Tukari

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Tukari

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.01.2013 13:45

Luulen, että Mirrin "oikea" vastaus aiempaan olisi voinut olla esimerkiksi:
"Pelkään joutuvani kuseen."
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.01.2013 14:01

Kyllästynyt kirjoitti:Kyllä sinä olet koko ajan ollut aivan yhtä paksunahkainen, kaksinaamainen ja tekopyhä "joka alan erikoisasiantuntija" joka joko täysin avoimesti tai hataran peitellysti syyttää muita ihmisiä omista vioistaan, virheistään ja epäonnistuneista valinnoistaan.

Kyllästynyt, ok tarkoitti näin: minulle on ok, että ajattelet minusta noin - niinpä lopetan tämän keskustelun siihen mitä tuossa sanoit.

'Ok' on tässä tapauksessa hyvä ja riittävä vastaus, koska en tunne tarvetta(!) ryhtyä sanomaan mitään sen enempää - puhumattakaan, että yrittäisin muuttaa mielipidettäsi minusta johonkin suuntaan. Joten jatkakaa keskenänne, sinä ja Psykopatologia.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.01.2013 14:09

Eikö osuvampi ilmaus olisi: "haluan vetäytyä"?

13:13
Samaten ei yleensä sanota esimerkiksi, että "en nyt tunne tarvetta rakastella"
vaan kernaammin, että "nyt haluan olla rauhassa".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.01.2013 14:28

Mukavaa, että huomio siirtyi Tukarin kirjoittajasta minuun. ;)
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.01.2013 14:37

.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 27.01.2013 15:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.01.2013 14:45

Hilpalle Mirri vastasi kyselyyn, että ko. asia on yksityisasia.

Toisaalta Mirrikikin kyselee muilta epäselvyyksiä ym.
Missä tai mikä on ero Mirrin ja muiden kyselyissä?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 27.01.2013 15:01

Hullu mikä hullu.
vladimir1

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 27.01.2013 15:08

Kyllästynyt kirjoitti:
vladimir1 kirjoitti:Hullu mikä hullu.

Tuohan oli Mariaanan repliikki. Laittaisit edes sitaatteihin kun kuitenkin toisen ihmisen puheita lainailet.

Mulla ei ollut mitään hajua kenen repliikki tuo on ollut. Ihan omasta päästä tuli enkä lainaillut mitään.
vladimir1

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.01.2013 15:13

Psykopatologia kirjoitti:Hilpalle Mirri vastasi kyselyyn, että ko. asia on yksityisasia.

Toisaalta Mirrikikin kyselee muilta epäselvyyksiä ym.
Missä tai mikä on ero Mirrin ja muiden kyselyissä?

Ainakin sellainen ero, että minun kysymyksiini kenenkään ei tarvitse vastata, ja minä tyydyn helposti siihen, että toinen ei syystä tai toisesta halua vastata.

Toisitko tähän ketjuun näkösälle kyselyn ja vastauksen. Mielestäni tulkintasi eivät ole niin luotettavia, etteikö sinun täytyisi tuoda esille ja nähtäväksi mihin viittaat esittäessäsi väitteitä kirjoittajien teksteistä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.01.2013 15:17

Kyllästynyt, laita linkki, niin käyn poistamassa sinua loukanneen viestin.

[Tai voin poistaa vaikka kaikki sinua loukanneet viestini täältä, kunhan laitat linkkejä esille, jotta löydän ne.]
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.01.2013 15:26

14:26
En löytänyt ko. "yksityisasia"-viestiä.

Täällä on ehkä kolme ketjua, jossa se voi olla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.01.2013 15:29

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, laita linkki, niin käyn poistamassa sinua loukanneen viestin.

Et ole Mirri ollut ensimmäisenä jonossa kun käytöstapoja on jaettu;
kyllä se kuuluu sinun tehtäviisi etsiä omat kirjoituksesi.

Vinkki: Katso profiilistasi kohta "Etsi käyttäjän viesteistä".

Tuostakaan etsitty ei vältämättä löydy helposti, koska
esiin tulee viestin alku, joka voikin olla lainaus eikä
etsitty viesti. Tällöin tulisi aikaa vievästi klikata
(kaikki) viestit auki.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.01.2013 15:40

Kyllästynyt kirjoitti:Kirjoituksessasi väitit 18.1.2013 klo 15:18 näin:

Psykopatologia, onko tuo riittävä viittaus tällä foorumilla? Lukijat löytävät ketjun ja siellä olevan viestin tuolla perusteella, vai miten? Joku lukija voisi haluta mennä ketjuun katsomaan mistä on ollut kysymys, joten kyllä kai tarvittaisiin parempi viite paikkaan, josta siteeraus on otettu.

Mielestäni olisi lukijoita kohtaan ajattelevaista ja kohteliasta laittaa edes ketjun otsikko näkyviin.

Psykopatologia, oletko kuitenkin varma, että olet tulkinnut tekstini oikein, vaikket löydäkään viestiä, jossa olisin puhunut yksityisasiasta vastauksessani johonkin kysymykseen?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.01.2013 15:44

Psykopatologia kirjoitti:Et ole Mirri ollut ensimmäisenä jonossa kun käytöstapoja on jaettu;
kyllä se kuuluu sinun tehtäviisi etsiä omat kirjoituksesi.

Tai sitten sinä et ole ollut jonossa ensimmäisenä... Kirjoitusten paikkojen osoittaminen kuuluu sille, joka niitä käyttää tavalla tai toisella - vaikkapa siteerauksissa. Tässä tapauksessa sinun olisi pitänyt laittaa linkki ketjuun, josta siteeraamasi viesti löytyy, tai olisi pitänyt laittaa ainakin ketjun otsikko näkyviin; sinun olisi pitänyt opastaa lukijat paikkaan, josta olet siteerannut.

On lukijoita kohtaan epäkohteliasta jättää heidät itse etsiskelemään, jos sattuvat haluamaan lukea lähdettä (tässä tapauksessa viestiketjua), josta olet siteerannut.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.01.2013 15:59

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kirjoituksessasi väitit 18.1.2013 klo 15:18 näin:

Psykopatologia, onko tuo riittävä viittaus tällä foorumilla? Lukijat löytävät ketjun ja siellä olevan viestin tuolla perusteella, vai miten? Joku lukija voisi haluta mennä ketjuun katsomaan mistä on ollut kysymys, joten kyllä kai tarvittaisiin parempi viite paikkaan, josta siteeraus on otettu.

Mielestäni olisi lukijoita kohtaan ajattelevaista ja kohteliasta laittaa edes ketjun otsikko näkyviin.

Psykopatologia, oletko kuitenkin varma, että olet tulkinnut tekstini oikein, vaikket löydäkään viestiä, jossa olisin puhunut yksityisasiasta vastauksessani johonkin kysymykseen?

Kyllä mielestäni.

Kyllä viestit tietysti ajan kanssa löytyvät, mutta itse kirjoittaja voi muistaa
tai muut (tässä Hilppa).

Ovathan esimerkiksi Helmenkalastajalle esittämäni olleet oikein,
kun minä etsinyt tai hän löytänyt (kysytyn viestin).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.01.2013 16:10

Re: Minut saa poistaa foorumilta
Kirjoittaja Mirri » 17.01.2013 23:04

Kysyit asiaa, joka ei kuulu sinulle. Ei minulla ole mitään syytä alkaa netissä ventovieraalle ihmiselle selvittää olenko ottanut huomioon miltä jostakin ihmisestä tuntuu vai enkö ole. Kai sinä tämän käsität.

viewtopic.php?f=16&t=8239&hilit=py%C3%B6ritellyt&start=30

Psykopatologia, muisteletkohan yllä olevaa kirjoitustani, jossa vastasin Hilpalle hänen tiedustellessaan olenko aikoinaan lainkaan ottanut huomioon miltä Kyllästyneestä on mahtanut tuntua? Minulla ei tule mieleen muuta viestiä, joka olisi voinut lukijan mielessä muokkautua näin:
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.01.2013 17:55

Psykopatologia kirjoitti:Ovathan esimerkiksi Helmenkalastajalle esittämäni olleet oikein,
kun minä etsinyt tai hän löytänyt (kysytyn viestin).

Ei pidä paikkaansa. Olet joutunut toisinaan huomaamaan sameita kohtia kristallipallostasi, kun
kohdat ovat löytyneet.

Mielenkiintoista, ettet, Psykopatologia, puutu tuohon Mirrin kysymään viittaukseen, jossa on
esitetty vain päivämäärä ja kellonaika. Jos tuollaisen viittauksen olisi tehnyt kuka tahansa
muu kuin Kyllästynyt, olisit sotkenut koko ketjun vaatimalla tarkempia viittauksia...
(Ketjun sotkeminen on minun vaikutelmani niistä viittauksen vaatimisviesteistä.)
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.01.2013 18:10

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Mielenkiintoista, ettet, Psykopatologia, puutu tuohon Mirrin kysymään viittaukseen, jossa on
esitetty vain päivämäärä ja kellonaika. Jos tuollaisen viittauksen olisi tehnyt kuka tahansa
muu kuin Kyllästynyt, olisit sotkenut koko ketjun vaatimalla tarkempia viittauksia...
(Ketjun sotkeminen on minun vaikutelmani niistä viittauksen vaatimisviesteistä.)

Kyllä siinä muutakin kuin pelkkä päivämäärä ja kellonaika; siinähän oli koko viesti kopioituna!

Enpä olisi uskonut, ettei Mirri muista missä ketjussa on noin kirjoittanut, enkä niin ollen uskonut linkin olevan tarpeen. Oleellinen asiahan tuossa oli se, milloin Mirri on noin kirjoittanut.

Jos on päivämäärä ja kellonaika, on tähän asti aina pitänyt olla myös ketjun nimi tai linkki ketjuun.

Tällä foorumilla ei ole oleellista, että joku on kirjoittanut jotakin, vaan oleellista tuntuu, ainakin Psykopatologian käsityksen mukaan, olevan, että viittaustiedot ovat täydelliset ja oikein.

En tiedä Mirristä, mutta minä esimerkiksi saatan muistaa kirjoittaneeni jotakin, vaikkei minulla ole kuin jonkinlainen käsitys siitä, missä ketjussa asiasta on puhuttu. Vaihtoehtoja, joista valita, on yleensä muutama.

Minun viestini ei kuitenkaan ollut tarkoitettu sinulle, Kyllästynyt, vaikka nimesi siinä mainittiinkin, vaan Psykopatologialle, joka ei vastannut Mirrin kysymykseen viittauksen asianmukaisuudesta.
Helmenkalastaja

Hallinnollisia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.01.2013 19:51

Lainauksissa tulisi olla - vaikka teksti olisi kopioitu täydellisenä
- suora viite ja kernaasti myös ketjun nimi aikamäärein. (Tämä
on useimmiten helppoa ko. postaajalle, joka on jo etsinyt ko.
kohdan.)

Jos joku (A) esittää toisesta (B) jotain oman muistinsa varassa,
B voi pyytää A:lta asiasta viitettä, joka A:n (tai jonkun muun)
pitää antaa kohtuullisessa ajassa. Jos tämä ei toteudu, B voi
pyytää A:ta poistamaan ko. väitteen (tms.), jolloin A:n tulee
poistaa ko. kohta (tms.).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.01.2013 20:40

Psykopatologia kirjoitti:Hilpalle Mirri vastasi kyselyyn, että ko. asia on yksityisasia.

Alla olevaa kirjoitustaniko tarkoitit?
Re: Minut saa poistaa foorumilta
Kirjoittaja Mirri » 17.01.2013 23:04

Kysyit asiaa, joka ei kuulu sinulle. Ei minulla ole mitään syytä alkaa netissä ventovieraalle ihmiselle selvittää olenko ottanut huomioon miltä jostakin ihmisestä tuntuu vai enkö ole. Kai sinä tämän käsität.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko