Pitäisikö kirjoittelua määrällisesti rajoittaa?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Pitäisikö kirjoittelua ja kommentointia määrällisesti rajoittaa?

Ei
7
47%
Ehkä
4
27%
En osaa sanoa
1
7%
Ehdottomasti pitäisi
0
Ei ääniä
En ymmärrä mistä äänestetään
3
20%

Ääniä yhteensä : 15

Re: Pitäisikö kirjoittelua määrällisesti rajoittaa?

ViestiKirjoittaja Kahvi » 23.01.2015 18:02

Jill kirjoitti:Ei kai täällä liikaa " hölöttämistä" ole. Eli äänestin että ei.

Ei minustakaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 23.01.2015 18:11

Se, että hölöttäminen (tai minkään muunkaanlainen) on pelkästään ärsyttävää (tms), niin ei minusta ole syytä ryhtyä minkäänlaisiin rajoitustoimenpiteisiin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 23.01.2015 18:25

-
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 14.07.2015 15:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2015 18:33

Kyllästynyt kirjoitti:Ai niin, Mirri ei ole vielä vastannut kysymykseeni siitä, olenko hänen mielestään käyttänyt moderaattorioikeuksiani väärin - ja jos olen, niin missä?

En tiedä, joten en osaa vastata kysymykseesi.

Niinpä ajattelen asian sen kautta, että jos olisin nettifoorumin moderaattori, niin kuinka toimisin ja käyttäytyisin, ja mitä kirjoittaisin vihreällä moderaattorinimimerkillä valvojavastuun ja -oikeuksien velvoittamana. Tällaista ketjua en aloittaisi nimimerkillä, joka osoittaa minun olevan moderaattori. Enkä edes leikilläni vastaisi rivikirjoittajalle, kuten sinä vastasit Jaskalle siihen nimimerkkien likvidoimisjuttuun.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2015 18:54

Jukra! Joku ryhtyi tuumasta toimeen...?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.01.2015 19:04

Sateentekijä kirjoitti:
Jaska kirjoitti:Likvidoidaan hölöttäjät. Jäljellä jää vain laadukkaat nimmarit.

Näin on ilmeisesti tehty minun kirjoituksilleni tässä ketjussa.

Kun Sateentekijä kirjoittaa - lukijalla on vastuu.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.01.2015 19:22

Mirri kirjoitti:En tiedä, joten en osaa vastata kysymykseesi.

Niinpä ajattelen asian sen kautta, että jos olisin nettifoorumin moderaattori, niin kuinka toimisin ja käyttäytyisin, ja mitä kirjoittaisin vihreällä moderaattorinimimerkillä valvojavastuun ja -oikeuksien velvoittamana...

Valitettavasti en pysty muuttamaan nimimerkkini väriä, mutta olen sinulle toistuvasti kertonut, että kun toimin moderaattorin ominaisuudessa, tekstin väri on vihreä ja fontti kursivoitu. Miksi siis edelleen ihmettelet, ettet tiedä milloin missäkin ominaisuudessa kirjoitan?
Mirri kirjoitti:... Tällaista ketjua en aloittaisi nimimerkillä, joka osoittaa minun olevan moderaattori...

Enkä minä rivikirjoittajana sinuna mm. väittäisi että minun tarkoitukseni on ollut karsia kirjoittajien lukumäärää!
Mirri kirjoitti:... Enkä edes leikilläni vastaisi rivikirjoittajalle, kuten sinä vastasit Jaskalle siihen nimimerkkien likvidoimisjuttuun.

Niin, sinähän et leikkiä laske...

Oletko siis sitä mieltä, että olen huono moderaattori?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.01.2015 19:24

Jaska kirjoitti:... Olen linnoittautuneena huoneessani ja kerännyt kaiken mahdollisen kättä pitemmän ympärilleni Kyllästyneen hyökkäyksen varalta. :|

Ajattelin puhkua ja puhaltaa mökkisi nurin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2015 19:25

Sateentekijä kirjoitti:Olisikohan Mirrinkin kohdalla tarpeen tehdä jotain tuumasta toimeen juttuja ...?

Nyt putosin kärryiltä.
Oliko sinun kohdallasi tarpeen, vai mitä tarkoitat?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2015 19:27

Jaska kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Mikä sinua siinä niin suututtaa? Jos Jaska ei koe itseään uhatun, miksi sinä ryntäät paikalle kauhistelemaan sanojani? Lieneekö palstalla ketään muuta jonka mielestä minä olen uhannut tai peräti ilmoittanut liqvidoivani jonkun kirjoittajan?

Olen linnoittautuneena huoneessani ja kerännyt kaiken mahdollisen kättä pitemmän ympärilleni Kyllästyneen hyökkäyksen varalta. :|

Kuulostaa turvalliselta mutta ehkä pikkuisen myös hätävarjelun liioittelulta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.01.2015 19:28

Sateentekijä kirjoitti:

Ylläpidon loki ei näytä sinulta (eikä keneltäkään muultakaan) poistetun tästä ketjusta ainoatakaan viestiä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2015 19:38

Kyllästynyt kirjoitti:Oletko siis sitä mieltä, että olen huono moderaattori?

En ole sitä mieltä.

Sen sijaan olen sitä mieltä, että - sinusta riippumaton - kaksoisroolisi voi olla lukijoiden kannalta hämmentävä. Esimerkkinä tämä ketju, jonka aloittajan nimimerkki on merkattu moderaattorivärillä.
Mistä satunnainen lukija tietää, että tämä ketju on rivikirjoittajan, ei foorumin moderaattorin, aloittama? Ei tässä kysymyksessä ole kelvollisena ratkaisuna se, että sinä minulle - yksittäiselle lukijalle - kerta toisensa jälkeen selvität rivikirjoittajuutesi ja valvojaroolisi eroja.

18.44. Onko mahdoton ja toteuttamiskelvoton ajatus, että foorumin moderaattorilla olisi erillinen valvoja-nimimerkki, jota hän käyttäisi valvojaroolissaan?
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 23.01.2015 19:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja SADE » 23.01.2015 19:57

Olisihan tuo houkutteleva ajatus vastata, että "pitäisi rajoittaa", mutta ei se rajoittaminen oikein kuulu demokraattiseen yhteiskuntaan kuitenkaan.
SADE

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.01.2015 20:32

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Oletko siis sitä mieltä, että olen huono moderaattori?

En ole sitä mieltä...

Kuitenkin kritisoit minua koko ajan ja listaat, mitä sinä et ainakaan tekisi - jos sinulla moderaattorin oikeudet olisi.
Mirri kirjoitti:... Sen sijaan olen sitä mieltä, että - sinusta riippumaton - kaksoisroolisi voi olla lukijoiden kannalta hämmentävä. Esimerkkinä tämä ketju, jonka aloittajan nimimerkki on merkattu moderaattorivärillä.
Mistä satunnainen lukija tietää, että tämä ketju on rivikirjoittajan, ei foorumin moderaattorin, aloittama? Ei tässä kysymyksessä ole kelvollisena ratkaisuna se, että sinä minulle - yksittäiselle lukijalle - kerta toisensa jälkeen selvität rivikirjoittajuutesi ja valvojaroolisi eroja...

Kuten olen jo sanonut, en voi värilleni mitään. Olen myös toistuvasti julkisesti ilmoittanut (en siis vain sinulle yksityisesti kertonut), että jos toimin moderaattorin ominaisuudessa, ilmoitan sen ja tekstini on vihreää sekä kursivoitua. Edes värisokealle lukijalle ei pitäisi olla ylivoimaisen vaikeaa huomata hatun vaihtuneen.
Mirri kirjoitti:... 18.44. Onko mahdoton ja toteuttamiskelvoton ajatus, että foorumin moderaattorilla olisi erillinen valvoja-nimimerkki, jota hän käyttäisi valvojaroolissaan?

Ei ole, mutta viimeksi kun kerroin harkitsevani nimimerkin vaihtoa, juuri sinä vedit hirveät pultit siitä, että minä muka yritän luistaa vastuusta harhauttamalla lukijoita vaihtuneella nimimerkillä.
Muistatko?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2015 20:49

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... 18.44. Onko mahdoton ja toteuttamiskelvoton ajatus, että foorumin moderaattorilla olisi erillinen valvoja-nimimerkki, jota hän käyttäisi valvojaroolissaan?

Ei ole, mutta viimeksi kun kerroin harkitsevani nimimerkin vaihtoa, juuri sinä vedit hirveät pultit siitä, että minä muka yritän luistaa vastuusta harhauttamalla lukijoita vaihtuneella nimimerkillä. Muistatko?

En muista enkä tiedä toimineeni noin kuin väität minun toimineen. Ehkä kerrot tarkemmin ja dokumentoit esittämäsi tapauksen.

Kuten viestistäni näkyy, en ole ehdottanut nimimerkin vaihtoa, vaan valvoja-nimimerkin erottamista rivikirjoittaja-nimimerkistä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2015 21:05

Sateentekijä kirjoitti:Mutta eroittuuhan Kyllästyneen nimimerkki vihreällä kirjoitettuna kun hän kirjoittaa valvojan ominaisuudessa.

Kyllä.
Valitettavasti nimimerkki erottuu vihreällä kirjoitettuna myös hänen kirjoittaessaan rivikirjoittajana ilman valvojan ominaisuuksia. Mielestäni tässä on lukijoiden kannalta ongelman ydin; tämänkin ketjun kohdalla lukijat joutuvat arvailemaan onko tämä foorumin moderaattorin tekemä aloitus vai eikö ole.
Kyllästyneen nimimerkkiä klikkaamalla lukijalle selviää, että kyseessä on foorumin valvoja.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.01.2015 21:40

Jaska kirjoitti:Peset ainakin hampaasi ensin, pliis. + suihkaus tai pari Illodiinia.

Ja luopuisin parhaasta aseestani kuin Suomi maamiinoista. Älä unta näe.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.01.2015 21:46

Mirri kirjoitti:Kyllä.
Valitettavasti nimimerkki erottuu vihreällä kirjoitettuna myös hänen kirjoittaessaan rivikirjoittajana ilman valvojan ominaisuuksia. Mielestäni tässä on lukijoiden kannalta ongelman ydin; tämänkin ketjun kohdalla lukijat joutuvat arvailemaan onko tämä foorumin moderaattorin tekemä aloitus vai eikö ole.
Kyllästyneen nimimerkkiä klikkaamalla lukijalle selviää, että kyseessä on foorumin valvoja.

Etkö sinä Mirri lainkaan lue mitä olen kirjoittanut?

Vielä kerran:

Kun kirjoitan moderaattorina, ilmoitan toimivani moderaattorin ominaisuudessa; teksti on kursiivia ja väriltään vihreää.
En ymmärrä, miksi sinun, tai kenenkään muunkaan, pitää arvailla missä roolissa kirjoitan?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.01.2015 21:49

Sateentekijä kirjoitti:

Väitätkö sinä Sateentekijä, että tästä ketjusta on poistettu sinun viestejäsi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.01.2015 21:59

Sateentekijä kirjoitti:Kyllä minulla on sellainen tunne, ehkä olen sitten väärässä enkä kirjoittanutkaan tänne vaikka niin luulin :?

Sinun viestejäsi ei ole poistettu tästä ketjusta, eikä niitä ole poistettu mistään muustakaan ketjusta, joten väitteesi poistetuista viesteistäsi on perätön siinäkin tapauksessa, että olisit erehtynyt ketjusta.

Eikä tästä ketjusta ei ole poistettu kenenkään muunkaan viestejä.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko