Tukiasema.org: moderoinnista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Tukiasema.org: moderoinnista ym.

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.05.2012 23:13

Kyllästynyt kirjoitti:Sinä Mirri et saa suoltaa minusta tai minun elämästäni paskaa nettiin niin paljon kuin sielusi sietää tai näppikseltäsi irtoaa - vaikka sielusi ilmiselvästi sietääkin uskomattoman paljon.

Ok, hyvä tietää.
Tähän asti olenkin luullut voivani ja saavani kirjoittaa sinusta ja elämästäsi nettiin vaikka mitä kaikkea mitä 'sylki tuo suuhun', ja lennokkaasta näppiksestäni irtoaa. En tosin ole toteuttanut kirjoittamishaluani, mutta silti on hyvä tietää, ettei sinunkaan mielestäsi ole sopivaa alkaa kirjoittaa sinusta.

Kuten sanoit - sieluni sietää uskomattoman paljon, ja etenkin sinun ollessasi kyseessä. :evil: :twisted: :evil:
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 21.05.2012 23:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.05.2012 23:14

Klo 23.14
Miksi sitten tuoda esiin epätäydellisyyttään, jos sillä ei olekaan mitään julkista sisältöä?

Voinhan minäkin väittää mitä vain, varsinkin jos minulla ei ole tarvetta asiaa "todistaa".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.05.2012 23:35

Kyllästynyt kirjoitti:Vaikeaa kuvitella mitä voisivatkaan olla ne solvaukset, herjat ja perättömät väitteet ja syytökset jotka väität jättäneesi kirjoittamatta.
Mirri kirjoitti:... Kuten sanoit - sieluni sietää uskomattoman paljon, ja etenkin sinun ollessasi kyseessä. :evil: :twisted: :evil:
Tuo on minulle käynyt vuosien varrella täysin selväksi.

Sinulla ilmeisesti oman käsityksesi mukaan on koneellasi vuosien varrelta tallella hirmuinen määrä kirjoittamiani ja sinuun kohdistamiani solvauksia, herjoja, perättömiä väitteitä ja syytöksiä, joten kaivat tietysti niitä esille ja todistusaineistoksi ihan sen mukaan kuin tunnet tarvitsevasi.

Hyvä juttu, että tiedät ja tunnet 'sieluni' uskomattoman sietokyvyn ja venyvyyden.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.05.2012 23:42

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Miksi sitten tuoda esiin epätäydellisyyttään, jos sillä ei olekaan mitään julkista sisältöä?

Voinhan minäkin väittää mitä vain, varsinkin jos minulla ei ole tarvetta asiaa "todistaa".

Tarkoitatko, että minun pitäisi antaa aseet vihollisteni käsiin?
Sen verran olen opikseni ottanut, etten enää ammu itseäni jalkaan tuolla tavalla.

Et "saisi" argumentoida tuomalla esiin epätäydellisyyttä yms. abstraktilla tasolla varsinkin
kun vastustajasi on aivan paljaana.

Et siis pysty tuomaan esiin yhtään huonoa puolta itsestäsi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 21.05.2012 23:52

Kyllästynyt:
Mirri ilmeisesti viittaa niihin kirjoituksiin joissa olen mm. kertonut, ettei mielestäni ole perusteltua vertaistuen nimissä ohjata kehitysvammaisen lapsen äitiä tai isää selittämään esim. lapsivesi- tai istukkatutkimuksissa huonoja uutisia saaneelle pariskunnalle siitä mitä elämä kehitysvammaisen lapsen kanssa on.
Mirri on tietääkseni jo vuosia sitten loukkaantunut siitä, kun joku vastasyntyneitä hoitava gynekologi oli ehdottomasti kieltänyt moisen "vertaistuen" jakamisesta sairaalan yhteydessä tai organisoimana.
Itse olen tuon lääkärin kanssa samaa mieltä; kehitysvammaisen lapsen vanhempi vain äärimmäisen harvoin kykenee kertomaan objektiivisesti siitä mitä elämä kehitysvammaisen lapsen kanssa pahimmillaan voi olla.
EDIT: Sanan "lastenlääkäri" korvattu sanalla "gynekologi".

Tämä lienee vähän offtopic -keskustelua, mutta ihmettelen kantaasi. Miksei tuollaista vertaistukea ja kokemustietoa voisi jakaa niille pareille, jotka ovat päättäneet pitää lapsen?
Terveydenhoito antaa tieteellisen tiedon, jos siihen rinnalle haluaa vertaistukea ja kokemukseen perustuvaa tietoa, minusta pareille voisi tarjota sitäkin. Jotain tuontapaista ( ?) vapaaehtoistoimintaa ilmeisesti kehitysvammaisten järjestöillä onkin tarjota. Tässä linkissä puhutaan Vernerin tukihenkilöistä:

Vernerin tukihenkilöt

Odottajille-sivuilla toimii kaksitoista koulutettua tukihenkilöä, joilla on omakohtaista kokemusta kehitysvammaisista lapsista ja nuorista. Heidän kanssaan voi keskustella joko yleisessä tai suljetussa keskustelussa mieltä askarruttavista asioista. Tukihenkilöihin voi tutustua tarkemmin keskustelu-osiossa.

http://verneri.net/yleis/tietoa-odottaj ... dotus.html

Tietysti tuollaiseen keskusteluun osallistumisen pitäisi olla vapaaehtoista, ihan niinkuin sikiötutkimuksiin osallistuminenkin on. Kun on niitä pareja, jotka esim. vakaumuksensa tähden pitävät lapsen joka tapauksessa, niin kyllä olisi kannattavaakin valmentaa heitä tulevaa haastavaa tehtäväänsä varten vammaisen lapsen vanhempina. Kieltämättä esim. tuon mainitsemasi lääkärin kohdalla tulee mieleen, että onko hänen tai terveydenhuollon piiloasenne tosiaan se, että toivottaisiin parien päätyvän abortoimaan vammaisen sikiön. Itse olin aikoinani tuossa keskustelussa sitä mieltä, että minusta on hyvä kun sikiötutkimuksia tarjotaan kaikille, enkä usko terveydenhuollolla olevan mitään ennakko-asenteita. Nyt en ole tuosta jälkimmäisestä enää niin varma.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 00:02

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Sinulla ilmeisesti oman käsityksesi mukaan on koneellasi vuosien varrelta tallella hirmuinen määrä kirjoittamiani ja sinuun kohdistamiani solvauksia, herjoja, perättömiä väitteitä ja syytöksiä, joten kaivat tietysti niitä esille ja todistusaineistoksi ihan sen mukaan kuin tunnet tarvitsevasi...

Jos minun pitää todistaa, että sinä olet solvannut minua, varastanut työni tuloksen ja kehdannut vielä vittuilla päälle sekä mm. levittänyt perättömiä väitteitä siitä, että olen muka kiusannut mm. Tristania, se ei ole suurikaan vaiva.

Jään suurella mielenkiinnolla odottamaan aineistoasi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 00:27

Kyllästynyt kirjoitti:Tarkistan vielä:
Väitätkö sinä Mirri nyt, ettet ole solvannut minua, varastanut työni tulosta ja kehdannut vielä vittuilla päälle kelvottomasta ketjusta, levittänyt väitettä että olen muka mm. Tristania kiusannut sekä kirjoittanut loukkaavaa herjaa "Oletko oikeasti noin tyhmä vai oletko käynyt siihen jonkun kurssin?"?

Niinkö?

Tarkista ihmeessä.
Kuten sanoin; jään suurella mielenkiinnolla odottamaan aineistoasi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 00:42

Kyllästynyt kirjoitti:Tietenkin on jokaisen pariskunnan oma ratkaisu mistä he hakevat tietoa ja/tai tukea päätöstä tehdessään, mutta Mirri esitti sellaista, että kehitysvammaisen lapsen vanhempia pitäisi valjastaa "vertaistuen" antamiseen jo ennen kuin päätös on tehty, koska sillä tavalla saataisiin raskaudenkeskeytyksiä vähennettyä. Mirri oli myös loukkaantunut siitä, että takavuosina oli joku gynekologi kieltänyt (ymmärtääkseni Mirriä itseään) kehitysvammajärjestön edustajaa tuollaista "tukea" sairaalan tiloissa jakamaan.

Ja samaa mieltä tuon lääkärin kanssa olen minäkin.

Tuollaistako olen esittänyt, ja noinko on tapahtunut?
Kyllästynyt, usko tai älä, mutta minun elämäni tarinaa sepittäessäsi sinä valehtelet. Ehkä kuitenkin itse uskot kertovasi asiat oikein ja 'totuuden' mukaisina, joten kerro ihmeessä ihan niin kuin sinusta tuntuu hyvältä ja oikealta.

Sanon sitten, kun valehtelet liikaa... Nyt voisit muuttaa sepustustasi sen verran, että vaihtaisit lastenlääkärin tilalle gynekologin - olisit edes pikkuisen lähempänä elämäni tosiasioita.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 22.05.2012 00:47

Kyllästynyt:
Kyse oli siis siitä, ettei ole (ainakaan julkisen terveydenhuollon järjestämänä) perusteltua ryhtyä tarjoamaan sikiötutkimuksissa huonoja uutisia saaneille pariskunnille "vertaistukea" kehitysvammaisen lapsen vanhempien antamana koska vain aniharva kehitysvammaisen lapsen vanhempi kykenee antamaan puolueetonta, objektiivista, neutraalia tietoa asiasta.

Miksi heidän pitäisi antaa puolueetonta tai neutraalia tietoa? Heidän tarkoituksenaan olisi juuri esitellä se kokemuksellinen tieto, joka edustaakin subjektiivista näkökulmaa.

Kyllästynyt:
Tietenkin on jokaisen pariskunnan oma ratkaisu mistä he hakevat tietoa ja/tai tukea päätöstä tehdessään, mutta Mirri esitti sellaista, että kehitysvammaisen lapsen vanhempia pitäisi valjastaa "vertaistuen" antamiseen jo ennen kuin päätös on tehty, koska sillä tavalla saataisiin raskaudenkeskeytyksiä vähennettyä. Mirri oli myös loukkaantunut siitä, että takavuosina oli joku gynekologi kieltänyt (ymmärtääkseni Mirriä itseään) kehitysvammajärjestön edustajaa tuollaista "tukea" sairaalan tiloissa jakamaan.

Miksei vertaistukea voisi järjestää sairaalan tiloissa, jossa se tapahtuisi luontevasti muun synnytysvalmennuksen yhteydessä?

Onkohan Mirri todella väittänyt, että vertaistukea pitäisi tarjota, jotta raskaudenkeskeytyksiä saataisiin vähennettyä. Oletko Mirri sitä mieltä?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 22.05.2012 01:23

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Kyllästynyt:
Kyse oli siis siitä, ettei ole (ainakaan julkisen terveydenhuollon järjestämänä) perusteltua ryhtyä tarjoamaan sikiötutkimuksissa huonoja uutisia saaneille pariskunnille "vertaistukea" kehitysvammaisen lapsen vanhempien antamana koska vain aniharva kehitysvammaisen lapsen vanhempi kykenee antamaan puolueetonta, objektiivista, neutraalia tietoa asiasta.

Miksi heidän pitäisi antaa puolueetonta tai neutraalia tietoa? Heidän tarkoituksenaan olisi juuri esitellä se kokemuksellinen tieto, joka edustaakin subjektiivista näkökulmaa...

En voi uskoa, että joku tosiaankin voi ajatella, että olisi hyvä jakaa värittynyttä ja subjektiivista "tietoa" kenellekään raskaudenkeskeytystä harkitsevalle. Olen sanaton.
Kuutar kirjoitti:... Miksei vertaistukea voisi järjestää sairaalan tiloissa, jossa se tapahtuisi luontevasti muun synnytysvalmennuksen yhteydessä?...

Kyllästynyt:
Siitä yksinkertaisesta syystä, että on julkisen terveydenhuollon vastuulla minkälaista tietoa heidän tiloissaan ja heidän järjestämänään ihmisille tarjotaan. Ei voi tulla kysymykseenkään, että julkisen terveydenhuollon pitäisi kantaa vastuu maallikoiden jakamasta subjektiivisesta ja värittyneestä "vertaistuesta" asiassa jonka merkitys on suuri ja peruuttamaton.

Minusta tuollaisessa asiassa ei tavallaan ole olemassakaan objektiivista tietoa, mitä tulee kysymykseen, kannattaako ja haluaako jatkaa raskautta. Terveydenhuolto voi tarjota vain sen tieteellisen tiedon, mitä vammasta ja sen hoidosta, elinajan odotteesta, tms. tiedetään. Eivät nuo tiedot vastaa siihen kysymykseen, haluaako ja jaksaako ne kyseiset vanhemmat pitää vammaisen lapsensa. Minusta heillä itsellään pitäisi olla oikeus esittää kysymyksiä, paitsi terveydenhuollolle, miksei myös vammaisten lasten vanhemmille, joilla on kokemusta siitä, millaista elämä käytännössä vammaisen lapsen kanssa on.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 01:33

Kuutar kirjoitti:Onkohan Mirri todella väittänyt, että vertaistukea pitäisi tarjota, jotta raskaudenkeskeytyksiä saataisiin vähennettyä. Oletko Mirri sitä mieltä?

En ole sitä mieltä. Ja ennen kaikkea: Kehitysvammaisten Tukiliitto ei milloinkaan ole ollut sitä mieltä. Ei aikanaan 80-luvulla minun ollessani näiden asioiden kanssa tekemisissä kyseisen liiton edustajana, ja tuskin on sellaista mieltä nykyisinkään.

Minun osaltani tämä asia oli tässä; en ryhdy Kyllästyneen provosoimaan 'keskusteluun' minulle henkilökohtaisesta aiheesta...
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 07:27

Psykopatologia kirjoitti:Tässä ketjussa ei niinkään ole arvioitu Mirrin kognitiivisia kykyjä vaan alhaista luonnetta.

Selvä.
Tuli mieleeni, että olisikohan ylhäinen luonne vastakohta alhaiselle luonteelle... Oletan ihmisen luonteen alhaiseksi määrittelevien uskovan ylhäiseenkin luonteeseen - ja kenties ennen kaikkea omaan ylhäiseen luonteeseensa.

Aatosta jaloa ja alhaista mieltä,
Tuntehen paloa ja kylmyyttä sieltä
Syömmestä pienestä löytyä voi
Paljon, min kohtalo toi.
:)
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 09:41

Poistin sopimattoman kommentin.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 22.05.2012 10:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 09:55

Kyllästynyt, et ilmeisesti ymmärtänyt mitä aiemmin sanoin, joten toistan:
Minun osaltani tämä asia oli tässä; en ryhdy Kyllästyneen provosoimaan 'keskusteluun' minulle henkilökohtaisesta aiheesta...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 10:16

Mirri kirjoitti:Siinäpä Kyllästyneellä on pulma. :D

Minusta tällaisia vastauksia ei pitäisi olla.
Joko keskustelee kunnolla tai ei keskustele.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 10:33

Kyllästynyt on esittänyt Takaovea Trisseksi ja Lumppariksi. ?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.05.2012 10:35

Kahvi kirjoitti:Mä olen ollut about viisi vuotta totaalisesti poissa kuvioista. Näemmä samat, jo Tukiasemalta alkunsa saaneet riidat riidellään yhä uudestaan ja uudestaan - ja tuntuvat olevan hyvinkin akuutteja yhä tänä päivänä.

Nyt ymmärrän Mirrin näkemyksen "piirileikistä."

Hyvin on kyllä osapuolet onnistuneet kaatamaan lisää bensaa liekkeihin. Kuka enemmän, kuka vähemmän. Näemmä roihahtelee välillä siihen malliin, että ylilyöntejäkin sattuu vähän yhdelle sun toisellle. Kulmakarvatkin kärähtelee :mrgreen:

Minusta sinun viestisi Kahvi on vähän ilkeä sävyltään. Miten olet itse ratkaissut ristiriidat ihmissuhteissasi?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 10:44

Tukiasema.netin mummo-aikaa (Kyllästyneen kiusaamista) nimitin myöhemmin joukkopsykoosiksi.
Mirri piti minua hulluna.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 10:47

Puolitoista vuotta sitten Mirri totesi, että Kyllästyneen hulluutta tms. ei tarvitse erikseen todistaa,
koska lukijat voivat todeta sen suoraan hänen viesteistään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.05.2012 10:47

Psykopatologia kirjoitti:Tukiasema.netin mummo-aikaa (Kyllästyneen kiusaamista) nimitin myöhemmin joukkopsykoosiksi.
Mirri piti minua hulluna.

No mutta Mirrihän nyt on nauranut minulle päin ja nimitellyt idioottimaiseksi kirjoitustani, joten kai samaan syssyyn menisi sitten hulluna pitäminenkin.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko