Jos suinkin

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Jos suinkin

ViestiKirjoittaja Kuutar » 10.06.2012 17:09

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Minä en olisi ollut koskaan kuullutkaan tuosta nimityksestä, ellet itse toisi sitä aina esille. Sinun mukaasi Trisse on levittänyt sinusta valheita, jonka takia sinuun on suhtauduttu negatiivisesti, mutta väitän, että minä ja moni muu tukareita ja tätä palstaa lukenut ei olisi tiennykään mitään Trissen sinusta levittämistä herjaamisista ja käsityksistä, ellet itse koko ajan toistelisi niitä ja vielä kertoisi jostain Trissen blogista, jota harvempi tukarilainen luki. Miksi teet näin hallaa itsellesi?...

Kyllästynyt:
Ei ole merkitystä sillä, mitä sinä olet nähnyt vaan sillä mitä on tapahtunut ja mitä minä olen nähnyt sekä kokenut.
Ei minua lohduta vähääkään se, jos sinä ilmoitat, että koska sinä et ole Tristanin nähnyt tuollaisia solvauksia käyttäneen, asialla ei silloin ole mitään painoarvoa.
Ymmärrä nyt hyvä ihminen, että kyse on minusta ja siitä mitä minulle on tehty ja mitä Tristanin sanat ja teot ovat minulle aiheuttaneet. Kyse ei ole sinusta eikä kenestäkään muustakaan (paitsi Tristanin uhreiksi joutuneista)!

Kuutar:
Tarkoitatko bannejasi Tukiasemalta, vai mitä Tristan on sinulle aiheuttanut? Jotenkin vaikea uskoa, että kyse olisi vain hänen kirjoittelustaan, ei ketään bannata nettipalstalta vain toisen kirjoittelun takia. Kyllä itse pitää
jotain sellaista kirjoittaa, että bannataan.

Kyllästynyt:
Valheet joita Tristan on levittänyt ovat koskeneet hänen omaa toimintaansa sekä sitä mitä minä olen tehnyt. Eräs Tristanin sitkeä väite on, että minä olisin häntä kiusannut ja että minä olisin muka riehunut tai häiriköinyt hänen blogeissaan ja päiväkirjoissaan. En ole eläessäni riehunut tai häiriköinyt kenenkään päiväkirjassa.

Ehkä hän myös kokee tulleensa kiusatusti ja kertoo siitä sitkeästi, kuten sinä. Miksi sinun kokemuksesi on tosi, mutta hänen kokemuksena ei olisi ?

Kuutar kirjoitti:... Kyllä minä tiedän millainen Trisse on, hänellä on tapana joskus vetää herneet nenään ( ja alkoholia) jolloin hän alkaa riehua verbaalisesti. Se on kuitenkin ohimenevää, minkä hän mahtaa temperamentilleen...

Kyllästynyt:
On sinun asiasi, miten sinä suhtaudut Tristanin nettihäiriköintiin ja hänen kirjoittamiinsa solvauksiin. Sinä et ehkä ole koskaan joutunut Tristanin hyökkäysten kohteeksi (en ainakaan ole nähnyt, että olisit) ja silloin on paljon helpompi sanoa, että minun pitäisi "ymmärtää" Tristanin "temperamenttia".
Tuossa sinä olet yksiselitteisesti väärässä; kenenkään ei tarvitse, eikä edes pidä, "ymmärtää" Tristanin temperamenttia ja katsoa läpi sormiensa sitä tuhoa ja vahinkoa jota Tristan muille ihmisille aiheuttaa!

Minusta sinä liioittelet hänen tuhojensa määrää, eihän hänen riehumistaan edes oteta yleisesti todesta.

Kyllästynyt:
Selitys "minkä hän mahtaa temperamentilleen" on sama kuin puolustelisit pahoinpitelijää siitä, että hän hyökkää täysin sivullisten ihmisten kimppuun, koska "minkä hän mahtaa temperamentilleen".

Sotki hän kerran minunkin yhden ketjuni häiriköinnillään, sekä kiristi minua, vaikka olin täysin sivullinen siinä asiassa, josta Trisse vihoitteli. En silti koe, että tuo tapaus olisi vuosikausien muistelemisen arvoinen ja että minun pitäisi sen tähden kokea olevani ainaisesti kiusattu hänen taholtaan. Se ketju siivottiin ja se siitä. Sinä syytät nyt Mirriä valehtelusta, kun hänkään ei ole kokenut Trissen riehumista kiusaamisena. Et tunnu käsittävän, että toiset eivät vain koe tulleensa kiusatuiksi, vaikka itse koetkin tulleesi kiusatuksi jopa siksi, että joku toinen nimimerkki tekee kirjoitusvirheitä ja se ärsyttää sinua.

Kyllästynyt:
Miksi sitten puhun Tristanin harjoittamasta kiusaamisesta? No siksi, että Tristan kirjoittaa täällä, ja jatkaa kiusaamista vuodesta toiseen, uhreinaan lukemattoman monia muitakin kuin vain minä.
Kiusaamisen mahdollistavat asiaan puuttumattomat sivustaseuraajat - eli sellaiset kuin sinä Kuutar.

Trisse ei kiusaa ketään eikä häntä kiusaa kukaan nyt Tukarilla, kun sinä et ole siellä. Miten selität sen?
Te kaksi tunnutte aina provosoivan toisianne ja vedätte konfliktiinne sitten muita mukaan.

Kuutar kirjoitti:Kyllästynyt:
Tukari.org -palstan admin on samanlainen hyvän moderaattorin irvikuva kuin olivat Janne Pöyhtäri ja Helukin. Tukari.org:n admin ei pitänyt siitä, että osoitin hänen itse rikkovan omalle palstalleen asettamiaan sääntöjä. Sama asia ärsytti aikanaan Heluakin niin, että hän minut bannasi.

Oliko asiasi mielestäsi niin tärkeä, että siitä kannatti huomauttaa niin että moderaattorit ärsyyntyivät, ja saada bannit?

Ehdottomasti oli - ja on edelleen!

Millaisesta sääntörikkomuksesta tarkkaan ottaen oli kyse? ( viimeisimmässä)
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kahvi » 10.06.2012 17:16

Kyllästynyt kirjoitti:Lue hyvä ihminen Tristanin viestit ja mieti vielä kerran missä sinä sitä sovinnollisuutta näet.

Luin.
Trisse on mm. avoimesti myöntänyt kirjoittaneensa lääkkeiden väärinkäytöstä ja itsemurhayrityksistä, joiden tarkoituksena oli päästä hoitoon ja/tai saada huomiota. Myös on kertonut, että hänen asenteensa hoitoon menemiselle on ollut aina ambivalentti. Tämmöiset on mielestäni sovinnollisuuteen pyrkiviä, koska niissä on vahva omien vajavaisuuksien yms myöntämisen elementti - toki myös täysin vastakkaisiakin viestejä on livahtanut sekaan.

Itse kyllä koen, että pääsääntöisesti "pohjavire" on ollut sovinnollisuuteen pyrkivä, mitä toisensuuntaiset viestit eivät minusta mitätöi täysin - tietty paljon ratkaisee se, että onko viestit kirjoitettu bona fide vai mala fide.

Netti on siitä mielenkiintoinen paikka, että non-verbaalisen viestinnän puuttuessa on vähemmän mahdollisuuksia arvioida sitä, että onko joku viesti kirjoitettu v1ttuilumielessä (mala fide) vai hyvää tarkoittaen (bona fide). Tosielämässäkin se on joskus vaikeaa.

Mutta Trisse on pistetty bänniin, joten en minäkään koe asialliseksi jatkaa omalta osaltani hänestä kirjoittelua.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.06.2012 18:24

18:17
rajaton kirjoitti:kusipäät sen sallitte niin pidentäisin nykyistä 15.7 asti ulottuvaa bänniäni.
Ehdottaisin sitä pysyväksi mielenterveyksellisillä ja muilla terveydellisillä (jos näitä suinkin keksitään...) syillä.

Syynä saa käyttää bänninaikaista kirjoittelua (josta saatte puolestani kinata onko se sittenkin bännin aikaista kirjoittelua).

Terkuin ja rakkauksin Trisse

rajaton ilmoittaa bannistaan Tristanina ja sitten rajattomana pyytää ennekkomoderoinnin poistamista.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun hän esittää tämänkaltaista järjenjuoksua.
Ei kai rangaistus sillä poistu, että tris onkin rajaton?!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 18:26

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:... Ehkä hän myös kokee tulleensa kiusatusti ja kertoo siitä sitkeästi, kuten sinä. Miksi sinun kokemuksesi on tosi, mutta hänen kokemuksena ei olisi ?...

Siksi, että kiusaaminen ei toteudu vain ja pelkästään sillä, että joku kokee itsensä kiusatuksi.

Noin. Tuohon ainakaan minulla ei ole mitään sanottavaa eikä lisättävää.

Kyllästynyt tietää tulleensa kiusatuksi, toiset vain luulevat ja kokevat vastaavaa - minkäs sille mahtaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 18:45

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Noin. Tuohon ainakaan minulla ei ole mitään sanottavaa eikä lisättävää.

Kyllästynyt tietää tulleensa kiusatuksi, toiset vain luulevat ja kokevat vastaavaa - minkäs sille mahtaa.

No kerropa Mirri, miten kiusaamisesta kertominen muuttuu kiusaamiseksi silloin kun kiusaamista harjoittava jatkaa toimintaansa koko ajan, ei suostu poistamaan kirjoittamiaan asiattomuuksia, julistaa, ettei tule koskaan pyytämään anteeksi ja että jos hänet pakotetaan anteeksipyyntö esittämään, se ei ole aito.

Vai väitätkö/viittaatko/esitätkö sinä tuossa sitä, että minä en olisi joutunut Tristanin kiusaamaksi?

En väitä/viittaa/esitä.

Onko Trisse joutunut sinun kiusaamaksesi, siinäpä pulma.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 10.06.2012 18:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 18:53

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Noin. Tuohon ainakaan minulla ei ole mitään sanottavaa eikä lisättävää.

No kerropa Mirri, miten kiusaamisesta kertominen muuttuu kiusaamiseksi silloin kun kiusaamista harjoittava jatkaa toimintaansa koko ajan, ei suostu poistamaan kirjoittamiaan asiattomuuksia, julistaa, ettei tule koskaan pyytämään anteeksi ja että jos hänet pakotetaan anteeksipyyntö esittämään, se ei ole aito.

Vai väitätkö/viittaatko/esitätkö sinä tuossa sitä, että minä en olisi joutunut Tristanin kiusaamaksi?

En väitä/viittaa/esitä.

Vaan mitä?

Vaan mitä mitä?
Laitoin edelliseen viestiini ongelman, jota et varmaan ehtinyt huomata, koska muokkasin jälkikäteen:
Onko Trisse joutunut sinun kiusaamaksesi, siinäpä pulma.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 10.06.2012 19:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 10.06.2012 19:02

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Lue hyvä ihminen Tristanin viestit ja mieti vielä kerran missä sinä sitä sovinnollisuutta näet.

Luin.
Trisse on mm. avoimesti myöntänyt kirjoittaneensa lääkkeiden väärinkäytöstä ja itsemurhayrityksistä, joiden tarkoituksena oli päästä hoitoon ja/tai saada huomiota. Myös on kertonut, että hänen asenteensa hoitoon menemiselle on ollut aina ambivalentti. Tämmöiset on mielestäni sovinnollisuuteen pyrkiviä, koska niissä on vahva omien vajavaisuuksien yms myöntämisen elementti - toki myös täysin vastakkaisiakin viestejä on livahtanut sekaan...

Millä tavalla nuo liittyvät siihen, että Tristan julistaa edelleenkin olevan asiallista solvata minua haisevapilluiseksi huoraksi?
Kahvi kirjoitti:... Itse kyllä koen, että pääsääntöisesti "pohjavire" on ollut sovinnollisuuteen pyrkivä, mitä toisensuuntaiset viestit eivät minusta mitätöi täysin - tietty paljon ratkaisee se, että onko viestit kirjoitettu bona fide vai mala fide...

Kertooko se, että Tristan ilmoittaa näin:
rajaton kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Edellä olevan pohjalta rajaton näyttää hyväksyvän sen, että hän
on nimittänyt kirjoittajatoveritartan haisevapilluiseksi huoraksi.

Jep.

pyrkimyksestä sovinnollisuuteen?
Kahvi kirjoitti:Netti on siitä mielenkiintoinen paikka, että non-verbaalisen viestinnän puuttuessa on vähemmän mahdollisuuksia arvioida sitä, että onko joku viesti kirjoitettu v1ttuilumielessä (mala fide) vai hyvää tarkoittaen (bona fide). Tosielämässäkin se on joskus vaikeaa.

Mutta Trisse on pistetty bänniin, joten en minäkään koe asialliseksi jatkaa omalta osaltani hänestä kirjoittelua.

Minkälaista kehonkieltä sinä kaipaat vahvistamaan sitä vaikutelmaa, että solvaaminen esimerkiksi haisevapilluiseksi huoraksi on pahantahtoista kiusaamista ja kaikin kuviteltavissa olevin syin väärin ja tuomittavaa?

Kuten sanoin, niin en koe asialliseksi kirjoitella henkilöstä, joka on bännissä. Niin ja voipi vielä tuntea itsensä kiusatuksi minun taholtani, kun ei pääse puolustautumaan - joten odotelkaamme hänen paluutaan "banaanisaarilta", kuten niin usein lystikkään värikkäästi bännissä olevan sijaintipaikka ilmoitetaan :P
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 19:04

Kyllästynyt kirjoitti:Toivottavasti sinä Mirri et tuossa viittaa tai väitä, että minun tietoni kiusatuksi joutumisestani olisi jollakin tavalla irvailun tai pilkanteon arvoista.

En toki väitä mitään sellaista. Kuten olet kertonut, sinun mielestäsi tarvitaan tietoa kiusatuksi joutumisesta, kokemukset ovat toisarvoisia.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 19:18

Kyllästynyt kirjoitti:Jos et pysty tuohon vastaamaan, ole hyvä ja jätä nuo "Onko Tristan joutunut Kyllästyneen kiusaamaksi, siinä pulma" -ilkeilyt jatkossa kirjoittamatta.

Ei se ollut ilkeilyä, vaan mietittäväksi tarkoitettu asia.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 19:28

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Jos et pysty tuohon vastaamaan, ole hyvä ja jätä nuo "Onko Tristan joutunut Kyllästyneen kiusaamaksi, siinä pulma" -ilkeilyt jatkossa kirjoittamatta.

Ei se ollut ilkeilyä, vaan mietittäväksi tarkoitettu asia.

Jos esität julkisesti sellaista, että minä muka olen kiusannut Tristania, se on suoranaista vittuilua.

Ikävää, että sinä koet asian noin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 10.06.2012 19:33

Kyllästynyt kirjoitti:Tuo on hyvä periaate, mutta niin kauan kuin Tristan kirjoittaa minusta palstoilla joille minä en pääse, en näe syytä miksi minun pitäisi olla "paavillisempi kuin paavi itse" ja (--)

Vapaa maa ja vapaat mielipiteet - mii laik!
Joskus on tietty hyvä ja perusteltu joustaa hyvistäkin periaatteista, kunhan ei tee itsestään kaksinaismoralistin oloista - kohtuus kaikessa sanoi Ylppö-vainajakin aikanaan. ;)
Kahvi

ViestiKirjoittaja takaovi » 10.06.2012 19:37

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Tuo on hyvä periaate, mutta niin kauan kuin Tristan kirjoittaa minusta palstoilla joille minä en pääse, en näe syytä miksi minun pitäisi olla "paavillisempi kuin paavi itse" ja (--)

Vapaa maa ja vapaat mielipiteet - mii laik!
Joskus on tietty hyvä ja perusteltu joustaa hyvistäkin periaatteista, kunhan ei tee itsestään kaksinaismoralistin oloista - kohtuus kaikessa sanoi Ylppö-vainajakin aikanaan. ;)

Mutta sehän ei mitään haittaa, että Kyllästynyt kirjoittelee täällä Tristanista vaikka hän ei tänne pääse.
Taivas, mikä tekopyhyyden huippu.
takaovi

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 19:43

Kyllästynyt kirjoitti:sinä heittelet pahantahtoisia viittauksia ja vittuiluja

Kyllästynyt, mitä ihmeen pahantahtoisia viittailuja ja vittuiluja olen heitellyt?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.06.2012 20:00

http://tukiasema.org/viewtopic.php?f=14&t=2191

"Jos suinkin" -ketju poistuu tänään myöhemmin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 20:11

Psykopatologia kirjoitti: http://tukiasema.org/viewtopic.php?f=14&t=2191

Mitä haluat kertoa laittamallasi linkillä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.06.2012 20:13

Julkisesti sen, että asia ei tule aivan yllätyksenä.

20:25
Luin äsken väärin: viestilläsi.
Linkin sanomasta en halua sanoa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 10.06.2012 20:37

Psykopatologia kirjoitti:http://tukiasema.org/viewtopic.php?f=14&t=2191

Jos 2+2=5 erittäin suurilla kakkosen arvoilla, niin taisin oivaltaa jotain, mikä selittää hyvin pitkälle ..hm.. jotain. No se siitä, mullahan on tunnetusti salaliittoteorioita preferoiva vilkas mielikuvitus :D
Kahvi

ViestiKirjoittaja takaovi » 10.06.2012 20:57

:D :D :D :D
takaovi

ViestiKirjoittaja takaovi » 10.06.2012 21:06

Kyllästynyt kirjoitti:
takaovi kirjoitti::D :D :D :D

No nyt minä ymmärrän... Se, että syytit minua tekopyhyydestä oli vitsi.

No niin tietenkin oli vitsi. Minähän saisin bannin, jos sanoisin, että Kyllästynyt on tekopyhä.
takaovi

ViestiKirjoittaja takaovi » 10.06.2012 21:10

Eli sinäkin olet pyhä, kun haukut täällä Tristania vaikka hän ei voi vastata täällä.
takaovi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko