Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Tässä nyt sitten kierretään kehää, jota minä en pysty katkaisemaan. Johtuisiko kehän kiertäminen siitä, että sinä haluat olla marttyyri - mummoparka, jota aina potkitaan. Ja jottei marttyyriutesi loppuisi, pidät huolta siitä, että kehän kiertäminen jatkuu uudelleen ja uudelleen.
Se on tosi mielenkiintoinen juttu tuo, että sinä niin sinnikkäästi kuvittelet minun olevan marttyyri, kun samalla teet lujasti töitä sen eteen, että varmasti voit pysyä loukkaantuneessa olotilassasi.
Tuskin, en vain pidä siitä että minun väitetään tehneen tai sanoneen sellaista jota en ole tehnyt.
Millä perusteilla sinä nyt väität, että minä "teen lujasti töitä sen eteen, että varmasti voin pysyä loukkaantuneessa tilassa"? Tuohan on vain sinun oma luulosi ja vaikka se tietenkin sopii hyvin sinun asetelmaasi - se ei pidä paikkaansa. Töitä teen, mutta työni tavoite on saada sinut vihdoinkin tajuamaan, ettei sinulla ole oikeutta tölviä minua tyhmäksi, varastaa minun työni tuloksia omaksi hyödyksesi ja/tai syyttää minua jostakin mitä en ole tehnyt?
Ja tuon kaiken tehtyäsi vielä ihmettelet miksi minun mielestäni olet kaksinaamainen ja tekopyhä hurskastelija.
Joo, sama juttu minulla - en pidä siitä, että minun väitetään tehneen sellaista mitä en ole tehnyt - kuten varastellut muka netissä jotakin. Itselläni ei juolahtaisi mieleenkään syyttää varkaaksi henkilöä, joka laittaa jonnekin minun 'työni tuloksen'; netistä löytämäni linkin.
Siinä olet oikeassa, että monet kirjoittamani asiat ovat vain minun tulkintaani sun muuta pohdiskelua; kuten se, että sinä haluaisit olla potkitun mummon roolissa - en todellakaan tiedä haluaisitko olla, minusta vain näyttää siltä, koska olet sovinnon löytämisessä niin joustamaton.
Minulla olisikin ehdotus sovinnon löytämiseksi; mitä jos joustettaisiin molemmat ja tultaisiin ikään kuin puolitiehen vastaan. Voisitko sinä joustaa sen verran, että uskoisit minun olevan vilpitön yritettyäni parhaan mukaani vastata sinulle menneessä tapahtuneista sanomisistani? Sinä taas vuorostasi voisit kertoa missä minä voisin joustaa; yritettäisiin ihan oikeasti sovitella.
Minulla on sellainen tunne, että se olen minä, jonka pitäisi mennä solmuun edessäsi, jotta olisit tyytyväinen - mikään muu ei kelpaa kuin solmuun meneminen. Niin joustava en kuitenkaan ole, että ihan solmuun taipuisin; siksi tarvittaisiin joustavuutta puolin ja toisin - siis siinä tapauksessa, että sinä tosissasi haluat löytää sovun. Ja minusta joustavuutta tarvittaisiin juuri niiden vastausten vaatimisessa; kun ei minulla ole antaa vastauksia, jotka sinä ehdottomassa joustamattomuudessasi haluaisit.
Joustamattomuutesi saa minut ajattelemaan, ettet haluakaan luopua loukkaantuneen osastasi ja löytää sopua, vaan nimenomaan haluatkin ylläpitää potkitun mummon osaasi. Mutta kuten sanoin, hyvin voin olla erehtynyt ja väärässä - tämä on vain minun tulkintani. Jonkinlaista vastaantuloa kai tässä nyt kuitenkin sinulta tarvittaisiin; niin minä tämän asian näen. Mutta tiedä häntä, jos olen siinäkin erehtynyt.