaan puuttunut siihen, että omaa kokemusta tai mielipidettään sanotaan faktaksi.

Aivan, äläkän. Ja hirmuisen äläkän nostitkin. Tosin viesteistäsi ei enää ole tallella muuta kuin mitä toiset ovat siteeranneet, koska siivosit viestisi pois niin, ettei jäänyt jälkeäkään - sellainen puhdistaminen kun sinulle moderaattorina on mahdollista.
Mielipide tai oma kokemus eivät (välttämättä) ole faktoja - eikä niitä sellaisiksi pidä eikä saa väittää.

Tuo on siteeraus sinun kirjoittamastasi viestistä. Siteeraus löytyy minun viestistäni, vaikka oletkin poistanut viestisi, ettei päästä lukemaan miten teit selväksi, ettei (Kahvilla) kertakaikkiaan ole (sinulta) lupaa käyttää sanaa fakta paikassa, jonka sinä määrittelet virheelliseksi.

Siis saadaan käyttää kyseistä sanaa vain sinun hyväksymissäsi asiayhteyksissä, ei muualla; sen olet tehnyt erittäin selväksi. Näköjään uskot itselläsi olevan vallan kieltää ja sanella mitä sanoja toiset kirjoittajat voivat ja saavat käyttää.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.11.2012 20:20

Myös sanoja "horo", "akka" ym Kyllästynyt on halunnut määrittää joksikin tietyksi - aivan kuin hänellä olisi valta päättää/määrätä ko asiasta.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.11.2012 21:32

Kyllästynyt kirjoitti:Sanaa fakta ei pidä eikä saa käyttää silloin kun kyse on yksittäisen henkilön omasta kokemuksesta tai mielipiteestä.
Syy: Jos sanaa fakta käytetään tuossa tarkoituksessa, mikä sitten olisi yleisesti hyväksytystä ja tunnustetusta asiasta käytettävä sana?
Fakta ja oma kokemus tai oma mielipide ovat eri asioita, eikä niitä pidä toisiinsa sekoittaa.

Väitteesi siitä, että olisin määrännyt, ettei sanaa "fakta" saa käyttää kuin minun hyväksymissäni asiayhteyksissä on absurdi.

Ei ole absurdi. Sinä määrittelet mikä on fakta ja mikä ei, joten tietysti samalla määrittelet milloin sanaa saa käyttää ja milloin ei. Kuten taas nähtiin. Kyllä teit hyvin selväksi, ettei kyseistä sanaa saa käyttää asiayhteydessä, jossa Kahvi sitä käytti, koska sinä pidit paikkaa vääränä sanalle fakta.

Millä valtuudella teet niin, sitä en tiedä. Ja samalla vaadit, etteivät toiset saa puuttua sinun sanojen käyttöösi. Kuvittelet sinulla olevan valtaa määrätä niin omasta kuin toistenkin kirjoittajien sanojen käytöstä - ja jopa aina päiväkirjoja myöten.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.11.2012 21:43

Minusta tuossa oli olennaista, että Kahvi jo varhaisessa vaiheessa otti onkeensa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.11.2012 22:00

Ei mitään vahinkoa edes kunnolla tapahtunutkaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.11.2012 22:06

Kyllästynyt kirjoitti:
Ei, minä en määrittele sitä mikä on faktaa ja mikä ei. Sen kuitenkin tiedän, ettei yksilön oma kokemus tai mielipide ole faktaa - eikä niitä sellaisiksi pidä kutsua.

Teet täsmälleen niin. Määrittelet, etteivät ihmisten elämän kokemukset voi olla tosiasioita eli faktaa, ja määräät, etteivät he saa käyttää sanaa fakta kertoessaan oman elämänsä tosiasioista. Kuvittelet, että sinulla on valta määritellä mikä toisten ihmisten elämässä on faktaa ja mikä ei.
Mirri

ViestiKirjoittaja lurkki » 19.11.2012 22:18

Jos ihminen eroaa, se on fakta. Jos hän on surullinen avioerostaan, niin sekin on fakta.
lurkki

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.11.2012 22:42

Kyllästynyt kirjoitti:Kenenkään ei pitäisi omista kokemuksistaan - olkoonkin että ne ovat totta eivätkä keksittyjä - käyttää sanaa "fakta".

Oikein hyvin voi - ja saa - oman elämän tosiasioita sanoa faktoiksi. Ja toki toistenkin kokemuksia voidaan sanoa faktoiksi, jos ne kerran ovat tosiasioita. Aivan riippumatta siitä hyväksytkö sinä sanan käyttöä sellaisessa yhteydessä vai etkö hyväksy.

Sekin on fakta, että kiusaaminen voi loppua kiusatun muuttaessa omaa käyttäytymistään. Ei tämä tosiasia muutu muuksi, vaikka sinä miten vänkäisit, ettei se ole fakta, eikä kukaan muutoksen omassa elämässään nähnyt saa sanoa sitä faktaksi.

Mielestäni sekin on tosiasia, että sinä kuvittelet sinulla olevan valtaa ja oikeuden kontrolloida toisten kirjoittajien sanavalintoja jopa heidän päiväkirjoissaankin, mutta nostat äläkän, jos joku rohkenee kajota sinun käyttämiisi sanoihin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.11.2012 22:54

Ei tuollaista ole väitetty.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.11.2012 22:58

Ei sanakirjasta voi katsoa, mitä joku kirjoittamallaan tarkoitti.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.11.2012 23:06

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Ei sanakirjasta voi katsoa, mitä joku kirjoittamallaan tarkoitti.

Mutta sieltä voi katsoa mitä käytetty sana/termi tarkoittaa.

Kirjoittaja itse tietänee sanakirjaa paremmin, mitä mahdollisesti epäeksaktilla termillään tarkoitti. Esim on todettu, että "vaatia" voi ymmärtää sanakirjan kanssa väärin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.11.2012 23:08

Ei tässä ole olennaista sanakirja vaan se, että asia korjattiin instantisti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko