kuka kaipaa tai haluaa lukea noita tappeluita?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: kuka kaipaa tai haluaa lukea noita tappeluita?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.04.2014 00:40

Kyllästynyt kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:...Viestisi huokuu omahyväisyyttä ja muiden kirjoittajien yläpuolelle asettuvaa kotikutoista analyysiä.

Olen samaa mieltä, ja mielipiteeni koskee Kahvin koko tuotantoa.

Kyllästyneen ja Hilpankin viesteissä on usein epäsuotavaa pahantahtoisuutta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja santra » 15.04.2014 01:18

Joo taitaa olla täällä näitä #mala fide #persoonia useampiakin, tai ainakin niitä jotka omasta mielestään ovat aina vähän muitten yläpuolella ja ehdottomasti oikeassa aina.(nyt kun opin tämän termin sitä onkin hyvä alkaa viljellä:)
santra

ViestiKirjoittaja Kahvi » 15.04.2014 09:22

Hilppa kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:...

Olisi kuitenkin ihan mielenkiintoista kuulla se, että mikä viestissäni sai sinut kirjoittaja Hilppa ajattelemaan, etten pitäisi minään ko kirjoitusryöppyjä?

Koska kysyt suoraan, katson, että minulla on oikeus myös vastata kuten ajattelen ja koen. Viestisi huokuu omahyväisyyttä ja muiden kirjoittajien yläpuolelle asettuvaa kotikutoista analyysiä.

Ja tuon kokemasi viestini tyylin takia päädyit ajattelemaan, että en pitäisi minään Trissen kirjoitusryöppyjä?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 15.04.2014 09:30

Postaan uudestaan tämän yhteenvetoni(tapaisen) kohdan tästä viestiketjusta, koska se ei juurikaan ole herättänyt varsinaisen sisältönsä osalta kommentteja:

Viestin olen kirjoittanut 13.04.2014 18:21 ja alkuperäinen on siis tässä: viewtopic.php?f=16&t=11862&start=40#p167318

---------------

Tämän ketjun aktiivisin teema on saanut alkunsa vuoden 2004 tapahtumista (Kyllästynyt vs Tris&Mihn), jonka takia nähdäkseni Kyllästynyt edelleen harrastaa jonkinsorttista "kosto-operaatiota". Tämän operaation tavoitteena on ilmeisesti osoittaa sekä Kyllästyneen kanta kiusaamista vastaan, että tavallaan osoittaa kiusaajien metsän vastaavan niinkuin ovat sinne huutaneet tms. Toteutus vaikuttaisi olevan järjestään sellainen, että Kyllästynyt (vuoden 2004 tapahtumien takia) suhtautuu hyvin nuivasti Trissen viesteihin, toisinaan jopa hyvinkin selvästi mala fide-henkisesti - näin siis olen ymmärtänyt asiantilan olleen jo vuosikausia.

Koska minä menin ja avasin suuni ko operaatiosta, niin sen jälkeen keskustelu on siirtynyt kuka-teki-mitä-teki-ja-koska-teki -linjalle, jossa on esitetty ad hominem argumentaatiota siitä, että kuka on "kelvollinen" esittämään kritiikkiä tms. Myös Kyllästyneen osalta on huomattavaa, että hän on aktiivisesti tuonut esiin mm minun "syntejäni" - joista voitaneen sanoa niiden osittain olevan totta mutta pääosin kuitenkin subjektiivisia näkemyksiä.

Arvelen, että Kyllästynyttä "kiukuttaa" se, että keskustelussa ei aktiivisesti oteta esiin hänen uhriasemaansa (2004 ->), joka kerrotun mukaan on minusta täysin kiistaton.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.04.2014 09:56

Kahvi kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Olisi kuitenkin ihan mielenkiintoista kuulla se, että mikä viestissäni sai sinut kirjoittaja Hilppa ajattelemaan, etten pitäisi minään ko kirjoitusryöppyjä?

Koska kysyt suoraan, katson, että minulla on oikeus myös vastata kuten ajattelen ja koen. Viestisi huokuu omahyväisyyttä ja muiden kirjoittajien yläpuolelle asettuvaa kotikutoista analyysiä.

Ja tuon kokemasi viestini tyylin takia päädyit ajattelemaan, että en pitäisi minään Trissen kirjoitusryöppyjä?

Osoitit trissen raivoryöpyn jälkeen ohjailusi, toiminnanmuutosehdotuksesi neuvosi ja ennen kaikkea arvostelusi palstan muihin henkilöihin, et trisseen.

Ja by the way, mitä vikaa on ajattelussani, kun sitä viestissäsi ruodit? Itse esitit kysymyksen, johon vastasin. Ilmeisesti sinun esittämiisi kysymyksiin ei kannata vastata, tai saa ryöpyn kuulusteluja ja lisäkysymyksiä osakseen. Myös sinä taidat olla henkilö, joka ei kestä osakseen tulevaa arvostelua, koska heti vaadit perusteluja, vaikka itse esitit suoran henkilökohtaisen kysymyksen, johon suostuin vastaamaan suoraan. Tuo "et pidä minään" oli johtopäätös kirjoittelusi kokonaiskuvasta, mikä minulle on muodostunut. Et ole lainkaan kuvannut, miten koet ne raivoryöppykirjoitukset.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.04.2014 10:03

Psykopatologia kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:...Viestisi huokuu omahyväisyyttä ja muiden kirjoittajien yläpuolelle asettuvaa kotikutoista analyysiä.

On totta, että en kykene enää olemaan kovin empaattinen tai aina edes erityisen sympaattinen kirjoittaja. Ehkä osin myös palsta (ja tällä viittaan palstan tapahtumiin, täällä näkemääni ja erityisesti kokemaani) on muokannut suhtautumistani negatiiviseen suuntaan, mikä on erittäin valitettavaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.04.2014 10:24

Psykopatologia kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Keitä kohtaan?

Tristania? Kyllä, mutten ole niin jalo ihminen, että pystyisin suhtautumaan neutraalisti ihmiseen, joka on minua vuosikausia kiusannut, nimitellyt ja solvannut - ja vielä kehdannut ilkkua, kuinka hauskaa hänellä on (yhdessä ystävänsä Minhin kanssa) ollut minua kiusatessaan.

Kahvia? - Kyllä, mutten pysty siihenkään, että ihminen joka on päässyt täysin rangaistuksetta minulle osoittamistaan solvausviesteistä ja sitten vielä kehtaa julkisesti "antaa lausuntoja/analyysejä" minun käytöksestäni tai sen taustasyistä, olisi minulle muuta kuin äärimmäisen vastenmielinen.

Mirriä? - Kyllä, mutta yllä olevat asiat pätevät häneenkin. Kirjoittaja joka sanoo minulle/minusta "Hullu mikä hullu" on mielestäni vähintäänkin epämiellyttävä.

Vladimir1:tä - Kyllä, mutta tappouhkaukset, silkka ja selkeä kiusaaminen ei saa minulta muuta vastausta kuin voimakasta antipatiaa.

teelikka - En. En ole tehnyt tai sanonut mitään, mutta siitä huolimatta hän haastaa riitaa ja ilkeilee toistuvasti.

Psykopatologia - Mielestäni en.

GAD, Kuutar, Hilppa, Hermes, Säde, Golden flower, Eelai, haller, Valkosiipi, Jill, Rane, Pinja, M.Aitoparta, psykoterapeutti, Heluna, kissi, santra, Tohtori Perintö, Tajunnantilat, merriman, Annu - En ainakaan omasta mielestäni.

Jos jollakulla itsensä kaltoin kohdelluksi tuntevalla on jotain kerrottavaa, kuuntelen - en ehkä mielelläni - mutta aivan varmasti kuuntelen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 15.04.2014 10:31

Hilppa kirjoitti:

Osoitit trissen raivoryöpyn jälkeen ohjailusi, toiminnanmuutosehdotuksesi neuvosi ja ennen kaikkea arvostelusi palstan muihin henkilöihin, et trisseen.

...

Ilmeisesti et huomannut tätä viestiäni:

Re: Mitä pidätte [avatar]
11.04.2014 17:26
Kahvi kirjoitti:Jäi mainitsematta, että Trisse sai jonkun kakaramaisen känni-rage kohtauksen, ja sen "vallassa" kirjoitteli aikamoisia törkeyksiä Kyllästyneelle. Siis tuolla pk-puolella. Anteeksipyyntöä käytöksestään Trissen en ole huomannut esittäneensä. Lisäksi haluan mainita, että minun omasta mielestäni henkisesti epästabiilissa tilassa olevan ihmisen "rääkkääminen" on hyvin hyvin moitittavaa käytöstä - vaikka se olisi kuinka ymmärrettävää henkilöiden välisen aikaisemman historian takia.

Ja kun on kysymys kahdesta aikuisesta ihmisestä, joista kumpikaan ei ymmärrä/osaa/halua hävetä käytöstään, niin ehdottaisin molempien menevän hetkeksi hiljaa miettimään näitä(kin) asioita peilin ääreen. Myös aikuiseksi henkisesti kasvaminen voisi olla harkitsemisen arvoinen asia - molemmille.

Suoraan suameksi sanottuna: vittu mitä perseilyä. Molemmilta.
viewtopic.php?f=9&t=11828&p=166799#p166799

Olen siis kohdistanut kritiikkiäni yms myös Trisseen. Tämän jälkeen toki keskustelu on kääntynyt Trissen poissaolon yms syiden takia keskusteluun osallistuneiden väliseksi syyttelyiksi, argumentointipyynnöiksi, todisteluksi yms.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 15.04.2014 10:35

Hilppa kirjoitti:...

Ja by the way, mitä vikaa on ajattelussani, kun sitä viestissäsi ruodit? ...

Ajattelussasi ei välttämättä ole mitään vikaa; kysyn noita tarkentavia kysymyksiä sen takia, että pääsisin ylipäätään ajattelustasi perille.

Hilppa kirjoitti: ... Itse esitit kysymyksen, johon vastasin. Ilmeisesti sinun esittämiisi kysymyksiin ei kannata vastata, tai saa ryöpyn kuulusteluja ja lisäkysymyksiä osakseen. ...

Ehkä kannattaisi vastata siihen mitä kysytään, niin ei minullakaan olisi tarvetta esittää tarkentavia kysymyksiä tms.

Hilppa kirjoitti: ... Myös sinä taidat olla henkilö, joka ei kestä osakseen tulevaa arvostelua, koska heti vaadit perusteluja, vaikka itse esitit suoran henkilökohtaisen kysymyksen, johon suostuin vastaamaan suoraan. ...

Tietenkin vaadin perusteluita, tuskin kukaan meistä on kovin hanakka ottamaan vastaan perustelematonta kritiikkiä - vai?

Hilppa kirjoitti: ... Tuo "et pidä minään" oli johtopäätös kirjoittelusi kokonaiskuvasta, mikä minulle on muodostunut. Et ole lainkaan kuvannut, miten koet ne raivoryöppykirjoitukset.

Ok. Johtopäätöksesi (kuten aikaisemmin jo totesin) oli siis väärä. Sattuuhan sitä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 15.04.2014 10:37

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:...

Keitä kohtaan?
...
Kahvia? - Kyllä, mutten pysty siihenkään, että ihminen joka on päässyt täysin rangaistuksetta minulle osoittamistaan solvausviesteistä ja sitten vielä kehtaa julkisesti "antaa lausuntoja/analyysejä" minun käytöksestäni tai sen taustasyistä, olisi minulle muuta kuin äärimmäisen vastenmielinen.

...

Mistä solvausviesteistä mahdat nyt puhua?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.04.2014 10:51

Kahvi kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

...

Ilmeisesti et huomannut tätä viestiäni:

Re: Mitä pidätte [avatar]
11.04.2014 17:26
Kahvi kirjoitti:Jäi mainitsematta, että Trisse sai jonkun kakaramaisen känni-rage kohtauksen, ja sen "vallassa" kirjoitteli aikamoisia törkeyksiä Kyllästyneelle. Siis tuolla pk-puolella. Anteeksipyyntöä käytöksestään Trissen en ole huomannut esittäneensä. Lisäksi haluan mainita, että minun omasta mielestäni henkisesti epästabiilissa tilassa olevan ihmisen "rääkkääminen" on hyvin hyvin moitittavaa käytöstä - vaikka se olisi kuinka ymmärrettävää henkilöiden välisen aikaisemman historian takia.

Ja kun on kysymys kahdesta aikuisesta ihmisestä, joista kumpikaan ei ymmärrä/osaa/halua hävetä käytöstään, niin ehdottaisin molempien menevän hetkeksi hiljaa miettimään näitä(kin) asioita peilin ääreen. Myös aikuiseksi henkisesti kasvaminen voisi olla harkitsemisen arvoinen asia - molemmille.

Suoraan suameksi sanottuna: vittu mitä perseilyä. Molemmilta.
viewtopic.php?f=9&t=11828&p=166799#p166799

Olen siis kohdistanut kritiikkiäni yms myös Trisseen. Tämän jälkeen toki keskustelu on kääntynyt Trissen poissaolon yms syiden takia keskusteluun osallistuneiden väliseksi syyttelyiksi, argumentointipyynnöiksi, todisteluksi yms.

En näe viestiäsi trissen käytöksen arvosteluna läheskään siinä määrin kuin arvostelet Kyllästyneen toimintaa. Eli juuri ylläolevassa viestissäsi asettaudut hyväksi ihmiseksi hyvyyden perikuvaksi ja sovittelijahahmoksi, joka tasapuolisesti siis yhteismitallisesti jakaa isällisiä (jumalallisia) moitteitaan molemmille kirjoittajille. Tilanne ei kuitenkaan ole yhteismitallinen, minkä asian mielestäni myös tulkitset pahasti väärin. Vaikutuksen alaiselle ei saisi antaa negatiivista palautetta, vaan häntä tulisi ymmärtää kasvamalla itse henkisesti? Noin siis yhteiskunnassakin? Hys, hys, kun känniörvellystä esiintyy suvussa, perheessä, seurassa! Ympäröivien ihmisten ei sovi esittää minkäänlaista negatiivisuuttaan, vaan kasvaa henkisesti? Nämä ovat näkemyksiäni, jotka ovat muodostuneet viestisi perusteella. Nämä ovat ajatuksiani ja nämäkin puolet ovat selkeästi nähtävissä viestissäsi. Toki voit itse olla tarkoittanut aivan jotakin muuta.......
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 15.04.2014 10:56

Hilppa kirjoitti:En näe viestiäsi trissen käytöksen arvosteluna läheskään siinä määrin kuin arvostelet Kyllästyneen toimintaa. Eli juuri ylläolevassa viestissäsi asettaudut hyväksi ihmiseksi hyvyyden perikuvaksi ja sovittelijahahmoksi, joka tasapuolisesti siis yhteismitallisesti jakaa isällisiä (jumalallisia) moitteitaan molemmille kirjoittajille. Tilanne ei kuitenkaan ole yhteismitallinen, minkä asian mielestäni myös tulkitset pahasti väärin. Vaikutuksen alaiselle ei saisi antaa negatiivista palautetta, vaan häntä tulisi ymmärtää kasvamalla itse henkisesti? Noin siis yhteiskunnassakin? Hys, hys, kun känniörvellystä esiintyy suvussa, perheessä, seurassa! Ympäröivien ihmisten ei sovi esittää minkäänlaista negatiivisuuttaan, vaan kasvaa henkisesti? Nämä ovat näkemyksiäni, jotka ovat muodostuneet viestisi perusteella. Nämä ovat ajatuksiani ja nämäkin puolet ovat selkeästi nähtävissä viestissäsi. Toki voit itse olla tarkoittanut aivan jotakin muuta.......

Niin olenkin tarkoittanut aivan jotain muuta.
Kahvi

Edellinen

Paluu Romulaatikko