Ryysy kirjoitti:... Ihmettelen, onko maailmassa olemassa enää mitään, mitä ei myytä perseellä tai missä perse ei ole jotenkin oheismainonnassa mukana.
Olen usein miettinyt samaa asiaa.
Tähän mennessä en ole keksinyt muuta kuin hammasharjat.
Ryysy kirjoitti:... Ihmettelen, onko maailmassa olemassa enää mitään, mitä ei myytä perseellä tai missä perse ei ole jotenkin oheismainonnassa mukana.
Mirri kirjoitti:Toivottavasti lahjaksi saatu moottorisaha ei velvoita miestä paiskimaan töitä toisten mailla ja mannuilla. Eikä edes vihjaile, että jossakin sitä pitäisi käyttää...
Moottorisaha on työväline, joten se lienee yhtä 'arka' lahja kuin muutkin työhön tarkoitetut välineet - kattilat, kauhat, silitysraudat, mikrouunit, sun muut.
Kyllästynyt kirjoitti:Olen myös sitä mieltä, että omien voimiensa säästelu tai säännöstely ei toimi; voimat kun tuppaavat hupenemaan sitä nopeammin mitä varovaisemmin niitä käyttää. Tuskinpa oman napansa tuijottaminen on koskaan voimaannuttanut ketään tai muuten tehnyt elämää helpommaksi.

Kyllästynyt kirjoitti:Ryysy kirjoitti:... Ihmettelen, onko maailmassa olemassa enää mitään, mitä ei myytä perseellä tai missä perse ei ole jotenkin oheismainonnassa mukana.
Olen usein miettinyt samaa asiaa.
Tähän mennessä en ole keksinyt muuta kuin hammasharjat.
Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Toivottavasti lahjaksi saatu moottorisaha ei velvoita miestä paiskimaan töitä toisten mailla ja mannuilla. Eikä edes vihjaile, että jossakin sitä pitäisi käyttää...
Moottorisaha on työväline, joten se lienee yhtä 'arka' lahja kuin muutkin työhön tarkoitetut välineet - kattilat, kauhat, silitysraudat, mikrouunit, sun muut.
Tulkintasi meni metsään. Yleisesti ajateltuna moottorisaha on hyvä lahja sellaiselle henkilölle, jonka saha on juuri mennyt rikki ja joka kenties on kovinkin hyvillään saadessaan uuden.
Suomalaista kateusajattelua puhtaimmillaan on toteamus velvoitteista töiden paiskimisesta toisten mailla. Ja että vielä lahja olisi vihjailujen kera annettu. Pöks...

Kyllästynyt kirjoitti:Hilppa kirjoitti:... Minä ehkä haluaisin itse olla valitsemassa, jos minulle Stihl annettaisiin lahjaksi.
Kuten sanoin, konsultoin asiantuntijaa.
Jos lahjan saaja olisi ollut valitsemassa, olisi hinta saattanut koitua esteeksi.

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:... Tuskinpa oman napansa tuijottaminen on koskaan voimaannuttanut ketään tai muuten tehnyt elämää helpommaksi.
Jospa olisikin parempi puhua inhimillisten resurssien hallinnasta...
Mirri kirjoitti:... Se ei ole olemassa olevien voimavarojen pihistelyä tai säännöstelyä eikä omaan napaan tuijottelua, ja sisältää sellaisenkin ajatuksen, että voimavaroja on mahdollista käyttää harkitsemattomasti ja jopa tuhlaillen niin, että ne loppuvat...
Mirri kirjoitti:Aloitusviestissä kerrotaan, ettei kyseessä ole henkilön yksityinen merkkipäivä, vaan oletettavasti pitkään yhdessä eläneen pariskunnan yhteinen merkkipäivä. Minusta tämä on oleellinen asia.
Aloitusviestistä: Ostin yhdessäolomerkkipäiväksi puolisolle moottorisahan.
Mitä pariskunta puoliskoineen voisi toivoa itselleen/toisilleen yhdessäolonsa vuosipäivän lahjaksi?
Kyllästynyt kirjoitti:Mielestäni esimerkiksi vanhusten auttaminen ei ole "harkitsematonta tai tuhlailevaa" vaan välttämätöntä.

Hilppa kirjoitti:Henkilöitä on tämänkin asian suhteen erilaisia. Jollekin on tärkeää päästä valitsemaan sahaa itse, koska malleja on monia...
Hilppa kirjoitti:... Mutta toisaalta voi lahjan antajankin olla kiva käydä sahoja katselemassa...
Hilppa kirjoitti:... Joidenkin mielestä lahjan olisi oltava yllätys...
Hilppa kirjoitti:... Mitä itse toivoisit lahjaksi merkkipäivänäsi häneltä?
Kyllästynyt kirjoitti:Hän oli hyvin yllättynyt. Näytti jopa iloisesti yllättyneeltä.

Mirri kirjoitti:... mutten osaa liittää vanhuksen omistaman kesämökin hoitoa ja ylläpitoa välttämättömän avun piiriin...
Mirri kirjoitti:... Toki kesämökki voi olla sellainen, että siitä on iloa monille, ja siellä 'auttaminen' voi olla todellisuudessa muuta kuin vanhuksen auttamista sanan varsinaisessa merkityksessä. 'Auttamisesta' voi olla yhteinen hyöty, ja kesämökki voi palvella muitakin kuin sen omistavia ikäihmisiä.
toope kirjoitti:En minä ainakaan haluaisi moottorisahaa hääpäivälahjaksi, jos sillä joutusin vielä kaiken lisäksi auttamaan muita ihmisiä...
toope kirjoitti:... Jos vanhoilla on varaa pitää mökki, on heillä varmasti varaa sinne myös ostaa kunnolliset työvälineet vaikka eivät itse enää kykene töitä tekemään...
toope kirjoitti:... Onko noilta vanhuksilta kysytty haluavatko sinne apua ja esim. puita karsimaan vaan mennäänkö sinne mökkeilemään?...
toope kirjoitti:... Voivat olla vaikka kutsumattomia vieraita ja vielä moottorisahan kanssa.
toope kirjoitti:Mitähän ostit itsellesi?
Miksi tuo moottorisaha ei voinut olla yhteinen lahja?
toope kirjoitti:Yhtä pelottava kuin se että hän yleensä hyörii siellä mökillään...
toope kirjoitti:... Ehkä hän päivittäin kutsuu vieraita mökille, kun ei muista että kävivät just äsken tai ei muista kutsuneensa vieraita.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa