Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Entäpä aläkkä sanasta "horo"?
Siitä tosiaankin olen sitä mieltä, ettei kenenkään pitäisi sitä tuntemattomista ihmisistä käyttää, mutta rinnastatko sinä Kahvi nyt sanat "horo" ja "ex-vaimo" toisiinsa?
Rehvastelusta:
Sitähän kertomuksesi seksikokemuksistasi ja -kumppaneistasi ovat.
En tunne sanaa "berseily". Sen tiedän, ettei suomen kieliopin mukaisen kirjoittamisen pitäisi olla mikään erityispalvelus jollekulle.
Ethän sinä ole vastannut vaan pyöritellyt kysymyksiä uudelleen ja uudelleen ja kääntänyt huomion aivan muualle kuin mistä alunperin oli kyse.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Väitteesi, että olen muka vetänyt keskusteluun mukaan läheisiäsi tai että olisin spekuloinut eroasi ovat katteettomia; ei voi olla niin, että sinulla olisi valta kieltää tai sanella mitä sanoja minä voin ja saan käyttää tai missä ja millä sanoilla minulla on lupa ilmaista jonkin asian olevan mielestäni ikävän.
Kyllästynyt, vieläkö muistat millaisen äläkän nostit fakta-sanan käytöstä?
"Äläkän"?
En ole kieltänyt ketään käyttämästä sanaa fakta vaan puuttunut siihen, että omaa kokemusta tai mielipidettään sanotaan faktaksi.
Mielipide tai oma kokemus eivät (välttämättä) ole faktoja - eikä niitä sellaisiksi pidä eikä saa väittää.

Kyllästynyt kirjoitti:Sanaa fakta ei pidä eikä saa käyttää silloin kun kyse on yksittäisen henkilön omasta kokemuksesta tai mielipiteestä.
Syy: Jos sanaa fakta käytetään tuossa tarkoituksessa, mikä sitten olisi yleisesti hyväksytystä ja tunnustetusta asiasta käytettävä sana?
Fakta ja oma kokemus tai oma mielipide ovat eri asioita, eikä niitä pidä toisiinsa sekoittaa.
Väitteesi siitä, että olisin määrännyt, ettei sanaa "fakta" saa käyttää kuin minun hyväksymissäni asiayhteyksissä on absurdi.

Kyllästynyt kirjoitti:
Ei, minä en määrittele sitä mikä on faktaa ja mikä ei. Sen kuitenkin tiedän, ettei yksilön oma kokemus tai mielipide ole faktaa - eikä niitä sellaisiksi pidä kutsua.

Kyllästynyt kirjoitti:Kenenkään ei pitäisi omista kokemuksistaan - olkoonkin että ne ovat totta eivätkä keksittyjä - käyttää sanaa "fakta".

Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Ei sanakirjasta voi katsoa, mitä joku kirjoittamallaan tarkoitti.
Mutta sieltä voi katsoa mitä käytetty sana/termi tarkoittaa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa