Kiukunpurkaus...

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Kiukunpurkaus...

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.11.2013 21:35

Hermes kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Pinja, nyt en ymmärtänyt... En ole tämä foorumi enkä myöskään tämän foorumin luotettava ylläpitäjä. Minä vain kirjoittelen täällä, ja nettipäiväkirjani on täällä; ja vielä: tämä foorumi on minulle erittäin tärkeä - yhtä tärkeä kuin entinen Tukiasema aikoinaan.

Pinjan tarkoitus oli varmaan vain käyttää Mirri-sanaa viittaamaan sinuun. "Mirri, bla bla".

Unohdin pilkun välistä: Mirri,
Tarkoitin puhua sinulle.
Pinja

ViestiKirjoittaja Joiku » 28.11.2013 21:42

Mirri kirjoitti:
joku kirjoitti:Muistaako joku sen yhden mt-foorumin, suht ison? Nykyisin se on Mielenpurkupaja.
Sielläkin alettiin kerään vapaaehtoista maksua ja minäkin sen maksoi, en muista summaa. Mutta yhtenä päivänä se foorumi loppui ja oli vähän aikaa kiinni ja tuli tuo uusi foorumi. Mutta ei sinne enää käynytkään sama jäsenmaksu.

Luulen tietäväni ja muistavani mistä puhut. Olisikohan ollut nimeltään Tukirengas.net alkaessaan kerätä vapaaehtoisia jäsenmaksuja. Lopetti yllättäen toimintansa pyörittäjien keskinäisten riitojen vuoksi, ja rahat katosivat kuin tuhka tuuleen... Käsittääkseni tuo Tukirengas syntyi jossakin vaiheessa Tukiasema.net:n pohjalta; jotkut halusivat perustaa uuden nettifoorumin, vaikka siihen aikaan alkuperäinen Tukiasema oli vielä hyvissä voimissaan.

Näin, jos muistan oikein.

20.38. Lisäys. Muistelen Tukirenkaasta myös sellaista, että siinä vaiheessa, kun perustettiin yhdistys Tukirengas ry ja alettiin kerätä vapaaehtoisia jäsen- yms. kannatusmaksuja, nettifoorumin pyörittäjät tulivat esille omilla nimillään; he olivat nimeltä mainittuja henkilöitä, eivätkä piileskelleet nimettömyyden suojassa.

Joo tuo se oli. Jäsenmaksulla sai kirjoittaa muutaman viikon.
Joiku

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2013 21:50

Pinja kirjoitti:Unohdin pilkun välistä: Mirri,
Tarkoitin puhua sinulle.

Ok, hyvä juttu. Ja helpotuksen huokaus... :)
Tukiasemalla jotkut valtaapitävät näyttävät kuvittelevan minun olevan kirjoituksineni hirveän vaikutusvaltainen ja vaarallinen tapaus; lietson vaikka mitä ja johdatan 'ajattelukyvyttömiä' ja 'tahdottomia' 'ihmisparkoja' vaikka mihin... Siksi kai minut on pantu sieltä pihalle; etten vain 'lietsoisi' mitään ylläpidon vastustusta tässä raha-asiassa.
Niinpä luulin sinunkin 'vittuilevan' minulle tuon käsittämättömän uskomuksen johdosta. Olin suorastaan järkyttynyt, koska luulin saman ilkeilyn työntyneen tännekin.

Nyt ymmärrän ja olen kanssasi samaa mieltä; onneksi on tämä foorumi ylläpitoineen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2013 22:03

Taitaa Tukiaseman nykyinen hallitsija lukea aktiivisesti tätä foorumia. Päättelen asian siitä, että porttikieltoni on tiukentunut niin, etten enää pääse edes lukemaan Tukiasemaa:
Teidät on asetettu pysyvästi porttikieltoon.

Ota yhteyttä Keskustelufoorumin ylläpitäjään saadaksesi lisää tietoa.

Tämä porttikielto on annettu IP-osoitteellesi.

Alunperin käyttäjätunnukselle annettu porttikielto on laajennettu IP-osoitteelleni.
Tunnen olevani hirveän vaarallinen, ja väkisinkin tulee mieleeni moderaattori Reinikaisen vaarallisen jätteen varasto, tai mikä se olikaan nimeltään. Hänen luomansa ketju, jonne hän moderaattorin valtuuksin siirsi vaarallisina ja vahingollisina pitämänsä viestit jatkokäsittelyä ja tuhoamista odottamaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.11.2013 22:04

Mirri kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Unohdin pilkun välistä: Mirri,
Tarkoitin puhua sinulle.

Ok, hyvä juttu. Ja helpotuksen huokaus... :)
Tukiasemalla jotkut valtaapitävät näyttävät kuvittelevan minun olevan kirjoituksineni hirveän vaikutusvaltainen ja vaarallinen tapaus; lietson vaikka mitä ja johdatan 'ajattelukyvyttömiä' ja 'tahdottomia' 'ihmisparkoja' vaikka mihin... Siksi kai minut on pantu sieltä pihalle; etten vain 'lietsoisi' mitään ylläpidon vastustusta tässä raha-asiassa.
Niinpä luulin sinunkin 'vittuilevan' minulle tuon käsittämättömän uskomuksen johdosta. Olin suorastaan järkyttynyt, koska luulin saman ilkeilyn työntyneen tännekin.

Nyt ymmärrän ja olen kanssasi samaa mieltä; onneksi on tämä foorumi ylläpitoineen.

En pidä sinua mitenkään vaarallisena ja ristitekijänä muille kirjoituksinesi. En edes ymmärrä, mistä jollakin moinen ajatus on kummunnut. Tuo väite vaarallisuudesta on sama asia kuin sanoisi, että mielenterveysongelmaiset tartuttavat oman sairautensa terveeseen. Mielenterveysfoorumilla varsinkin on oikeus olla niin masentunut kuin vain on. Olen saanut sinusta sellaisen kuvan, että olet järkevä ihminen.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2013 22:18

Olen 'teräväkynäinen' kirjoittaja ja tuon kirjoituksissani uskaliaasti esille ajatuksia ja mielipiteitä, jotka voisivat jäädä tuomatta julki, jos suusanallinen viestintä olisi ainoa mahdollisuus. Tai ainakin ennen olisi voinut käydä niin. Nykyisin olen rohkeampi ilmaisemaan itseäni myös puhumalla, eikä kirjoittaminen ole enää ainoa mahdollisuuteni ilmaista itseäni.

Olen ollut 'teräväkynäinen' kirjoittaja jo kauan ennen nettiaikaa foorumeineen. Kirjoitin mietteitäni ja mielipiteitäni julkisuuteen muodossa ja toisessa jo aikana, jolloin sosiaalisesta mediasta ei tiedetty mitään. Mutta ei minua ajatuksineni ja kirjoituksineni tosiaankaan ole pelätty... Myöskään Tukiasemalla en entisten ylläpitäjien mielestä muodostanut uhkaa millekään tai kenellekään. Miksi nykyisen Tukiaseman johto näkee kirjoitteluni uhkana ja vaarallisena (itselleen), siinäpä pulma.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.11.2013 22:50

Orgista on hävinnyt Top-lahjoittajien pitkä lista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maaria » 28.11.2013 23:09

Minä en ole saanut tukiasemalta lähtöjä koska, lähdin itse sen jälkeen
kun, olin pudottanut tärkeitä masennuslääkkeitäni ja riehunut siellä
raivopäisenä.
Viimeksi muokannut Maaria päivämäärä 28.11.2013 23:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Maaria

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2013 23:39

Niin... Olisinpa minäkin riehunut raivopäisenä, tai riehunut edes jotenkin; saamani potkut jomottaisivat takalistossa vähemmän, jos olisin tehnyt jotakin sellaista. Olisin aiheuttanut ja ansainnut potkituksi joutumisen jollakin tavoin.

Käsittääkseni niin ei ole käynyt, vaan olen joutunut potkituksi, koska rahaan ja sen keräämiseen liittyvät kirjoitukseni eivät ole miellyttäneet foorumin ylläpitäjää. Ylläpitäjä tehtaili kaksi varoitusta, jotta 'viralliset' potkimiskriteerit täyttyisivät... Lisäksi ylläpitäjä lähetti liikuttavalta kuulostavan yksityisviestin, jonka mukaan hän ei mahda mitään sille, että joutuu potkimaan minut ulos - kunhan olen kirjoittanut hänen ehdottamansa jäähyväisviestin. Hän esitti asiansa 'avuttomana' ja 'pahoittelevana' pyyntönä, vaikka aivan varmasti ja tasan tarkkaan tiesi lopputuloksen jo 'pyyntöä' esittäessään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 29.11.2013 06:23

" jupe kirjoitti:Tiedoksi: Mirri on potkittu pois foorumilta.

Skitso vastaa

Mielestäni aivan pöyristyttävää. Eikä edes mitään selitystä asialle, ikävää jos noin mielivaltaisesti saattaa saada kenkää ja yhtälailla toinen jonka kenkää saaminen olisi ollut ymmärttävääkin, saakin vain bannia ja asia vielä selitetään."

Ja Reinikainen on muuttanut värinsä vihreeksi ja on nyt site admin ja keskustelee itsekseen punaisen site adminin kanssa kuinka rahoilla tarjoaa itselleen kahvit.
Älkää nyt jumalauta maksako niitä jäsenmaksuja, kun teitä kusetetaan aivan täysillä. Minä ainakin ilmoitan Mielenterveysliittoon, jonkun pitää olla huolissaan, jos sairaita ihmisiä noin vedätetään.
Joiku

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.11.2013 08:32

trisse kirjoitti:Olethan sä ollut vähän ärsyttävä mutta kieltämättä se on huono syy ulosheitolle. Millaisia tunteita tuo sinussa herättää?

En tiedä itkeäkö vai nauraa, kun huomaan Tukiaseman ylläpitäjän tosissaan luulevan kissaa leijonaksi ja taistelee 'urhoollisesti' itse luomaansa pelottavaa uhkakuvaa vastaan. Kyllähän pienikin kissa näyttää uhkaavalta, jos sitä alkaa mielessään kuvitella leijonaksi... :D

Suorastaan herkuttelen sillä ajatuksella, että nyt voin kyseisen ylläpitäjän tiukan kontrollin ulottumattomissa juoksennella pitkin nettiä kirjoittelemassa Tukiasema.org -foorumista ylläpitoineen vaikka mitä ilman uskollisuuden häivääkään sitä kohtaan. Tähän asti olen sentään vähän tuntenut tarvetta puolustaa Tukiasemaa, ja olla sille uskollinen. :twisted:

Mielestäni Joku kirjoittaa ajattelemisen arvoista asiaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hermes » 29.11.2013 12:04

Kanitkin voivat olla vaarallisempia kuin uskoisi.

Monty Python-Killer bunny Holy Hand-grenade: http://www.youtube.com/watch?v=QM9Bynjh2Lk (5:07)
Hermes

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 29.11.2013 13:01

Kirjoitat, Mirri, suoraan ja sitkeästi mitä ajattelet.
Minä voin varmaan kirjoittaa tähän ketjuun myös miten minä ajattelen. Ettei tule turhia väärinkäsityksiä.

Minusta ulosajosi oli törkeää. Olithan sinä ylläpidolle kova luu,
mutta eliminoimisesi johtui minusta enemmän palstan "johdon"
kyvyttömyydestä ja haluttomuudesta moderoida kuin sinun tekemisistäsi.

Maksusta ajattelen niin, että joku haluaa tehdä vapaaehtoistyötä pyörittämällä Tukiasemaa.
Työtä on paljon ainakin ajoittain ja rahaakin kuluu palstan pyörittämiseen.
Henkisesti pitää olla läsnä "aina", koska teknisiä ja muita ongelmia syntyy helposti.

Palstan keskusteluosiot on näivetetty minusta huonolla moderoinnilla.
Keskusteluhaluiset ihmiset ja myös ns. tuen hakijat ovat lopettaneet kirjoittelun
tai heidät on heitetty pihalle. Viimeisimpänä lensit sinä Mirri.

Moderointi palstalla on minusta mielivaltaista, eriäviä ajatuksia väheksyvää ja naureskelevaa, jopa erilaiset mielipiteet kieltävää...
Eikä ylläpito muista edes palstan sääntöjä.
Ylläpitäjä on minusta ihmisten kanssa avuton. Moderointi avutonta tai yliampuvaa "hehhettelyä".

Kuitenkin aion pölyn laskeuduttua maksaa jonkinlaisen jäsenmaksun.
Teen maksamisen niin, että käyttäjäryhmäni pysyy peruskäyttäjänä.
Minusta ihmisten ryhmittely on lähinnä ääliömäistä.

Maksan tukimaksun siksi, että vaikka en arvosta sinun enkä monen muunkaan kirjoittajan saamaa kohtelua,
enkä pysty kovin korkealle arvostamaan montaa muutakaan asiaa Tukiasemalla,
arvostan sitä, että joku jaksaa ylläpitää paikkaa, jossa voi kirjoittaa päiväkirjaa.
Ja ylläpitäjä vielä itse maksaa vapaaehtoistyöstään.
Minusta on vähintään kohtuullista, että ylläpito kerää vapaaehtoisen maksun.
Eihän sitä ole kenenkään pakko maksaa.

Minä en osaa ajatella, että mitään vääryyksiä tai muuta olisi tapahtumassa.
Maksun keräämistavat vaan meni vähän overimeiningillä.

Ehkä minäkin lennän jossain vaiheessa ulos palstalta.
Sitten vaan vaihdan nimimerkkiä ja konetta ja jatkan päiväkirjojen lukemista. :)
Ei maksuni hukkaan mene niin kauan kuin palsta on pystyssä.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 29.11.2013 13:57

Voisin allekirjoittaa Valkosiiven kirjoituksen (jos sen voisi allekirjoittaa).
Paitsi, että minä en enää edes mieti vapaaehtoismaksun maksamista. Ennen Mirrin karkoitusta aikomukseni oli maksaa, jos maksamisen olisi voinut tehdä "näkymättömästi", niin ettei mikään minun tiedoissani osoittaisi minun maksaneen. En ole käynyt katsomassa, minkälaiset summat vastaavat hopeaa, kultaa tai pronssia (kummallinen järjestys!), mutta eiköhän minulta olisi liiennyt useampi kymppi hyvän asian kannattamiseen. Nythän värijärjestelmä näkyy poistetun (tai ainakin eilen illalla oli vielä, voi olla, että tänään värit ovat taas palanneet; en ihmettelisi).

Se, että joku on katsonut aiheelliseksi maksaa vapaaehtoismaksun useamman ihmisen puolesta näiden tietämättä, kuka on kyseessä ja miksi maksu on suoritettu, on mielestäni uskomatonta ylimielisyyttä. Ehkä tarkoitus on ollut hyvä, mutta minä koen, että tällä teolla (kun nyt on tullut julki, etteivät nämä ihmiset itse ole maksua maksaneet) maksaja on ikään kuin leimannut nämä henkilöt maksukyvyttömiksi. Tai ainakin tämä on yksi mahdollinen tulkinta.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 29.11.2013 14:28

Vielä piti sanomani, että en ole voinut välttyä siltä tunteelta, että Tukiasemaa hallinnoi nykyään eräänlainen klikki (minulla on omat "epäilykseni" siitä, ketkä siihen - ainakin - kuuluvat). Heidän toteuttamansa moderointi on äärimmäisen puolueellista. Ei-toivottuja henkilöitä kohtaan ollaan häikäilemättömiä, kun taas "omaan porukkaan" kuuluvia kohtaan ollaan mukavia ja kannustavia. Kaksinaamaisuus kukoistaa. Klikki katsoo kykenevänsä jopa luotettavasti arvioimaan, kuka käyttäjistä Tukiasemaa "tarvitsee" ja kuka ei. En halua tukea sellaista.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.11.2013 15:53

14:53
Ihmetyttää tuo adminin lausuma moden palkkaamisesta (jos rahaa jää yli).

200 eruron palkkio voisi riittää korkeintaan pariksi viikoksi.

Moderaattorin työn täytyy pohjata pääosin omaan intressiin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 29.11.2013 16:12

trisse kirjoitti:Päiväkirjatkin kannattaisi kaikkien muuttaa blogeiksi jos haluaa enemmän lukijoita.

Blogin pitää olla hieno ja mielenkiintoinen, että se saa lukijoita.

Ihan eri asia kirjoittaa jossain Tukarilla tai täällä puutteellisella kirjoitustaidolla tylsää tekstiä,
jota lukee vain muutama "tuttu".
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Hermes » 29.11.2013 16:17

Aikaisemmin syksyllä yritin vaihtaa Tukarilla sähköpostiosoitetta. Sen jälkeen Tukarin softa vaati klikkaamaan jotain aktivointiviestiä uudessa sähköpostilaatikossani, mutta laatikkoon ei tullut koskaan mitään viestiä. Yritin tilata aktivointiviestiä moneen kertaan, mutta en saanut sellaista. No, minulle on varmaankin paljon parempi keskittyä muihin asioihin kuin näiden palstojen seuraamiseen.
Hermes

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.11.2013 16:31

Psykopatologia kirjoitti:14:53
Ihmetyttää tuo adminin lausuma moden palkkaamisesta (jos rahaa jää yli).

200 eruron palkkio voisi riittää korkeintaan pariksi viikoksi.

Moderaattorin työn täytyy pohjata pääosin omaan intressiin.

Minua ihmetyttää sama asia; en ymmärrä miksi moderaattorien joukkoon pitäisi hommata vielä yksi moderaattori, jolle maksetaankin muiden tehdessä töitä vapaaehtoisesti ja omien intressiensä pohjalta. Ei kai Tukiasema sentään niin vaikeasti vahdittava foorumi ole, etteikö olemassa olevat moderaattorit pärjäisi?
Foorumin käyttäjänä ja kirjoittajana pitäisin kovin kummallisena sellaista, että ylläpitäjä alkaisi haikailla hiljaiseloa viettävälle keskustelufoorumille uuden valvojan hankkimista - ja peräti palkkaamista.

Toisaalta ei sekään vaikuta hyvältä, jos nykyisten valvojien joukosta valitaan yksi, joka alkaa saada rahaa työstään. Syystä tai toisesta foorumin Admin pitää Reinikaista erityisen ansiokkaana ja hyvää työtä tekevänä moderaattorina, joten ehkä Reinikainen olisi moderaattori, jota ylläpitäjä palkitsisi rahalla...
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.11.2013 11:19

Valkosiipi kirjoitti:Maksusta ajattelen niin, että joku haluaa tehdä vapaaehtoistyötä pyörittämällä Tukiasemaa.
Työtä on paljon ainakin ajoittain ja rahaakin kuluu palstan pyörittämiseen.
Henkisesti pitää olla läsnä "aina", koska teknisiä ja muita ongelmia syntyy helposti.

Olisiko Munfoorumi.com:n alaisuuteen jäämisessä ollut enemmän ongelmia ja kuluja kuin oman palstan pystyttämisessä, sitä ei varmaankaan tiedetä.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko