Kuka lukitsi ketjut,

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Kuka lukitsi ketjut,

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.02.2014 10:56

Kahvi kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:...
Otin tämän nyt puheeksi sen takia, että nykytilanteessa itse ainakaan en uskalla päiväkirjaani kirjoitella kuin hyvin rajoitetusti. Olen ymmärtänyt, että muutamalla muullakin on vastaavankaltainen "pidäke" päiväkirjojen osalta.

Noin olen ymmärtänyt, ja suoraan nimeltä mainiten suurin syy tuohon on Kyllästyneen käytös täällä. Ja jos oikein muistan, niin ainakin Helmenkalastaja on ilmoittanut, että ko asian takia hän ei edes pidä mitään päiväkirjaa täällä. Kun on aina pelko tms siitä, että päiväkirjamateriaalia leviää yleiselle puolelle - lähinnä vain ja ainoastaan Kyllästyneen toimesta.

Muut kirjoittajat tuntuvat ymmärtävän (ilman ohjeistuksiakin), että päiväkirjoihin kirjoitetuilla oman elämän tapahtumia yms päiväkirjamateriaalia ei todellakaan levitellä yleiselle puolelle. Ei edes silloin, kun toisen kirjoittama tuntuisi kuinka vastenmieleiseltä ja raivostuttavalta. Samoiten muut kirjoittajat tuntuvat ymmärtävän, että jos kirjoittaa viestejä toisen päiväkirjaan, niin niiden tulisi olla erityisen paljon asiallisia ja päiväkirjanpitäjää kunnioittavia.

Mihin sinä oikein pyrit? Etkö ole vieläkään saanut tarpeeksi valitettua ja ruikutettua?
Olenko kirjoittanut mitään sinun, tai kenenkään muunkaan,päiväkirjasta?
Jos en ole, mitä sinä vielä kitiset?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.02.2014 11:33

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Kahvin viesti on täyttä asiaa.

Hänen kannaltaan. Kun Kahvi katsoo asiakseen kirjoittaa minusta, kai minulle sallitaan niihin vastata?
...

Minun kannaltani viesti oli siis mielestäsi täyttä asiaa; onko tuo viestini sitten jonkun muun kannalta jotain muuta - mitä ja kenelle?

Olisi pitänyt laittaa sana "ehkä" tuohon väliin.

Mihin väliin?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.02.2014 11:36

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Olisi pitänyt laittaa sana "ehkä" tuohon väliin.

Mihin väliin?

Joko "Ehkä hänen kannaltaan" tai "Hänen kannaltaan, ehkä" mutta ei "Hänen ehkä kannaltaan").
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.02.2014 11:37

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Otin tämän nyt puheeksi sen takia, että nykytilanteessa itse ainakaan en uskalla päiväkirjaani kirjoitella kuin hyvin rajoitetusti. Olen ymmärtänyt, että muutamalla muullakin on vastaavankaltainen "pidäke" päiväkirjojen osalta.

Noin olen ymmärtänyt, ja suoraan nimeltä mainiten suurin syy tuohon on Kyllästyneen käytös täällä. Ja jos oikein muistan, niin ainakin Helmenkalastaja on ilmoittanut, että ko asian takia hän ei edes pidä mitään päiväkirjaa täällä. Kun on aina pelko tms siitä, että päiväkirjamateriaalia leviää yleiselle puolelle - lähinnä vain ja ainoastaan Kyllästyneen toimesta.

Muut kirjoittajat tuntuvat ymmärtävän (ilman ohjeistuksiakin), että päiväkirjoihin kirjoitetuilla oman elämän tapahtumia yms päiväkirjamateriaalia ei todellakaan levitellä yleiselle puolelle. Ei edes silloin, kun toisen kirjoittama tuntuisi kuinka vastenmieleiseltä ja raivostuttavalta. Samoiten muut kirjoittajat tuntuvat ymmärtävän, että jos kirjoittaa viestejä toisen päiväkirjaan, niin niiden tulisi olla erityisen paljon asiallisia ja päiväkirjanpitäjää kunnioittavia.

Mihin sinä oikein pyrit? Etkö ole vieläkään saanut tarpeeksi valitettua ja ruikutettua?
Lihavoinnit minut.

Ovatko tämmöiset sananvalinnat ("valitettua", "ruikutettua" ja "kitiset") sitä arkipäivän sadismia vai muuten vaan jostain syystä (tarkoituksella?) valittuja ei-neutraaleja sanoja?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.02.2014 11:40

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:

Lihavoinnit minut.

Ovatko tämmöiset sananvalinnat ("valitettua", "ruikutettua" ja "kitiset") sitä arkipäivän sadismia vai muuten vaan jostain syystä (tarkoituksella?) valittuja ei-neutraaleja sanoja?

Eivät ole. Ne ovat kuvailevia sanoja joiden tarkoitus on tuoda julki ihmetykseni siitä, mitä sinä vielä haluat - ja miksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.02.2014 11:40

Kyllästynyt kirjoitti:Olenko kirjoittanut mitään sinun, tai kenenkään muunkaan,päiväkirjasta?

Minusta hyvinkin pidäkkeettömän oloisesti olet täällä foorumilla levitellyt päiväkirjamateriaalia yleisellä puolella. Viittaan tässä siis siihen "moralisointi"-caseen, josta ilmoitit että päiväkirjaviestieni sisältö ja sävy ylittivät sietokykysi.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.02.2014 11:45

Kysyn siis uudestaan:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Hänen kannaltaan. Kun Kahvi katsoo asiakseen kirjoittaa minusta, kai minulle sallitaan niihin vastata?
Kyllästynyt kirjoitti:Joko "Ehkä hänen kannaltaan" tai "Hänen kannaltaan, ehkä" mutta ei "Hänen ehkä kannaltaan").

Mielestäsi siis ehkä minun kannaltani viesti oli siis täyttä asiaa; onko tuo viestini sitten jonkun muun kannalta jotain muuta - mitä ja kenelle?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.02.2014 11:46

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Olenko kirjoittanut mitään sinun, tai kenenkään muunkaan,päiväkirjasta?

Minusta hyvinkin pidäkkeettömän oloisesti olet täällä foorumilla levitellyt päiväkirjamateriaalia yleisellä puolella. Viittaan tässä siis siihen "moralisointi"-caseen, josta ilmoitit että päiväkirjaviestieni sisältö ja sävy ylittivät sietokykysi.

Sinä väitit minun "levittelevän päiväkirjamateriaalia", vaikka en ole sinua tai nimimerkkiäsi maininnutkaan. Kenen päiväkirjamateriaalin levittelystä sinä minua nyt syytät?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.02.2014 11:49

Kahvi kirjoitti:Kysyn siis uudestaan:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Kyllästynyt kirjoitti:Joko "Ehkä hänen kannaltaan" tai "Hänen kannaltaan, ehkä" mutta ei "Hänen ehkä kannaltaan").

Mielestäsi siis ehkä minun kannaltani viesti oli siis täyttä asiaa; onko tuo viestini sitten jonkun muun kannalta jotain muuta - mitä ja kenelle?

Minun kannaltani se on toistuvaa mustamaalaamista sekä perusteetonta valitusta ja syyttelyä päiväkirjamateriaalin "levittelystä".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.02.2014 11:55

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:

Sinä väitit minun "levittelevän päiväkirjamateriaalia", vaikka en ole sinua tai nimimerkkiäsi maininnutkaan. Kenen päiväkirjamateriaalin levittelystä sinä minua nyt syytät?

Levittelit, siis menneessä aikamuodossa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.02.2014 12:37

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:

Levittelit, siis menneessä aikamuodossa.

Muistutan vielä kerran, että jos sinä kiellät asialliset kommenttini päiväkirjassasi ja käsket irvistyksellä ja huutomerkillä vahvistetulla käskyllä mennä muualle (etkä edes kerro minne pitäisi mennä) minä menen muualle, ja valitsen itse parhaaksi katsomani paikan.

Toisin sanoen, jos sinä töykeillä irvistyksillä ja huutomerkeillä kiellät asiallisten kommenttien kirjoittamisen sinne minne ne on alunperin kirjoitettu ja käsket minun mennä muualle, ei sinun kannata valittaa kun käskyäsi noudatan.
Etenkin kun olet (vuonna 2013) syyttänyt minua riehumisesta ja häiriköimisestä päiväkirjassasi (vuonna 2006-07) koska en silloin noudattanut ilmoitustasi "Et ole tervetullut päiväkirjaani"!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.02.2014 15:25

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Levittelit [päiväkirjamateriaaliani täällä], siis menneessä aikamuodossa.

Muistutan vielä kerran, että jos sinä kiellät asialliset kommenttini päiväkirjassasi ja käsket irvistyksellä ja huutomerkillä vahvistetulla käskyllä mennä muualle (etkä edes kerro minne pitäisi mennä) minä menen muualle, ja valitsen itse parhaaksi katsomani paikan.

Toisin sanoen, jos sinä töykeillä irvistyksillä ja huutomerkeillä kiellät asiallisten kommenttien kirjoittamisen sinne minne ne on alunperin kirjoitettu ja käsket minun mennä muualle, ei sinun kannata valittaa kun käskyäsi noudatan.
Etenkin kun olet (vuonna 2013) syyttänyt minua riehumisesta ja häiriköimisestä päiväkirjassasi (vuonna 2006-07) koska en silloin noudattanut ilmoitustasi "Et ole tervetullut päiväkirjaani"!

No yhtä kaikki, sinä olet täällä levitellyt päiväkirjamateriaaliani. Minusta se oli loukkaavaa, PP:n ohjeistuksen vastaista ja enkä pitänyt sitä myöskään hyvänä keskustelukulttuurina ja/tai hyvien käytöstapojen noudattamisena.

Toivoisin, että täällä - mt-foorumilla kun ollaan - olisi mahdollisuus kirjoittaa päiväkirjoissaan omista asioistaan ilman pelkoa siitä, että ne voivat päätyä yleiselle puolelle (ns "päiväkirjarauha"). Ja että tuohon päiväkirjarauhaan voisi myös luottaa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.02.2014 20:35

Kahvi kirjoitti:No yhtä kaikki, sinä olet täällä levitellyt päiväkirjamateriaaliani. Minusta se oli loukkaavaa, PP:n ohjeistuksen vastaista ja enkä pitänyt sitä myöskään hyvänä keskustelukulttuurina ja/tai hyvien käytöstapojen noudattamisena...

Yhtä kaikki, sinä olet irvistyksellä ja huutomerkillä vahvistetulla käskyllä määrännyt minun poistumaan päiväkirjastasi.
Kommenttini olivat asiallisia, ja sen vuoksi minusta onkin hyvin loukkaavaa ja keskustelupalstojen perusperiaatteiden, hyvän keskustelukulttuuurin ja hyvien käytöstapojen vastaista kieltää asialliset kommentit.
Kahvi kirjoitti:... Toivoisin, että täällä - mt-foorumilla kun ollaan - olisi mahdollisuus kirjoittaa päiväkirjoissaan omista asioistaan ilman pelkoa siitä, että ne voivat päätyä yleiselle puolelle (ns "päiväkirjarauha"). Ja että tuohon päiväkirjarauhaan voisi myös luottaa.

En vieläkään ymmärrä mitä pyhää päiväkirjoissa on; aivan samalla avoimella nettipalstalla nekin ovat kenen tahansa halukkaan luettavissa.

Selkokielellä: Kommentoin siellä missä kommentoitava viestikin on. Jos (asiallisten) kommenttien kirjoittaminen kielletään ja käsketään mennä muualle, minä menen muualle. Toisin sanoen, jos kieltää kommentoinnin päiväkirjassaan ja käskee kirjoittajan menemään muualle, ei pidä ihmetellä ja valittaa jos niin tapahtuu.

Jos asialliset kommentit saa kirjoittaa siellä missä viestikin on, ei ole syytä postata viestejään muualle.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.02.2014 20:57

Miksi juuri meidän (valitun kansan, me n. 20 persoonaa) täytyy joutua vastaanottamaan ne päiväkirjapurkautumiset? Ystävän neuvo. Jos tuntuu siltä, älä kirjoita.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.02.2014 21:04

Hilppa kirjoitti:Miksi juuri meidän (valitun kansan, me n. 20 persoonaa) täytyy joutua vastaanottamaan ne päiväkirjapurkautumiset?

Ystävän neuvo: jos tuntuu tuollaiselta, älä lue.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.02.2014 21:10

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Miksi juuri meidän (valitun kansan, me n. 20 persoonaa) täytyy joutua vastaanottamaan ne päiväkirjapurkautumiset?

En minä luekaan. Mutta jos kirjoittajasta tuntuu, että ei voi kirjoittaa, silloin ystävän neuvo on: älä kirjoita.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Joiku » 04.02.2014 21:15

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

En minä luekaan. Mutta jos kirjoittajasta tuntuu, että ei voi kirjoittaa, silloin ystävän neuvo on: älä kirjoita.

Jos et lue, et kuulu valittuun kansaan vaan meitä on vähemmän.
Joiku

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.02.2014 23:46

YP:n kanta on, että päiväkirjat on tarkoitettu myös em. "purkautumiseen".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja varastettu trisse » 05.02.2014 00:05

vois perustaa seksiblogin niin sais enemmän lukijoita.
varastettu trisse

ViestiKirjoittaja Kahvi » 05.02.2014 00:25

Kyllästynyt kirjoitti:En vieläkään ymmärrä mitä pyhää päiväkirjoissa on; aivan samalla avoimella nettipalstalla nekin ovat kenen tahansa halukkaan luettavissa.

Olen pannut merkille tuon, ettet ymmärrä tätä asiaa. Ehkä PP osannee selittää minua paremmin, miksi varsinkin mt-palstalla päiväkirjarauha on melkoisen tärkeä pointti?
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko