Kyllästynyt kirjoitti:En katso olevani motiiveistani tilivelvollinen sinulle tai kenellekään muullekaan, ja käsityksesi minusta voit vapaasti pitää. Siihen en kuitenkaan suostu, että sinä levität ikään kuin varmoina ja todistettuina tietoina noita omia luulojasi minusta ja tekemisistäni.
Etpä tietenkään ole, en ole niin väittänytkään. Ja kuten näit, osasin jo odottaa vastaustasi.
Minä en ole esittänyt "varmoina ja todistettuina tietoina" omia luulojani sinusta ja tekemisistäsi.
Minä olen esittänyt käsityksiä, jotka minulle ovat viestejäsi aikojen kuluessa lukiessani muodostuneet, ja vaikutelmia, joita ne minussa herättävät.
Aion tehdä niin jatkossakin, jos katson sen tarpeelliseksi. Lähes poikkeuksetta tuon kirjoituksissani selväkielisesti julki, että kyse on
minun käsityksistäni
ja vaikutelmistani (yritän jatkossa olla tässä asiassa, jos mahdollista, entistäkin tarkempi). Niillä, jotka minun kirjoituksiani täällä lukevat, on
kaikilla rajoittamaton mahdollisuus lukea myös sinun kirjoituksesi ja muodostaa omat käsityksensä itse.