Kun tässä nyt on tuotu esiin meidän rivikirjoittajien tulkintoja aloitusviestistä, niin kerronpa tähän omanikin.
Psykopatologia kirjoitti:Lähdin maksamatta raitsikalla Arvolalle väännättämään lasejani, jonka olin maannut.
Näin hyvin vain käydessäni pää takakenossa. Kävin Stockalla rasvaamassa itseni ja
palasin 7A:lla. Kahta pysäkkiä vaille astui lippujentarkistajatarpartiotar kera mies-
vartioiden sisään. Näytin lippuni, ja neito kysyi, että mikä maksu tässä pitäisi olla.
Sanoin, että enhän ollut maksanut ollenkaan. "Näyttäkää uudelleen!" Näytin, ja hän
tsekkasi koneellaan; "selvä!".
Olin aivan päällä lyöty.
Takanani oli hirmuinen meteli: neekerinaiset eivät olleet maksaneet. "Kyllä minä
sinut tunnen!", huusi nainen. "Olkaa aivan rauhallinen vaan", sanoi rasistinen
tarkastajatar.
Poistuin kulkuneuvosta.
Raitsikka on minun oletukseni mukaan mainittu tässä siksi, että raitsikassa - toisin kuin esimerkiksi bussissa - ei tarvitse näyttää matkalippuaan lukulaitteelle. Voimassaoleva lippu pitää tietenkin olla. Arvelin, että Pertillä on kortillaan aikaa, eli ei ollut oikeasti tarvetta MAKSAA (jos maksaminen ymmärretään rahan antamisena korvauksena oikeudesta käyttää palvelua). Myyjä ei ensimmäisellä kerralla havainnut tätä. Pertti velmuili tarkastajaTTARelle, ettei ollut maksanutkaan, minkä tämä oivalsi tarkoittavan, että lipussa saattoikin olla aikaa, ja pyysi kortin uudelleen nähtäväkseen.
(Olen muuten kuullut ilmaisut: 'puulla päähän lyöty' ja 'ällikällä lyöty', mutten ennen 'päällä lyöty'. Kontekstista päättelen merkityksen olevan sama kuin noissa kahdessa muussakin

)
Kaikki muu höpötys kyseisessä viestissä on tarkoitettu vain provosoimaan meitä enkä siihen osuuteen halua puuttua mitenkään. (Koko viestihän on ihan fuulaa!)