Päivän kuva

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Päivän kuva

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.02.2015 16:16

Flower kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Flower kirjoitti:Ei kai kukaan täällä sinun rintojasi ole esitellyt?

Ei, mutta tekeekö sinulla pahaa katsella kiduttamista vain silloin jos katselet omaa kiduttamistasi?

Ei tietenkään. Minusta ei myöskään voi rinnastaa tissikuvia ja kiduttamista tällaisessa yhteydessä. Vai olenko minä jotenkin sairas tai empatiakyvytön, tms.?

Minusta voi, koska ainakin minulle kyseisen kaltaiset videot ovat kiduttamista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.02.2015 16:18

Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.02.2015 16:38

Flower kirjoitti:Minusta se on eri asia, tuntea kidutusta kuin nähdä oikeaa kidutusta. Vai eikö?

On, mutta vain aste-ero.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 27.02.2015 17:55

Jaska » 27.02.2015 16:18
Mutta onko kuva enää olemassa, kun vaihdat sivua?

Jaska » 27.02.2015 16:19
Entä onko kuva olemassa, kun se poistetaan foorumilta?

Otin Jaskan filosofiat talteen, etteivät ne katoa muistista ja näin ollen lakkaa olemasta olemassa.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.02.2015 23:33

Kyllästynyt kirjoitti:Mielenkiintoista, ettei minua "saisi" häiritä (typerät ja) harkiten sekä tarkoituksella provosoivat videot ja kuvat, vaan minun pitäisi olla vain olla niistä välittämättä, ettei vain kukaan häiriintyisi siitä kun sanon niiden olevan loukkaavia ja häiritseviä.

Jos minua tarkoitat, niin en minä ainakaan häiriinny siitä, kun sanot niiden olevan loukkaavia ja häiritseviä. Mietin vain, miksi pelaat Jaskan pussiin.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.02.2015 23:47

Olen valitettavasti eri mieltä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.02.2015 23:49

Helmenkalastaja kirjoitti:Jos minua tarkoitat..

En tarkoita.
Viittasin esim. Peilikuvan, Flowerin sekä Jaskan omiin viesteihin joissa joko irvitään, ihmetellään tai ilkeillään siitä, että minua Jaskan (ja tietysti muidenkin) palstalle postatut provosointikuvat häiritsevät, haittaavat ja loukkaavat.

Flowerilta haluan kysyä, olisitko yhtä välinpitämätön, jos videossa joku jalkapuoli rampa kompastelisi portaita alas... ja alas...ja taas uudelleen alas.
Naurattaisiko? Olisiko se koomista ja hilpeää tai yhdentekevää, koska eihän video kuvaa sinua vaan jotakuta tuntematonta jalkapuolta? Mutta mitäs on rampa - oma vika - kai sille saa nauraa. Ihan luonnollinen asiahan se on jos joku on rampa - mitä sitä suotta sensuroimaan tai salailemaan, hassultahan se näyttää.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.02.2015 23:56

Jaska kirjoitti:Pahoitatko mielesi kuvasta vai siitä, että kuvan postaaja on nimenomaan Jaska?

Vai jostain muusta asiasta?

Postaaja voi olla vaikka Paavo, ei sillä ole merkitystä.

Se, että sinä kroonisesti pyrit loukkaamaan ja provosoimaan on oma juttunsa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.02.2015 00:08

Flower kirjoitti:Siis, jos tuntee kidutusta, kun näkee naisen alasti, on aste ero siihen ikävään oloon, kun näkee aktuaalia kidutusta? ...

Ei ole kyse alastomuudesta tai alastonkuvista. Jos olet luullut olevan kyse niistä tai siveydestä, olet täysin metsässä.
Kyse on ihmisten (naisten) mitätöimisestä, pilkkaamisesta ja naurettavaksi tekemisestä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.02.2015 00:23

Jaska kirjoitti:Kyllästynyt! Olet väärässä. Miehiä "mitätöidään" ihan yhtälaisesti. Se "mitätöinti" on korvien välissä.

En ole, ei mitätöidä, eikä ole.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 28.02.2015 00:38

Ihmettelen, miksi Kyllästynyt kokee kaiken ihan tavallisen halventavaksi, loukkaavaksi yms.
Ei minulla ole tuollaisia tuntoja? Sama mulle mitä kukin laittaa esiin(kuvia) mitä siitä ?
Kissi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.02.2015 02:37

Kiss ja Flower, te tunnutte olevan siitä loukatuksi tulemisen kokemuksesta siis pihalla kuin lumiukot. Minusta sellaisen noninformaation ilmaiseminen on tässä yhteydessä turhaa informaatiota ja siten myös osaltaan loukkaamiskokemusta jollain tasolla vähättelevää. (Siis sellainen, että esimerkiksi kysytään "mikä tässä nyt loukkaa, kun minua ei mikään?) Kun joku asia (tässä tapauksessa ne kuvat) eivät juuri teitä satu kiusaamaan, olisi teidän oleellista ymmärtää, että jotakin toista ne kiusaavat, koska näin on ilmaistu. Ainoastaan sitä kokemusta teitä pyytäisin ymmärtämään tai itse asiassa kunnioittamaan. Minun näkökulmastani mikä tahansa asia saattaa kiusata teitä, mutta ei minua. Silti yritän ymmärtää eli siten kunnioittaa teidän kokemustanne, vaikka se ei olisikaan minun kokemukseni.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.02.2015 02:45

Kysyin jo aiemmin, mutta kysynpä uudelleen koska en vastausta ole saanut:

Jos (luuppi)videossa olisi yksijalkainen rampa kierimässä portaikkoa alas, olisiko se hauskaa tai huvittavaa? Kiusaisiko se teitä, vai olisiko silloinkin yhdentekevää kuka kierii, koska et itse kuvassa esiinny?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tuuve m » 28.02.2015 09:00

Kyllä se todennäköisesti naurattaisi ekana ja sitten miettisi miksei yksijalkainen käyttänyt invahissiä tai oliko sen pakko just kulkea itselleen hankalassaa portaikossa.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.02.2015 10:45

Minulle se kunnioittaminen tämäntyyppisessä kanssakäymisessä täällä palstalla (esitetty kuvaproblematiikka) tarkoittaa sitä, että jätän esittämättä sellaiset huomautuskysymykset, kuten esimerkiksi "mikä siinä nyt loukkaa, kun minua ne eivät loukkaa?". Mielestäni tuonkaltainen tekemättömyys juuri tässä asiassa on toisen kirjoittajan loukkaantumisen ymmärtämistä ja kunnioittamista.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.02.2015 10:51

Flower kirjoitti:Minä en ymmärrä näiden luuppivideoiden yhteyttä. En kokenut tissivideota hauskana, jotkut naiset pitävät rintojensa esittelystä, eikä se minua haittaa mitenkään, enkä tajua, miten sitä voisi pitää loukkaavana, jos jotkut sellaista tekevät...

Pidän erittäin epätodenäköisenä, että luuuppivideon nainen olisi itse 1) kuvannut videon 2) valmistanut siitä luuppiversion 3) laittanut sen yleiseen levitykseen.

Kukin voi esitellä mitä haluaa, mutta (tahallisellekin) esittelylle nauuraminen ja siitä pilkan tekeminen on kokonaan toinen juttu.
Flower kirjoitti:... Minusta se olisi loukkaavaa, jos naisen ilmaisuvapautta rajoitettaisiin. En käsitä yhtään, millä logiikalla olet ramman tähän yhteyteen keksinyt?

En ole rajoittamassa kenenkään ilmaisuvapautta, mutta ihmisen ruumiinrakenteelle, ominaisuuksille sekä piirteille nauraminen ja niiden pilkkaaminen ei mielestäni kuulu ilmaisuvapauden piiriin. En käsitä ollenkaan, miksi et ymmärrä mistä on kyse vaan puhut alastomuuden ja alastonkuvien karttamisesta ja siveydestä.

PS. Jos ylettömän suuret rinnat eivät mielestäsi ole yksijalkaisuuden tai muun vamman tai deformiteetin suhteen vertailukelpoinen ongelma, miksi sinun mielestäsi julkinen terveydenhuolto tekee rintojen pienennysleikkauksia sairauden hoitona?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 28.02.2015 11:50

Rintojen suurennusleikkauksia ei kai sairaudenhoitona kuitenkaan tehdä, vaan itse saa maksaa. En tiedä, korvaako Kela, jos rinnat ovat täysin eri paria, toinen erityisen suuri ja toinen (lähes) kehittymätön. Luultavasti.

Kyllästyneen kysymys luuppivideosta, jossa rampa kierii portaat alas, tuo mieleeni Hauskat kotivideot. Useimmat ohjelmassa esitetyistä videoista eivät naurata minua pätkääkään eli ne, joissa jollekin onnettomalle sattuu jotakin sellaista, joka ei voi olla sattumatta.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.02.2015 11:55

Flower kirjoitti:Olen siinä luulossa, että rintojen suurennusleikkaukset ovat pienennysleikkauksia yleisempiä.
Minusta on kummallista automaattisesti olettaa, että nainen videolla on "uhrina". Minulle ei tullut sellaista vaikutelmaa.

Mitä väliä on sillä, ovatko yleisempia suurennus- vai pienennysleikkaukset; suurennusleikkauksiahan (implantteja) ei julkisessa terveydenhuollossa tehdä kuin niissä tapauksissa joissa rinta/rinnat on poistettu tai ns. Polandin anomalian vuoksi (toinen rinta puuttuu kokonaan).

En tiedä sinun toiveistasi tai haluistasi, mutta minun mielestäni sangen epätodennäköistä, että kukaan haluaisi itsestään levitettävän kyseisen kaltaista (pilkka)videota.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Kyllästyneen kysymys luuppivideosta, jossa rampa kierii portaat alas, tuo mieleeni Hauskat kotivideot. Useimmat ohjelmassa esitetyistä videoista eivät naurata minua pätkääkään eli ne, joissa jollekin onnettomalle sattuu jotakin sellaista, joka ei voi olla sattumatta.

Sama "vika" minullakin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tuuve m » 28.02.2015 12:10

Niissä kotivideoissa ei kuvata salaa todellista tilannetta vaan se kuvattava tekee jotain pellehommaa just sitä kuvausta varten. Kyllä sille saa nauraa.
Lapsivideot on eri asia, ne on todellista.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 28.02.2015 12:15

Saa toki, sehän sen ohjelman tarkoituskin kai on, minua vain eivät naurata.
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko