Vertaistuki

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Vertaistuki

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.11.2012 19:57

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Aa... nyt luulen ymmärtäväni! Pidät minua vastenmielisenä niin paljon, että luulet läheistenikin tuntevan samoin - ja siksi sympatiseeraat heitä...

Kuinka monennen sukupolven hämäläisiä olet?

Ensimmäisen.

Mutta siis tosiaan ilmaisit viestilläsi (epäsuorasti) sen, että pidät minua vastenmielisenä ja sotkit viestiisi mukaan myös täysin asiaan liittymättömän läheiseni. Tunteesi olivat relevantteja, läheiseni mukaan tuominen ei.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.11.2012 19:57

Psykopatologia kirjoitti:Mimä kyllä muistelinkin, että vaimo oli Kyllästyneellä aseena Kahvia vastaan.

Aseena oli minustakin. Silti, vaikka Kyllästynyt itse vakuuttelee halunneensa - jostakin käsittämättömästä syystä - kertoa Kahville, että naisena tuntee sympatiaa toista naista kohtaan. Miksi hänelle tuli väittelyn keskellä tarve kertoa Kahville sympatiseeraavansa ex-vaimoa...
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.11.2012 20:03

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Mimä kyllä muistelinkin, että vaimo oli Kyllästyneellä aseena Kahvia vastaan.

Aseena? Ei sentään. Naisena tunsin sympatiaa toista naista kohtaan - jota tunnetta te (miehinä) ette näemmä kykene ymmärtämään.

Kyllästynyt, muistelen kokeneeni joskus vuosien varrella sellaista, että olet osoittanut ymmärtäväisyyttä ja myötätuntoa myös minun ex-miestäni kohtaan keskusteluketjussa, joka ei ole liittynyt minun läheisiini millään lailla.
Muistelen joskus huomautelleenikin siitä, että sinulla on inhottava tapa käyttää kanssakirjoittajien läheisiä - niin vanhempia, puolisoita kuin lapsiakin - aseina näitä vastaan milloin minkäkinlaisessa sopivaksi katsomassasi tilanteessa. Mahdankohan muistaa oikein?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.11.2012 20:22

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt,
siitä vaan yksitellen klikkaamaan viesti auki, lainaat ja vastaat - ei se sen vaikeampaa ole!

Sen verran vaikeaa, etten vieläkään tiedä mihin kysymykseen en sinun mielestäsi ole vastannut.

Mikset kirjoittaisi kysymyksiäsi selväsanaisesti?

Kyllähän niitä vastauksia näyttää tulevan, jahka joku vaan viitsii ne tarpeeksi selvästi sinulle osoittaa ja tivata vastausta. Liekö sitten niin, että kun en kysy riittävän selvästi, niin tulkitset ne "ei-kysymyksiksi" - ihan niinkuin vastaan sinulle mielestäsi vajavaisesti, niin tulkitset ne "ei-vastauksiksi".

Läheisenikin mainitseminen oli täysin epärelevanttia.

Useat viestisi olet itsekin tunnustanut asiattomiksi.

En usko, että olet oikeasti noin tyhmä ja/tai kärsit pahaa vajausta esim sisälukutaidossa tahi jonkun sairauden/häiriön takia olet kykenemätön asialliseen käytökseen. Kysymys taitanee siis olla puhtaasti siitä, että haluat olla minua kohtaan ilkeä tai vähintäänkin tarkoituksellisesti asiaton.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.11.2012 20:25

Kuutar kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Millä perusteella Laasanen ja/tai miessakit ovat sovinistille sopivaa seuraa?

Siksi että Riidankylväjä peesaa* heidän mielipiteitään, tai luulee peesaavansa.

* http://urbaanisanakirja.com/word/peesaaminen/

Väität siis, että Laasanen ja/tai miessakit ovat sovinistisia. Perustele.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.11.2012 20:38

Mutta Kahvihan oli vaimoaan kohtaan älyttömän hellä ja hyvä,
ja siksi vaimo jäikin murheeseen, kun ero tuli.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.11.2012 20:42

No ei, mutta päättelen vain.

Niinhän sinäkin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.11.2012 20:46

Ei meillä ole mahdollisuuksia epävarmoihin spegulaatioihin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.11.2012 20:46

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, muistelen kokeneeni joskus vuosien varrella sellaista, että olet osoittanut ymmärtäväisyyttä ja myötätuntoa myös minun ex-miestäni kohtaan keskusteluketjussa, joka ei ole liittynyt minun läheisiini millään lailla.
Muistelen joskus huomautelleenikin siitä, että sinulla on inhottava tapa käyttää kanssakirjoittajien läheisiä - niin vanhempia, puolisoita kuin lapsiakin - aseina näitä vastaan. Mahdankohan muistaa oikein?

Tunnen toisinaan sympatiaa ja myötätuntoa sellaisiakin ihmisiä kohtaan joita en ole koskaan tavannut, mutta joiden ajattelen elävän/eläneen vaikeaa elämää.

Menin sanattomaksi.
Unohdin laittaa sanojen 'ymmärtäväisyyttä' ja 'myötätuntoa' ympärille sitaatit; siis olet muka osoittanut ymmärtäväisyyttä ja myötätuntoa, ja tosiasiassa käyttänyt kirjoittajan läheisiä tavalla tai toisella aseina väittelykumppaniasi vastaan...

Mutta olkoon, minun kokemuksistani on kulunut jo aikaa, enkä muista milloin viimeksi olisin kokenut sinun taholtasi jotakin sellaista. Sen tiedän, että varmaan siitä on kauan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.11.2012 20:50

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kyllähän niitä vastauksia näyttää tulevan, jahka joku vaan viitsii ne tarpeeksi selvästi sinulle osoittaa ja tivata vastausta...

Ei tarvitse tivata, vain kysyä.

Älä viitsi. Ihan samoihin kysymyksiin olet nyt vastannut, kun Mirri näki hieman vaivaa ja toi ne yksi kerrallaan sinulle vastattavaksi. Kysymyksissäni ei siis ole mitään suurempaa vikaa.

Näin helppoa se on:
Klikkaile vaan niitä linkkejä auki, katso mitä kysyn ao viestissä, lainaa kysymykseni ja kirjoita vastaus. Lopuksi paina "Lähetä" nappia.

Vai pitääkö jonkun muun tehdä sinun puolestasi tuo linkkien aukiklikkaamisen vaiva?

Taidatkin olla tuolla asiattomuuden määrällä varsinainen palstahäirikkö. Et (muka) huomaa toisten vastauksia, etkä (muka) huomaa toisten kysymyksiä. Kova plikka olet silti kyllä syyttelemään toisia heidän vanhoista, nykyisistä ja oletetuista synneistään.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.11.2012 20:51

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Menin sanattomaksi...

Sinäkö sanaton? Onko tuo lupaus?

Ei. Turha unelmoidakaan sellaisesta - osui vain kohdalle hetkellinen mielenhäiriö. :)
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.11.2012 20:53

19:53
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, muistelen kokeneeni joskus vuosien varrella sellaista, että olet osoittanut ymmärtäväisyyttä ja myötätuntoa myös minun ex-miestäni kohtaan keskusteluketjussa, joka ei ole liittynyt minun läheisiini millään lailla.
Muistelen joskus huomautelleenikin siitä, että sinulla on inhottava tapa käyttää kanssakirjoittajien läheisiä - niin vanhempia, puolisoita kuin lapsiakin - aseina näitä vastaan. Mahdankohan muistaa oikein?

Tunnen toisinaan sympatiaa ja myötätuntoa sellaisiakin ihmisiä kohtaan joita en ole koskaan tavannut, mutta joiden ajattelen elävän/eläneen vaikeaa elämää.

Menin sanattomaksi.
Unohdin laittaa sanojen 'ymmärtäväisyyttä' ja 'myötätuntoa' ympärille sitaatit; siis olet muka osoittanut ymmärtäväisyyttä ja myötätuntoa, ja tosiasiassa käyttänyt kirjoittajan läheisiä tavalla tai toisella aseina väittelykumppaniasi vastaan...

Mutta olkoon, minun kokemuksistani on kulunut jo aikaa, enkä muista milloin viimeksi olisin kokenut sinun taholtasi jotakin sellaista. Sen tiedän, että varmaan siitä on kauan.

Ehkä jotain vastaavaa ainakin alkuvuodesta 2012, jolloin Kyllästynyt toi varsin laajasti esiin taustojasi ja perusteli sitä sillä,
että se on julkista materiaalia, jonka olet itse laittanut näytille.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.11.2012 21:06

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ei meillä ole mahdollisuuksia epävarmoihin spegulaatioihin.

Mahdollisuuksia on, kunhan vain joku uskaltaa ja hänen annetaan niitä käyttää:

Päättelyketju on lyhyt ja looginen.

1. Vaimot eivät päästä hellää ja huomaavaista miestä käsistään.
2. Hellien ja huomaavaisten miesten avioliitot ovat kestäviä.

Päättelyketjusi on täynnä ammottavia aukkoja.

Jotkut naiset löytävät aidan toiselta puolelta vihreämmältä näyttävää ruohoa.
Jotkut miehet löytävät aidan toiselta puolelta vihreämmältä näyttävää ruohoa.
Jotkut miehet eroavat, vaikka vaimo ei haluaisi erota.
Jotkut vaimot eroavat, vaikka mies ei haluaisi erota.
Jotkut parit päättävät yhdessä erota lasten edun takia - lasten kun ei ole hyvä kasvaa jatkuvan riitelyn keskellä.
Jne..

Se, että mainitsit läheiseni ao yhteydessä oli asiatonta ja mitä todennäköisesti puhtaasti mala fide -hengessä tehty "pisto". Eikä tämä musta muutu valkoiseksi, vaikka kuinka yrittäisit selittää itsesi kuiville.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.11.2012 21:07

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kyllähän niitä vastauksia näyttää tulevan, jahka joku vaan viitsii ne tarpeeksi selvästi sinulle osoittaa ja tivata vastausta...

Ei tarvitse tivata, vain kysyä.

Älä viitsi. Ihan samoihin kysymyksiin olet nyt vastannut, kun Mirri näki hieman vaivaa ja toi ne yksi kerrallaan sinulle vastattavaksi. Kysymyksissäni ei siis ole mitään suurempaa vikaa...

En puhu vioista vaan siitä, etten tiedä mihin sinun kysymykseesi en ole vastannut.
Kahvi kirjoitti:... Näin helppoa se on:
Klikkaile vaan niitä linkkejä auki, katso mitä kysyn ao viestissä, lainaa kysymykseni ja kirjoita vastaus. Lopuksi paina "Lähetä" nappia...

Mutta kun en löydä niistä linkeistä sellaisia kysymyksiä joihin en olisi jo ainakin kertaalleen vastannut.
Kahvi kirjoitti:... Vai pitääkö jonkun muun tehdä sinun puolestasi tuo linkkien aukiklikkaamisen vaiva?...

Jos haluat vastauksia, esitä kysymykset niin, että ymmärrän mitä haluat tietää.
Kahvi kirjoitti:...Taidatkin olla tuolla asiattomuuden määrällä varsinainen palstahäirikkö...

Millä määrällä?
Kahvi kirjoitti:... Et (muka) huomaa toisten vastauksia, etkä (muka) huomaa toisten kysymyksiä. Kova plikka olet silti kyllä syyttelemään toisia heidän vanhoista, nykyisistä ja oletetuista synneistään.

No kun en löydä sellaisia kysymyksiä joihin en olisi jo ainakin kertaalleen vastannut.

Sinun suhteesi ei tarvitse olettaa tai arvailla mitään. Asiattomat viestisi ja lukemattomat solvauksesi kertovat asian tarkalleen.

Klikkaa linkit auki ja vastaa tai osoita vastauksesi - äläkä selitä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.11.2012 21:21

Kyllästynyt kirjoitti:Vaatimuksesi siitä, etten olisi saanut käyttää sanaa "ex-vaimosi" on perusteeton ja typerä.

En ole tämmöistä vaatinut.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.11.2012 21:25

20:26
Kyllästynyt:
Vaatimuksesi siitä, etten olisi saanut käyttää sanaa "ex-vaimosi" on perusteeton ja typerä.
Et sinä voi kieltää ketään käyttämästä ko. sanaa - ja se on sellainen perusasetus ja -oikeus
jolle sinä(kään) et mahda mitään.

Minusta fokus ei ole luvassa yms. vaan asiattomuudessa.

Monet ovat foorumeilla säälineet työtovereitasi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.11.2012 21:28

Psykopatologia kirjoitti:Ehkä jotain vastaavaa ainakin alkuvuodesta 2012, jolloin Kyllästynyt toi varsin laajasti esiin taustojasi ja perusteli sitä sillä,
että se on julkista materiaalia, jonka olet itse laittanut näytille.

Pitäisiköhän minun kiittää muistuttamisesta...
Ne kaukaisemmat kokemukset vuosien varrelta ovat jääneet muistiin paremmin, koska elämän tiimellyksessä syntyneet haavat olivat vielä toinen toistaan tuoreempia ja avonaisempia; vielä ei ollut aika lievittänyt kirvelyä ja parantanut haavoja sen enempää kuin hoitokaan.

Jos Kyllästynyt päättäisi nyt osoittaa myötätuntoa ja ymmärtämystä exäni kovaa elämää kohtaan, minä luultavasti yhtyisin hänen 'ymmärtäväisyyteensä' - olisin hänen kanssaan samaa mieltä exäni vaikeasta elämästä.
Toista oli silloin, kun kävin rankkoja elämänkokemuksiani läpi nettipäiviksessäni ja vertaistukifoorumilla, ja Kyllästynyt käytti niitä asioita aseina minua vastaan. Edelleen tarvitsen ja käytän hyödykseni julkista 'terapiakirjoittamista', mutten tee sitä täällä - en tämän foorumin päiväkirjaosiossa. Sattuneista syistä ja karvaista kokemuksista viisastuneena.

Enkä muutenkaan uskaltaisi hakea tältä foorumilta vertaistukea oman elämäni henkilökohtaisiin asioihin; edelleen pelkään Kyllästyneen tekevän samoin kuin on aina ennenkin tehnyt - käyttävän mt-aiheisella vertaistukifoorumilla tavalla tai toisella 'avautuvilta' ihmisiltä saamiaan henkilökohtaisia tietoja näitä vastaan tuntiessaan tarvetta hyökkäämiseen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.11.2012 21:29

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Vaatimuksesi siitä, etten olisi saanut käyttää sanaa "ex-vaimosi" on perusteeton ja typerä.

En ole tämmöistä vaatinut.

No mitä sinä sitten vaadit?

Et siis lue tosiaan lue viestejäni.No enisei ties monennenko kerran:
että asiaan täysin liittymättömiä läheisiäni ei tuoda keskusteluun.

Ja kuten PP totesi, pointti on asiattomuudessasi - ei jossain sanassa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.11.2012 21:35

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Aseena oli minustakin. Silti, vaikka Kyllästynyt itse vakuuttelee halunneensa - jostakin käsittämättömästä syystä - kertoa Kahville, että naisena tuntee sympatiaa toista naista kohtaan. Miksi hänelle tuli väittelyn keskellä tarve kertoa Kahville sympatiseeraavansa ex-vaimoa...

Siksi, koska se tuli mieleeni silloin.

Vähän kuin kohdalle osunut kivenmurikka; pakkohan se oli viskata vastustajaa kohti - minkäpä sinä sille asialle mahdoit.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 18.11.2012 21:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.11.2012 21:35

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Klikkaa linkit auki ja vastaa tai osoita vastauksesi - äläkä selitä.

Klikkasin jo, mutten löytänyt kysymyksiä joihin en olisi jo ainakin kertaalleen vastannut.

No osoita sitten vastauksesi. Tyyli vapaa.
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko