Kyllästynyt kirjoitti:Sinä syytät minua kiusaamisesta, mutta myönnät että olet nähnyt minua kiusattavan - ja samalla myöntänyt senkin, ettet ole katsonut aiheelliseksi minua puolustaa!?
Onko siis sinun mielestäsi niin, että minua saa kiusata - eikä sinun tarvitse asiaan reagoida tai sitä kommentoida millään tavalla - mutta on sitten kuitenkin kohtuullista se, että sinä syytät minua (juuri noiden minua kiusanneiden henkilöiden) kiusaamisesta???
Mitähän tähänkin nyt sanoisi. Joku ihminen voi olla sekä kiusaaja että kiusattu, tiedät varmaan.
En usko, että olisin sanonut,
etten ole katsonut aiheelliseksi puolustaa sinua. Luultavasti olen sanonut, etten ole katsonut sinun olevan minun puolustamiseni tarpeessa. (Että olet pärjännyt hyvin ilmankin minun puolustamisiani.)
Trisin ja Minhin sinuun kohdistuneen rääkkäämisen aikoina (niin kuin olet asian ilmaissut) minä en ole vielä tiennyt tukarista mitään. En sano mitään sellaisista asioista, joista minulla ei ole omakohtaista tietoa tai kokemusta (paitsi äskeisessä viestissäni kommentoin sitä, mitä sinä olet niistä ajoista kertonut).
Sinä aikana, jona minä olen sinut tuntenut, en ole varsinaista kiusaamista huomannut - paitsi ehkä Hermitin taholta, mutta häneen en suhtaudu erityisen vakavasti enkä ole ymmärtänyt, jos sinä olet ne ottanut vakavasti.
Episodin Kahvin kanssa tapahtuivat aivan minun tukaritaipaleeni alkuaikoina enkä silloin ymmärtänyt, mistä oli kysymys, joten pysyttelin siitä visusti erossa.
Mirrin en ole nähnyt sinua varsinaisesti kiusanneen. Olen nähnyt teidän riitelevän kiihkeästi. Ei ole ollut tarvetta puolustaa kumpaakaan.
En siis oikeastaan tiedä, missä asiassa olisit odottanut minun sinua puolustavan (paitsi siinä Lumppari-jutussa, josta en enää halua vääntää).
Johan minä sanoin, ettei ketään mielestäni saa kiusata. Minä olen kokenut ilkeyksien lentelevän puolin ja toisin, melko tasapuolisesti. Sellaista tilannetta kutsun mieluummin riitelyksi tai tappeluksi tms., en kiusaamiseksi.
Kyllästynyt kirjoitti:Olet itse sanonut, ettet ole katsonut hyödylliseksi/aiheelliseksi/tarpeelliseksi (?) puuttua tai kommentoida minuun kohdistunutta kiusaamista.
Muistatko?
Muistan (ks. vastaukseni alkuosa).
Olen kuitenkin nyt tällä palstalla ollessani ilmoittanut tukarilla, jos olen huomannut sinusta siellä puhutun. For what it's worth...