Tukiasema.org: moderoinnista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Tukiasema.org: moderoinnista ym.

ViestiKirjoittaja Hilppa » 20.05.2012 14:34

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:13:45
On toki muitkin syitä puolustaa, olla puolustamatta, ottaa kantaa etc. kuin "oma tarve",
mitä se sitten kulloinkin onkaan.

Joku voi todeta, että "en tunne tarvetta käydä äänestämässä", "työssä", "kuntosalilla",
"nussittavana" etc, mutta "tunnen tarvetta käydä pesulla", "pusulla", kampaajalla" etc.

Eikös tällaisilla foorumeilla yksi ja toinen toimi ja käyttäydy nimenomaan omien tarpeidensa sun muiden yllykkeidensä ohjaamana?

Minusta on aika huono perustelu ja olettama omalle toiminnalle, että "yksi ja toinen" niin tekisivät. Ainakin pitäisi olla jonkinlainen halu ja yritys toimia toisin. Ei ainakaan anna kuvaa reilusta kirjoittajasta tuo perustelu.

Joo, ei varmaan. Mutta en tietääkseni edes kuvittele olevani mt-foorumilla reilu kirjoittaja, mitä 'reiluus' sitten tarkoittaakaan. Hyvä, jos sinä olet sellainen.

(Tuo kuulostaa jo aivan liian tutulta (eräästä valitettavasta yhteydestä) ollakseen totta.)

Ja mikähän mielenterveysaiheisesta palstasta tekisi niin poikkeavan, että siellä reiluudet heitettäisiin(/tulisi heittää) romukoppaan, verrattuna muihin ihmisyhteisöihin?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.05.2012 14:35

Klo 14:35
Tuot tuon esiin niin kuin se ei olisikaan pahe (vaan kenties hyve).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.05.2012 15:00

Hilppa kirjoitti:Ja mikähän mielenterveysaiheisesta palstasta tekisi niin poikkeavan, että siellä reiluudet heitettäisiin(/tulisi heittää) romukoppaan, verrattuna muihin ihmisyhteisöihin?

Tarkoitin, että pidän itseäni mt-foorumilla aika 'raadollisena' kirjoittajana. Näköjään ymmärsit viestini jotenkin toisin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.05.2012 15:05

Mutta etkö sinä pyri juuri raatoja, mätää, saastaa yms. välttämään?
(anti-psykoanalyyttisesti).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 20.05.2012 17:12

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:13:45
On toki muitkin syitä puolustaa, olla puolustamatta, ottaa kantaa etc. kuin "oma tarve",
mitä se sitten kulloinkin onkaan.

Joku voi todeta, että "en tunne tarvetta käydä äänestämässä", "työssä", "kuntosalilla",
"nussittavana" etc, mutta "tunnen tarvetta käydä pesulla", "pusulla", kampaajalla" etc.

Eikös tällaisilla foorumeilla yksi ja toinen toimi ja käyttäydy nimenomaan omien tarpeidensa sun muiden yllykkeidensä ohjaamana?

Minusta on aika huono perustelu ja olettama omalle toiminnalle, että "yksi ja toinen" niin tekisivät. Ainakin pitäisi olla jonkinlainen halu ja yritys toimia toisin. Ei ainakaan anna kuvaa reilusta kirjoittajasta tuo perustelu.

Joo, ei varmaan. Mutta en tietääkseni edes kuvittele olevani mt-foorumilla reilu kirjoittaja, mitä 'reiluus' sitten tarkoittaakaan. Hyvä, jos sinä olet sellainen.

Mutta tuosta viestien jatkumosta tulee hyvin surullinen olo. Viittaat Mirri siihen, että täällä jotenkin muusta elämästä irrallisessa yhteisössä olisi jotenkin toisin eikä tarvitsisi yrittääkään muuta kuin vain olla 'raadollinen' kirjoittaja.

Jokaisella toki omat ambitionsa ja käsityksensä maailmankuvineen, mutta täällä kuka tahansa on ihminen, joka voi sinua kadulla vastaan kävellä tai jonka voit missä tahansa kohdata. Ei tämä palsta ole mikään ulkopuolinen maailmasta irrallinen osa. Itse ainakin ajattelen, että olen täällä sellaisine mielipiteineni kuin muuallakin, jos mielipiteitäni ilmaisen. Voin muualla toki olla esim. jostain poliittisesta näkökulmastani hiljaa, mutta niin voin olla täälläkin.

Erityisen pettynyt olen tuohon ilmaisuusi, koska lisäsit siihen tuon mt-foorumilla, ikään kuin täällä raadollisuus (en muuten edes käsitä, mitä sillä tässä yhteydessä tarkalleen ottaen tarkoitat) olisi hyväksyttävämpää kuin muualla tai ei olisi niin väliksi olla yrittämättä kohdella muita kuin kuten raadollinen kirjoittaja.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.05.2012 17:30

Minusta esimerkiksi Raatelulammasta voisi pitää raadollisena kirjoittaja.

Minusta tässä ovat (olleet) mielikuvat (käsiteanalyyttisesti) sekaisin.
Eihän esimekiksi pömpöösi kirjoittaja ole juuri koskaan varsinaisesti raadollinen.
Eikä esimerkiksi psykoinfantiilinen voi olla bitch, mistä sanonnasta ao. tuntui olevan ylpeä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.05.2012 18:32

Hilppa kirjoitti:Mutta tuosta viestien jatkumosta tulee hyvin surullinen olo. Viittaat Mirri siihen, että täällä jotenkin muusta elämästä irrallisessa yhteisössä olisi jotenkin toisin eikä tarvitsisi yrittääkään muuta kuin vain olla 'raadollinen' kirjoittaja.

Jaa, eikö tarvitsisi edes yrittää?
Ikävää, että tulkitset viestini virheellisesti ja tavalla, joka aiheuttaa sinulle surullisen olon.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.05.2012 18:39

Osin lukija tietysti ymmärtää osin myös oikein sen, mitä on kirjoitettu.
Ja onhan sinulla mahdollisuus lisä-seliseliselitellä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 20.05.2012 19:47

Kyllä minusta Kyllästynyttä on kiusattu - siis muidenkin kuin minun toimesta. Jos toki näkisin asian myös niinkin, että Kyllästyneen toiminnan voi joku kokea kiusaamiseksi. Sitä en tiedä, että onko hänen motiivinsa kiusaaminen, pottujen maksaminen pottuina tai joku muu - ilmeisesti kuitenkin vain puolustautuminen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 20.05.2012 19:49

Kyllästynyt kirjoitti:Itse asiassa olen täysin varma siitä, että mahtaisi paljonkin - kunhan vain tekijät suostuisivat teoistaan vastuun kantamaan.

Ainakin itse olen kantanut vastuun teostani ja myöntänyt sen - kuten myös anteeksi pyytänyt. Kirjoitusvirhe-casessa kiusaamisenihan oli sitä, että väitin tekeväni sen tahallaan, vaikka tosiasiallisesti se on (edelleenkin) tahatonta.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.05.2012 20:09

Minä taas teen virheitä tahallani, vaikka kirjoitan täytellistä suomea.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja takaovi » 20.05.2012 20:45

Psykopatologia kirjoitti:Minä taas teen virheitä tahallani, vaikka kirjoitan täytellistä suomea.

Minä luulen, että sinulla on lukihäiriö mutta häpeät tunnustaa sen.
takaovi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.05.2012 22:01

Ai unihäiriö? Iltayöstä valvottaa, aamusta nukuttaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.05.2012 00:57

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Minulla on tapana reagoida, jos näen ihmistä höyhennettävän perusteettomasti - aivan sama mitä sukupuolta kukin on...

Kerropa Mirri, kuinka usein olet puolustanut minua mm. Slim Johnin, Tristanin, Hermitin tai kahvi_68:n harjoittamaa
kiusaamista ja minulle osoitettuja solvauksia vastaan?

Vastaus: Et koskaan.

Valitettavasti en muista vuosien varrella nähneeni sinua höyhennettävän perusteettomasti. En silloinkaan,
kun Psykopatologia oli näkevinään sinut potkittavana mummona...

Slim Johnista en ole ikinä kuullutkaan.

"Mummo"-aikana Kyllästyneen kiusaaminen oli minusta kovin selvää Tukiasema.netissä. Tuolloin (nykyisempi)
Cat Lemur oli Kyllästyneen puolella minun kanssani. Eikö se ollut samoja aikoja kuin kahvi-68 -episodi?

Kuten aiemmin toin esiin, eri kanta asiaan johtuu mm. tietämättömyydestä, johon Takaovi taisi esittää
proteesin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.05.2012 07:52

Kahvi kirjoitti:Kyllä minusta Kyllästynyttä on [1] kiusattu - siis muidenkin kuin minun toimesta. Jos toki näkisin asian myös niinkin,
että Kyllästyneen toiminnan voi joku [2] kokea kiusaamiseksi. Sitä en tiedä, että onko hänen motiivinsa [3] kiusaaminen,
pottujen maksaminen pottuina tai joku muu - ilmeisesti kuitenkin vain [4] puolustautuminen.
[PP]
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.05.2012 08:00

kissi on poistellut viestejään, ja minä olen poistanut jämiä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.05.2012 08:56

"Mummo"-aikana Kyllästyneen kiusaaminen oli minusta kovin selvää Tukiasema.netissä. Tuolloin (nykyisempi)
Cat Lemur oli Kyllästyneen puolella minun kanssani. Eikö se ollut samoja aikoja kuin kahvi-68 -episodi?

kahvi-68 -episodissa minua hämmästytti mm. se, että porukka ei näyttänyt oivaltavan, että kahvin jutut
jutut olivat täyttä tuubaa ilman mitään todellisuuspohjaa. Tämä kuvastaa keskimääräisen kirjoittajan
tyhmyyttä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.05.2012 10:20

Psykopatologia kirjoitti:"Mummo"-aikana Kyllästyneen kiusaaminen oli minusta kovin selvää Tukiasema.netissä. Tuolloin (nykyisempi)

kahvi-68 -episodissa minua hämmästytti mm. se, että porukka ei näyttänyt oivaltavan, että kahvin jutut
jutut olivat täyttä tuubaa ilman mitään todellisuuspohjaa. Tämä kuvastaa keskimääräisen kirjoittajan
tyhmyyttä.

Ei sinulla näköjään sellainen tullut mieleen, että olisitkin ollut väärässä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.05.2012 10:45

Psykopatologia kirjoitti:"Mummo"-aikana Kyllästyneen kiusaaminen oli minusta kovin selvää Tukiasema.netissä. Tuolloin (nykyisempi)

tyhmyyttä.

Vaikka joku olisikin oivaltanut, tuskin Tukiasema.netin kaltaisella foorumilla oivallukset olisivat päässeet esiin. Totta kai voit kysyä, että miksi sellaisia fiksuja viestejä ei kerta kaikkiaan ilmennyt, ei juuri puolustajia kiusatulle ilmennyt eikä kukaan sanonut täydeksi tuubaksi, mikä olisi vaatinut osoittamisen täydeksi tuubaksi. Niin voimakas oli hölmöilyn ja kiusaamisen ilmapiiri Tukiasema.net foorumilla.

Uskon, että monikin on huomannut, mutta on kääntänyt selkänsä kyseiselle foorumille tai ei ole ollut riittävän sanavalmis ilmaistakseen ja osoittaakseen vedenpitävästi jonkin soopan olevan soopaa. Olisi vaatinut suurta rohkeutta osoittaa Tukiasema.netin kaltaisella foorumilla jonkin asian (vaikkakin vain soopaa) olevan paikkansa pitämätöntä. Mikäli ihminen on masennus/ahdistuneisuussairautensa vuoksi hakenut apua, vihjeitä tai tukea oman tilanteensa käsittelyyn tai testannut käsityksiään toisten samassa tilanteessa olevien kanssa ja törmääkin soopaan, voi pettymys olla todella suuri ja viedä viimeisetkin toiveet omasta selviytymisestä. Ota myös huomioon, että akuutissa tilanteessa itse oleva ei välttämättä kykene väittämään vastaan tai on niin "pohjilla" vasta itse etsimässä ulospääsytietä omasta tilastaan, että kirjoitus- muisti- ynnä muut toiminnot eivät vielä pelaa, kuten tervehtyneillä.

Myös kiusaamisen havaitseminen on ahdistavaa itse omassa elämässään kiusatuksi tulleelle ja akuutissa hankalassa vaiheessa elävälle. Tuolloin Tukiasema.netin kaltaisen foorumin pelkkä seuraaminenkin on hyvin ahdistavaa toistoa omille kokemuksille eikä edistä omaa paranemista vaan voi ainoastaan taannuttaa omaa toipumista. Pidän kyseisen foorumin ylläpidon toimia erittäin vastuuttomina ja koko foorumin olemassaolon olleen ylläpidon leväperäisyyden vuoksi erittäin haitallinen suurelle joukolle mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.05.2012 13:24

Mirri kirjoitti:

tyhmyyttä.

Ei sinulla näköjään sellainen tullut mieleen, että olisitkin ollut väärässä.

Mirri, sinä olet se henkilö, jolla on seliseliselin paikka.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko