Kahvi kirjoitti:Teen tästäkin "tekopyhä-oksennusrefleksi" -dialogistamme yhteenvetoketjun edelliseen tapaan. Pyrin näin hahmottamaan missä kohtaa ja miten ulosantini onnahtelee.
viewtopic.php?f=16&t=7150&start=250#p85939Kas tässä:
Tästä tämä dialogi minusta alkaa:
"Re: Palstakäyttäytyminen (Kahvin ja muiden)"viewtopic.php?f=16&t=7150&start=170#p85571(tätä ennen keskustelussa minusta pohdittiin, sitä että milloin promiskuiteettisesti käyttäytyvä henkilö on hyväksikäytön uhri ja milloin se on hänen oma vapaa valintansa; joten toin oman näkemykseni ao aiheesta keskusteluun)
Kahvi kirjoitti:On varmaan syytä eroittaa kaksi eri asiaa: hyväksikäyttö ja oma halu käyttäytyä promiskuiteettisesti.
Kautta aikain jotkut miehet on uunottaneet herkkäuskoisia ja ehkä tyhmiäkin naisia lupaamalla maat ja taivaat salaten todelliset motiivinsa: päästä vain ja ainoastaan pukille. Kuten myös jotkut naiset ovat vieneet ehkä tyhmiä ja vähintään herkkäuskoisia miehiä kuin litran mittaa: esim antaneet ymmärtää kysymyksessä olevan Suuren Rakkauden, mutta todellinen (salattu) motiivi on käyttää miestä raha-automaattina tms. Molemmissa sukupuolissa siis löytyy sekä ku5ettajia että hyväuskoisia hölmöjä - tavat ja ne salatut motiivit kyllä toisinaan eroavat toisistaan.
Jos taas omasta halustaan on promiskuiteettinen, ja varsinkin kun pelaa avoimin kortein, niin ketään ei uunoteta eikä kukaan käytä ketään hyväkseen. Kun heti alkuehtoosta tekee selväksi, että tässä etsitään vain yhden yön suhdetta, ja vastapuoli ymmärtää tämän, niin mitään salattuja motiiveja ei ole - vaan kaksi aikuista siinä täräyttävät vaakamambot ja aamulla sanotaan kiitos hyvien jatkojen kera. Thäts it, nou harm done: win-win tilanne siis.
Minusta kukaan ei saisi käyttää ketään hyväkseen ja kaikille aikuisille tulee sallia myös promiskuiteettinen käytös.
(se, että promiskuiteettinen käytös miehillä ja naisilla saattaa kertoa siitä, että joku inkkari soutaa väärään suuntaan kanootissa ja muumilaaksosta puuttuu jokin tärkeä muumi, onkin sitten ihan eri asia)
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:... Minusta kukaan ei saisi käyttää ketään hyväkseen ja kaikille aikuisille tulee sallia myös promiskuiteettinen käytös...
Kuitenkin solvaat naisia uskomattomiksi horoiksi - mutta miehelle toivotat hymiöiden kera "häppy huntingia".
Kahvi,
Sinä olet tekopyhä.
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:... Minusta kukaan ei saisi käyttää ketään hyväkseen ja kaikille aikuisille tulee sallia myös promiskuiteettinen käytös...
Kuitenkin solvaat naisia uskomattomiksi horoiksi - mutta miehelle toivotat hymiöiden kera "häppy huntingia".
Kahvi,
Sinä olet tekopyhä.
Niin...?
Mirri kirjoitti:Jaahas, taas on yksi kirjoittaja saanut Kyllästyneeltä painavan tuomion - tällä kertaa tekopyhäksi. Meitähän riittää; Kyllästyneen määrittelemiä ja leimaamia, joten tervetuloa joukkoon.

Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Jaahas, taas on yksi kirjoittaja saanut Kyllästyneeltä painavan tuomion - tällä kertaa tekopyhäksi. Meitähän riittää; Kyllästyneen määrittelemiä ja leimaamia, joten tervetuloa joukkoon.

Voitko kiistää, ettei Kahvi ole tekopyhä?
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Voitko kiistää, ettei Kahvi ole tekopyhä?
Mitä sitten vaikka olisinkin tekopyhä?
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Mutta kieroutta voi olla vastaamattomuudessasi.
Sic!
Mirri jättää vastaamatta hänelle epämieluisiin kysymyksiin - aina.
Haluaisitko kertoa miksi itse jätät joihinkin kysymyksiin vastaamatta?
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Mutta kieroutta voi olla vastaamattomuudessasi.
Sic!
Mirri jättää vastaamatta hänelle epämieluisiin kysymyksiin - aina.
Haluaisitko kertoa miksi itse jätät joihinkin kysymyksiin vastaamatta?
Mihin kysymykseen olen jättänyt vastaamatta?
Tarkoitatko sitä kun kysyit, miksi juuri tämän palstan pitäisi olla monipuolinen ja keskustelijoita houkutteleva?
Tai miksi sinä et saisi puhua uskomattomista horoista jne.?
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mihin kysymykseen olen jättänyt vastaamatta?
Tarkoitatko sitä kun kysyit, miksi juuri tämän palstan pitäisi olla monipuolinen ja keskustelijoita houkutteleva?
Tarkoitan esim tässä(kin) ketjussa esittämiäni kysymyksiäni.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mihin kysymykseen olen jättänyt vastaamatta?
Tarkoitan esim tässä(kin) ketjussa esittämiäni kysymyksiäni.
Missä hyvänsä, milloin tahansa.
Kahvi kirjoitti:Niin haluatko kertoa miksi olet jättänyt vastaamatta sinulle esitettyihin kysymyksiin? Kysyn kun en ymmärtänyt vastaustasi.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Niin haluatko kertoa miksi olet jättänyt vastaamatta sinulle esitettyihin kysymyksiin? Kysyn kun en ymmärtänyt vastaustasi.
Ja minä kysyin, mihin kysymyksiin olen jättänyt vastaamatta.
Psykopatologia kirjoitti:"Kieltämättä", Kahvi toteaa.
Kahvi kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:"Kieltämättä", Kahvi toteaa.
...ja jatkaa:
Ilmeisesti kysymykseni ovat syystä tai toisesta jääneet huomaamatta. Haluatko Kyllästynyt että etsin ne sinulle tästä ketjusta, vai etsitkö ne mieluummin itse?
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:"Kieltämättä", Kahvi toteaa.
...ja jatkaa:
Ilmeisesti kysymykseni ovat syystä tai toisesta jääneet huomaamatta. Haluatko Kyllästynyt että etsin ne sinulle tästä ketjusta, vai etsitkö ne mieluummin itse?
Kyllä, kiitos.
Kyllästynyt kirjoitti:Ei tuossa ole kysymyksiä vaan pelkkiä linkkejä.
Kahvi kirjoitti:Ao linkit vievät tähän ketjuun ko kysymyksiini.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Ao linkit vievät tähän ketjuun ko kysymyksiini.
En tiedä mitä kysymyksiä tarkoitat.
En tiedä mihin kysymykseen sinä haluat vastauksen sanalla "niin" kun totean sinun olevan tekopyhä.
Enkä tiedä mitä pitäisi ajatella siitä, että kyselet typerästi "No mitä sitten?" kun taas kerran selitän sinulle, ettet sinä voi sanaparin "uskomattomia horoja" solvaavuutta ja halventavuutta kaksinaismoralistisilla selityksilläsi muuksi muuttaa.
Ainoa vastaus jonka tuohon "No mitä sitten?" typeryyteen voin antaa on:
No sitä sitten, että sinä olet uskomaton kusipää.
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Ao linkit vievät tähän ketjuun ko kysymyksiini.
En tiedä mitä kysymyksiä tarkoitat.
En tiedä mihin kysymykseen sinä haluat vastauksen sanalla "niin" kun totean sinun olevan tekopyhä.
Enkä tiedä mitä pitäisi ajatella siitä, että kyselet typerästi "No mitä sitten?" kun taas kerran selitän sinulle, ettet sinä voi sanaparin "uskomattomia horoja" solvaavuutta ja halventavuutta kaksinaismoralistisilla selityksilläsi muuksi muuttaa.
Ainoa vastaus jonka tuohon "No mitä sitten?" typeryyteen voin antaa on:
No sitä sitten, että sinä olet uskomaton kusipää.
Koitan parantaa em "mitä sitten" kysymyksiä, otan mallikappaleeksi tämän:
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Voitko kiistää, ettei Kahvi ole tekopyhä?
Mitä sitten vaikka olisinkin tekopyhä?
viewtopic.php?f=16&t=7150&start=180#p85640Ajatellaan, että olen tekopyhä ja kirjoittelen tällä foorumilla yhten muiden joukossa. Johtaako em kombinaatio mielestäsi johonkin merkittävän ei-toivottavaan asiaan/ilmiöön/tms?
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:... Ajatellaan, että olen tekopyhä ja kirjoittelen tällä foorumilla yhten muiden joukossa. Johtaako em kombinaatio mielestäsi johonkin merkittävän ei-toivottavaan asiaan/ilmiöön/tms?
Kyllä, oksennusrefleksin aktivoitumiseen.
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:... Ajatellaan, että olen tekopyhä ja kirjoittelen tällä foorumilla yhten muiden joukossa. Johtaako em kombinaatio mielestäsi johonkin merkittävän ei-toivottavaan asiaan/ilmiöön/tms?
Kyllä, oksennusrefleksin aktivoitumiseen.
Ok, kiitos vastauksestasi.
Minun tosiaankin tulee näemmä jatkossa kiinnittää tarkempaa huomiota kysymyksieni asetteluun.
Nyt kun tuota keskustelua katsoo, niin alunperinhän tuo on lähtenyt siitä, kun käytin asiatonta termiä
"uskomattomia horoja" puhuessani omasta vapaasta tahdostaan erittäin promiskuiteettisesti käyttäytyvistä naisista JA samassa yhteydessä hieman myöhemmin toivotellut erittäin promiskuiteettiseen elämänvaiheeseen siirtyvälle miehelle
"häppy huntingit" .
Kieltämättä tuosta lukija voi todellakin nähdä (perustellusti) epäsymmetrian sen suhteen, miten suhtaudun käytökseltään identtisiin miehiin ja naisiin - mistä voi selvästikin saada vaikutelman, että suhtautuminen on hyvin voimakkaasti sukupuoliriippuvaista. Näinollen kirjoitukseni vaikuttavat selvästi kaksinaismoralistisilta, eli toisinsanoen annan itsestäni
tekopyhän vaikutelman.
Tekopyhät kirjoittajat aiheuttavat Kyllästyneessä oksennusrefleksin aktivoitumiseen. Ymmärsin tämän kielikuvana, eli siis tekopyhyys aiheuttaa niin suurta inhoa ja vastenmielisyyttä, että sitä voi hyvinkin kuvata
"oksennusrefleksin aktivoitumisella" Tämän ymmärrän, koska itsekään en toivoisi näkeväni kaksinaismoralistista/tekopyhää ulosantia - moinen on ikäänkuin valheessa elämistä; sallitaan itselleen se, mikä toisten tekemänä on tuomittavaa. Ymmärtääkseni ihan yleisestikin kaksinaismoralismia/tekopyhyyttä pidetään hyvin ei-toivottavana käytöksenä.
Summa summarum:Tapani ilmaista asiani on siis sellainen, että se kiistämättä ja toteennäytettynä antaa minusta perustellusti tekopyhän vaikutelman, joka on omiaan aiheuttamaan suurta inhoa ja vastenmielisyyttä.
Pahoittelen epäonnistunutta ulosantiani. Samalla pyydän vilpittömästi anteeksi teiltä kaikilta, joiden mielen olen tahattomasti pahoittanut väärillä sananvalinnoillani.