Kuka lukitsi ketjut,

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Kuka lukitsi ketjut,

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.01.2014 16:58

Kahvi kirjoitti:Siis koska koit tulleesi käsketyksi pois päiväkirjastani, niin se antoi mielestäsi sinulle oikeuden levitellä päiväkirjamateriaaliani yleisellä puolella?...

Ei tuo mikään henkilökohtaiseen tulkintaan perustuva kokemus ole ollut vaan sinun yksiselitteinen käskysi.
Kahvi kirjoitti:... Voisitko tarkentaa, miten tämä oikeus mielestäsi muodostui - etkä esim jättänyt tyystin asian puhumisen tai käsitellyt asiaa vain päiväkirjapuolella (uusi ketju tms)?

Miten olisin voinut niitä päiväkirjapuolella käsitellä? Sinähän käskit (sic!) minut poistumaan päiväkirjastasi, ja koska päiväkirjaosio on päiväkirjoille, ei mielestäni sinne pidä perustaa muita kuin päiväkirjoja. Omaa päiväkirjaa minulla ei tuolloin ollut, eikä jonkun muun päiväkirja tuntunut oikealta paikalta kommentoida sinun viestejäsi.
Kahvi kirjoitti:... Voisitko tarkentaa, miten tämä oikeus mielestäsi muodostui - etkä esim jättänyt tyystin asian puhumisen tai käsitellyt asiaa vain päiväkirjapuolella (uusi ketju tms)?

Mielestäni oikeus kommentoida syntyy siitä periaatteesta, ettei voi olla oikein jos päiväkirjanpitäjä voi ja saa kirjoittaa mitä tahansa, ja lisäksi kieltää viestiensä kommentoimisen (edellyttäen, etteivät kommentit sisällä asiattomuuksia, kuten haistatteluja, solvauksia jne).
Koska sinä käskit minut muualle -> minä menin muualle.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.01.2014 17:18

Kyllästynyt kirjoitti:... ja koska päiväkirjaosio on päiväkirjoille, ei mielestäni sinne pidä perustaa muita kuin päiväkirjoja.

Mitenkään kiellettyä ei käsittääkseni ole avata päiväkirjaosioon myös muita ketjuja kuin vain ja ainoastaan päiväkirjoja. Ainakin itse olen näin toiminut silloin, kun olen kokenut asian olevan sellainen, että on asiallista käsitellä aihetta päiväkirjapuolen "rauhassa". Ylläpito ei tähän toimintaani ole ainakaan mitenkään puuttunut.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.01.2014 17:21

Kyllästynyt kirjoitti:

Mielestäni oikeus kommentoida syntyy siitä periaatteesta, ettei voi olla oikein jos päiväkirjanpitäjä voi ja saa kirjoittaa mitä tahansa, ja lisäksi kieltää viestiensä kommentoimisen (edellyttäen, etteivät kommentit sisällä asiattomuuksia, kuten haistatteluja, solvauksia jne).

No entä miksi et sitten tyystin jättänyt asiasta puhumatta?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.01.2014 17:25

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:... ja koska päiväkirjaosio on päiväkirjoille, ei mielestäni sinne pidä perustaa muita kuin päiväkirjoja.

Mitenkään kiellettyä ei käsittääkseni ole avata päiväkirjaosioon myös muita ketjuja kuin vain ja ainoastaan päiväkirjoja. Ainakin itse olen näin toiminut silloin, kun olen kokenut asian olevan sellainen, että on asiallista käsitellä aihetta päiväkirjapuolen "rauhassa". Ylläpito ei tähän toimintaani ole ainakaan mitenkään puuttunut.

Mielestäni päiväkirjaosio on päiväkirjoille. Olen kyllä pannut merkille tapasi aloittaa päiväkirjaosioissa muita kuin varsinaisia päiväkirjoja, mutta minun mielestäni se ei ole hyvä tai suositeltava tapa. Asiat käsitellään joko siinä päiväkirjassa jota ne koskevat, tai sitten kokonaan muualla.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.01.2014 17:27

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Koska viestiesi sisältö ja sävy ylitti sietokykyni.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Joiku » 31.01.2014 17:29

Ei ole kieletty aloittaa toistakin tai kolmatta päiväkirjaa. Niin jokaisesta asiasta mitä ei halua yleiseen jakeluun voi aloittaa uuden päiväkirjan.
Joiku

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.01.2014 17:37

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Tai "koska halusin".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.01.2014 17:44

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:No entä miksi et sitten tyystin jättänyt asiasta puhumatta?

Tuon ymmärrän. Epäselväksi minulle jäi kuitenkin, että miksi koit sietokykysi ylittymisen oikeuttavan sinut levittämään päiväkirjamateriaaliani yleisellä puolella?

____
20:58 korjattu lainaukset
Viimeksi muokannut Kahvi päivämäärä 31.01.2014 21:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.01.2014 17:58

Kahvi kirjoitti:No entä miksi et sitten tyystin jättänyt asiasta puhumatta?

Kyllästynyt kirjoitti:Koska viestiesi sisältö ja sävy ylitti sietokykyni.

Kahvi kirjoitti:Tuon ymmärrän. Epäselväksi minulle jäi kuitenkin, että miksi koit sietokykysi ylittymisen oikeuttavan sinut levittämään päiväkirjamateriaaliani yleisellä puolella?

1. Koska halusin kommentoida viestejäsi
2. Sinä käskit minun mennä muualle
3. Päiväkirjaosio on mielestäni tarkoitettu päiväkirjoille

Painavin syy on ehdoton käskysi. Jos et kerro osoitetta mihin pitäisi siirtyä vaan käsket vain menemään muualle, mielestäni voin itse valita minne menen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.01.2014 18:13

Tuo "halusin" on siis se, mistä ammensit oikeutuksesi levitellä päiväkirjamateriaalia yleisellä puolella?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.01.2014 18:24

Kahvi kirjoitti:Tuo "halusin" on siis se, mistä ammensit oikeutuksesi levitellä päiväkirjamateriaalia yleisellä puolella?

Tuo on tarkoitushakuinen, omaan agendaasi sopivaksi viritetty ja vahvasti tulkittu väite minun ajatuksistani/teostani.
-
Edellistä viestiäni seikkaperäisempää vastausta en pysty antamaan. Jos se ei riitä, minä en osaa auttaa asiaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Trisse » 31.01.2014 19:10

Psykopatologia kirjoitti:Tuollaista en edes minä ole huomannut saatikka sitten foorumin yksinkertaiset.

Kaltaisesi tollo ei ehkei huomaa mutta minä huomasin :mrgreen:
Trisse

ViestiKirjoittaja Joiku » 31.01.2014 19:58

Saa nähä jatkuuko tätä samaa koko vuoden 2014.

Kuka lukitsisi ketjun?
Joiku

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.01.2014 22:08

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Tuon ymmärrän. Epäselväksi minulle jäi kuitenkin, että miksi koit sietokykysi ylittymisen oikeuttavan sinut levittämään päiväkirjamateriaaliani yleisellä puolella?

1. Koska halusin kommentoida viestejäsi
2. Sinä käskit minun mennä muualle
3. Päiväkirjaosio on mielestäni tarkoitettu päiväkirjoille

Painavin syy on ehdoton käskysi. Jos et kerro osoitetta mihin pitäisi siirtyä vaan käsket vain menemään muualle, mielestäni voin itse valita minne menen.

Kokeilen uudestaan:

Tunneresponssisi oli niin voimakas, että et pystynyt vastustamaan sitä vaan sinun oli "pakko" päästä kommentoimaan asiaa. Koska olit itse itseltäsi "kieltänyt" asialle oman ketjun avaamisen päiväkirjapuolelle, niin ainoaksi vaihtoehdoksi jäi tuoda asia esiin yleisellä puolella.

Tai jotain tuon suuntaista?

Ei tuossa minusta mitään sinällään pahaa ole, jotain tuon kaltaista olen ajatellutkin sinulla olevan. Silleen kyllä hyvä tietää, että mistä ehkä joskus erikoiseltakin tuntuva toimintasi johtuu.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.02.2014 02:25

Kahvi (31.1.2014 12:15)
Ok, seison korjattuna. [ojennettuna]

Kadettikoulussa (1971) rankaisu oli juhlallinen toimenpide. (Yksi kokelas oli ollut sanaharkassa
yhden kadetin kanssa Santahaminan bussissa.) Meidät komennettiin ryhmänä riviin, ja taisi
olle itse Kadettikoulun johtaja (eversti), joka komensi: "Kadetti N.N. Astukaa esiin!" Sitten
hän luki annetun rike-rangaistuksen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 01.02.2014 11:04

Psykopatologia kirjoitti:Kahvi (31.1.2014 12:15)

Kadettikoulussa (1971) rankaisu oli juhlallinen toimenpide. (Yksi kokelas oli ollut sanaharkassa
yhden kadetin kanssa Santahaminan bussissa.) Meidät komennettiin ryhmänä riviin, ja taisi
olle itse Kadettikoulun johtaja (eversti), joka komensi: "Kadetti N.N. Astukaa esiin!" Sitten

Totta, oikea ilmaisu taitaa tosiaan olla tuo "seison ojennettuna".

Luulin sinun käyneen RUK:n, mutta oletkin käynyt oikein Kadettikoulun.

Tuosta tarinasta ("kadetti N.N.") tuli mieleen tornihuhu eräästä alokkaasta nimeltään Senjanen. Kun alokkaille opetettiin ilmoituksen tekemistä tyyliin esim "teette ilmoituksen seuraavasti: Herra alikersantti, alokas sen-ja-sen ase valmiina tarkastukseen", niin alikersantit luulivat tämän alokkaan vallan pottuilevan kun hän teki ilmoituksensa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 01.02.2014 11:28

Minua vaivaa jokin asia tässä minun ja Kyllästyneen välisessä suhteessa. Ajatuksen päästä olen saanut kiinni, mutta varsinaista "kirkastumista" ei ole vielä tapahtunut.

Tunnen nimittäin lähes pakottavaa tarvetta puuttua Kyllästyneen viestehin mm tässä keskustelussa. Minussa niissä on selkeitä virheitä, (yli)tulkintoja, vääristelyitä yms asioita, jotka itse koen harmillisina tai jopa loukkaavina. Laajemmin, siis koko tällä foorumilla, olen kokenut etten voi rauhassa kirjoitella asioista ilman pelkoa siitä, että Kyllästynyt ikäänkuin "hyökkää kimppuuni" takertuen johonkin sanaan/termiin, josta keskustelu tuntuu hänen ohjaamanaan palaavan vanhoihin ja aikaisemmin jo ehkä moneenkin kertaan käsiteltyihin asioihin - tämä on siis minun henkkoht tuntemukseni/kokemukseni. Tämmöinen tekee oloni tavallaan tukalaksi, loukatuksi ja toisinaan minusta tuntuu, että olen kiusaamisen kohde.

Taitaa kuitenkin olla niin, että em puuttuminen Kyllästyneen viesteihin todennäköisesti ei johtaisi mihinkään rakentavaan, vaan jatkaisimme keskustelua mielestäni hajoittavaa ja/tai vastakkainasettelua pahentavaa linjaa. Siis sitä linjaa, joka lienee tullut tutuksi jo ehkä muillekin: tartutaan johonkin kohtaan viestistä, vaaditaan ja tuodaan evidenssiä, kinastellaan argumenttien pätevyydestä puolin ja toisin jne.

On kuitenkin minusta hyvä, että olemme käsitelleet ja sopineet Kyllästyneen kanssa ne asiat, jotka ovat tapahtuneet Tukiasema.netissä 2007 ja/tai liittyvät ko tapahtumiin. Mielestäni olen ymmärtänyt jotakuinkin riittävällä tarkkuudella sen, mitä nuo tapahtumat ovat Kyllästyneelle tarkoittaneet - vaikka jonkun toisen kohdalla samat tapahtumat olisivat tarkoittaneet mahdollisesti ehkä täysin eri asioita.

Harmillisena, tai tosiaan joskus jopa loukkaavana koen sen, että keskustelu/kirjoittaminen jostain "tulenarasta" aiheesta tuntuu minusta mahdottomalta. Mahdottomalta siksi, että Kyllästynyt puuttuu johonkin sanaan/ajatukseen/tms tavalla, jonka koen väärinymmärrykseksi tms, ja tämän jälkeen ei keskustellakaan siitä ko aiheesta vaan tuosta väärinymmärryksestä tms - ja tosiaan mielestäni usein Kyllästynyt tuo keskusteluun mukaan myös ns "vanhoja syntejä".

Erityisen harmillisena koen sen, että en koe saavani rauhassa kirjoittaa edes päiväkirjaani. Oikeasti olen pahoittanut mieleni siitä (aika pahastikin olen pahoittanut mieleni), että koen kimppuuni hyökättävän päiväkirjassani - puhumattakaan siitä, että päiväkirjani sisältöä levitellään yleisellä puolella.

Se, mikä minua vaivaa tässä minun ja Kyllästyneen välisissä suhteessa, on tosiaan vielä minulle itselleni osin epämääräinen ja kirkastumaton. Arvelen, että osin asia ehkä liittyy siihen "avuttomaan raivoon" josta taisin aikaisemmin jossain ketjussa puhua. Minun pitää asiaa vielä pohtia ja palata jos/kun kirkastumista tms tapahtuu.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 01.02.2014 11:31

Näin viime yönä sellaista unta, jossa minä ja Kyllästynyt olimme sisaruksia. Siis sellaisia, jotka eivät tietäneet olevansa toisilleen sisaruksia. Jälleennäkeminen "nykyisyydessä" tapahtui nuoruudessamme (molemmat noin 13-15v) ja molemmilla oli silmalasit. Tapahtuma oli hämmästyksen täyttämää riemun suuntaista iloa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 01.02.2014 11:44

Kahvi kirjoitti:Minua vaivaa jokin asia tässä minun ja Kyllästyneen välisessä suhteessa. Ajatuksen päästä olen saanut kiinni, mutta varsinaista "kirkastumista" ei ole vielä tapahtunut.
...

Tähän ajatukseen liittyy ehkä jotenkin se, että melko usein koen niin, että minua on pieksetty ryhmysauvalla silloin, kun itse olisin kokenut (korkeintaan) korvapuustin (ns "avari") olleen kohtuullinen ojentaminen tms. Olen siis kokenut tulleeni kohdelluksi selvän epäoikeudenmukaisen kohtuuttoman ankarasti. Tätä epäoikeudenmukaisuuden tunnetta on pahentanut se, että PP ei ole kovinkaan huomattavasti puuttunut em kokemiini "ylilyönteihin".

Myöskin epäoikeudenmukaisuuden tunnettani tuntuu lisäävän se, että koen itse Kyllästyneen käyttävän kaksois-standardeja: hän tuntuu minusta sallivan itselleen sen, mitä ehdottomasti ei tunnu sallivan muille.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.02.2014 13:09

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Kahvi (31.1.2014 12:15)

Totta, oikea ilmaisu taitaa tosiaan olla tuo "seison ojennettuna".

Luulin sinun käyneen RUK:n, mutta oletkin käynyt oikein Kadettikoulun.

Tuosta tarinasta ("kadetti N.N.") tuli mieleen tornihuhu eräästä alokkaasta nimeltään Senjanen. Kun alokkaille opetettiin ilmoituksen tekemistä tyyliin esim "teette ilmoituksen seuraavasti: Herra alikersantti, alokas sen-ja-sen ase valmiina tarkastukseen", niin alikersantit luulivat tämän alokkaan vallan pottuilevan kun hän teki ilmoituksensa.

Tarina voi hyvinkin olla totta. - Savon Prikaatissa alokas sanoi tosissaan "herra kensartti", joka kysyi "vittuiletteko?".

En ole käynyt Kadettikoulua. Meillä erikoisupseerikokelailla oli majoitus Kadettikoulussa, jossa meille annettiin
myös joitain oppitunteja ym.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko