Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Osoita minulle, missä olen edellyttänyt sinun suhtautuvan samalla tavalla kuin minä teen! Olenko jossakin kenties kirjoittanut: "kyllä sinunkin pitäisi..."? Haluan, että etsit minulle edes yhden sellaisen kohdan, jossa olen edellyttänyt sinulta tai joltakulta muulta jotakin!..
Et toki, mutta se että kerrot miten sinä suhtautuisit johonkin asiaan implikoi sitä, että oletat oman tapasi reagoida olevan se hyvä ja oikea ja minun väärä.
Mutta jos noin ei ole,
miksi sitten kerrot minulle miten sinä olisit kuhunkin asiaan suhtautunut?
Taidan vastata enää tähän ja seuraavaan kysymykseen. Samalla vastaan tavallaan kaikkiin esittämiisi kysymyksiin:
Oletat väärin. Minä en oleta oman tapani reagoida olevan se hyvä ja oikea ja sinun väärä. Jos sinä noin oletat, niin ehkä projisoit oman suhtautumisesi minuun: oletat, että oma tapasi reagoida on se hyvä ja oikea ja muiden väärä? Minulle oma tapani sopii; ei se tietenkään kaikille sovi.
Olen kertonut sinulle omasta suhtautumisestani antaakseni sinulle esimerkin siitä, millä muullakin tavalla kuin sinun tavallasi ihmiset voivat ajatella ja ajattelevat.
Se miten sinä kertomaani käytät, on sinun oma asiasi. Ei sinun tarvitse tehdä sillä mitään; huitaise menemään, jos ei kiinnosta!
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Niin, minua ei ole kiusattu niin paljon kuin sinua. Itse ajattelen sen johtuvan siitä, etten minä ole kiusannut ketään. Vaikka eipä silti, olen minäkin saanut osakseni paskamaista käytöstä, jota en mielestäni ole ansainnut, joten sillä (periaatteellisella) tasolla ymmärrän sinua...
Tarkoitatko tuolla sitä, että minä olen kiusannut jotakuta - ja sen takia minuakin on kiusattu?
Entä onko sinun haluttomuutesi kommentoida minuun kohdistunutta kiusaamista sitä, että katsot minun ansainneen tulla kiusatuksi?
Tarkoitan. Ehkä et ole ryhtynyt tarkoituksellisesti kiusaamaan, mutta jatkat edelleen toimintaa, jonka sen kohde kokee kiusaamiseksi, joten kyllä, mielestäni sinä olet kiusannut,
ja OSA sinuun kohdistuneesta kiusaamisesta johtuu minun nähdäkseni juuri siitä. Sinuun kohdistuneen kiusaamisen alkutaipale (Tris & co) on sinun kertomasi mukaan (en ollut silloin vielä palstalla, joten ei ole omakohtaista tietoa) ollut törkeää ja saamasi kohtelu erittäin epäreilua.
Olenko mielestäsi ollut haluton kommentoimaan sinuun kohdistunutta kiusaamista? Mielestäni olen kommentoinut useammankin kerran, mutta minusta tuntuu, että sinä olet kätevästi unohtanut ne kommenttini. Koska haluat - tai koet tarpeelliseksi - pitää uskomuksesi, että minä suhtaudun sinuun lähtökohtaisesti negatiivisesti.
Kukaan ei ansaitse tulla kiusatuksi, et sinä sen paremmin kuin kukaan muukaan.