Helevetin vaikeeta

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Helevetin vaikeeta

ViestiKirjoittaja Ryysy » 08.02.2015 23:37

Sateentekijä: En edes ole varma onko sinun osaltasi ollenkaan huonoa viestintää tai väärää. On vaan "helvetin vaikeeta" lukea keskusteluja. Minä mm. tulkitsin ihan väärin sanomisesi, kun kirjoitit, että "tee se tuuve" tms., niin luulin, että kehotit, että tee itsemurha, vaikka sinähän kehotitkin vain kirjoittamaan siitä kuinka itsemurha tehdään onnistuneesti, jos kerran Tuuve siitä halusi kirjoittaa.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 08.02.2015 23:41

Kissi kirjoitti:No onhan se taas helevetin vaikeaa antaa kirjotuslupa.

En tajua yhtään mihin tämä viittasi.

Ketjujen poistosta ym: jos minua tai jota kuta muuta ahdistaa jokin asia, niin mielestäni oikea ratkaisu ei ole ainakaan kirjoittamisen rajoittaminen aiheesta / ketjujen poistaminen. Kuitenkin jokin juttu pitäisi löytää. Ylläpidolla / valvojalla on todella raskas tehtävä, kun pitää vahtia muiden kirjoittamisia.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 08.02.2015 23:53

Luin äkkihämmentyneenä viestin. Pahoittelut, en itsekään ymmärrä kuinka onnistuin sen noin lukemaan. Poistin jo erikoiset kommenttini ketjusta. Ei pitäisi aina kommentoida niin äkkihepulissa, vaan keskittyä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.02.2015 00:18

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kirjoitin "vaikutusta" (en "vaatimassa" tms).

Eikö sillä, että Tristan on kiusannut minua vuosikausia, saisi olla ollut vaikutusta asiaan?

Ei saisi vaan p i t ä i s i olla.

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Humoristinen ote ei tarkoita sitä, että kaikkia naurattaisi...

"Humoristinen ote" edellyttää, että edes jotakuta naurattaisi.

Ehkä pikemminkin pyrkimystä siihen, että edes jotakuta naurattaisi.

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Mietin vain, että miltä PP:ltä mahtaa tuntua privaattiviestintäsi.

Ja minä mietin, mitä se sinulle kuuluu?

Minusta olisi mukavaa, että kenenkään ei tarvitsisi tarpeettomasti kokea ikäviä tunteita.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.02.2015 00:21

Ryysy kirjoitti:Tätä edeltänee "turha lainaus". Mutta mielenkiinnosta kysyn: oletko seurannut tämän päivän / illan itsemurha-aiheista ketjua psykopatologia-osastolla? Sisältääkö mielestäsi se viestintää, mikä vaatisi ylläpidon / valvojan huomiota?

Kävin kurkkaamassa tuota ketjua, se on aika pitkä ja en taida nyt pystyä keskittymään siihen ajatuksella.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.02.2015 00:23

Kahvi kirjoitti:... Minusta olisi mukavaa, että kenenkään ei tarvitsisi tarpeettomasti kokea ikäviä tunteita.

Hah! Taisit juuri lyödä entiset hurskasteluennätyksesi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 09.02.2015 00:24

Ok, Kahvi. Kerroin myöhemmin, että viittasin vain Sateentekijän ja Tuuven viestintään, jonka jälkeen vielä jouduin korjaamaan tätäkin viittaustani pikaisen väärintulkintani vuoksi...
Ryysy

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.02.2015 00:41

Sateentekijä kirjoitti:Minä ainakaan en ole perehtynyt nykysodankäynnin viestintäperiaatteisiin, joten jätän kommentoinnin viisaammille.
Sodankäyntikin lienee helevetin vaikeeta!

:D
Tässä ketjussa on hyvä otsikko, kun sen alle sopivat kaikenlaiset vaikeat asiat.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.02.2015 01:14

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Minusta olisi mukavaa, että kenenkään ei tarvitsisi tarpeettomasti kokea ikäviä tunteita.

Hah! Taisit juuri lyödä entiset hurskasteluennätyksesi.

Mitä tarkoitat?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.02.2015 01:20

Kahvi kirjoitti:Mitä tarkoitat?

Sitä, että hurskastelusi "Minusta olisi mukavaa...", on tekopyhää; niin kuin itse olisit vähääkään piitannut siitä mitä sinä olet ihmisille aiheuttanut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.02.2015 02:13

Kyllästynyt kirjoitti:

Sitä, että hurskastelusi "Minusta olisi mukavaa...", on tekopyhää; niin kuin itse olisit vähääkään piitannut siitä mitä sinä olet ihmisille aiheuttanut.

Näkemyksesi on ehkä pikemminkin subjektiivinen kuin objektiivinen, mutta pitäisikö toisten tunteista välittää?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.02.2015 14:02

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Sitä, että hurskastelusi "Minusta olisi mukavaa...", on tekopyhää; niin kuin itse olisit vähääkään piitannut siitä mitä sinä olet ihmisille aiheuttanut.

Näkemyksesi on ehkä pikemminkin subjektiivinen kuin objektiivinen, mutta pitäisikö toisten tunteista välittää?

Niin siis sillä ajattelin kysyä tuota, kun "hurskastelu"-näkemyksesi ei välttämättä ottanut huomioon muiden tunteita. Että onko vaikkapa jokin jako, missä joidenkin tunteet tulisi ottaa huomioon ja toisilla ei ole niin väliä tms?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.02.2015 14:03

Kahvi kirjoitti:..., mutta pitäisikö toisten tunteista välittää?

Kai sinun voisi olettaa välittävän ja kai sinun tulisi välittää, koska kirjoitit: "Minusta olisi mukavaa, että kenenkään ei tarvitsisi tarpeettomasti kokea ikäviä tunteita."
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.02.2015 14:14

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Objektiivisestikin katsoen, sinä et näytä vähääkään välittäneen miltä sinun käytöksesi on minusta tuntunut. Joten, älä viitsi ruveta minulle paasaamaan "minusta olisi mukavaa..." hurskastelujasi.
Kahvi kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Sitä, että hurskastelusi "Minusta olisi mukavaa...", on tekopyhää; niin kuin itse olisit vähääkään piitannut siitä mitä sinä olet ihmisille aiheuttanut.

Niin siis sillä ajattelin kysyä tuota, kun "hurskastelu"-näkemyksesi ei välttämättä ottanut huomioon muiden tunteita. Että onko vaikkapa jokin jako, missä joidenkin tunteet tulisi ottaa huomioon ja toisilla ei ole niin väliä tms?

Hyvä ja korrekti käytös on aina ja joka paikassa minimivaatimus.
Siihen ei kuulu hyökätä kenenkään kimppuun vain "huvikseen" tai muutenkaan ilman syytä - niin kuin sinä olet tehnyt.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.02.2015 15:23

Kyllästynyt kirjoitti:Objektiivisestikin katsoen, sinä et näytä ...
Lihavonnit minun.

Vaikuttaa siltä, että et tuossa käyttänyt termiä "objektiivinen" kovinkaan eksaktisti ja varmaksi uskallan väittää, ettet vastannut kysymääni asiaan.

Kyllästynyt kirjoitti:Joten, älä viitsi ruveta minulle paasaamaan "minusta olisi mukavaa..." hurskastelujasi

En ole mitään paasannut, vaan ainoastaan kerran vastannut minulle esittämääsi kysymykseen. Hurskastelun voisit sitten kyllä perustella, muuten voi jäädä ikävästi vaikutelma mala fide -one-lineristä ("roiskaisusta").
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.02.2015 15:26

Kyllästynyt kirjoitti:Hyvä ja korrekti käytös on aina ja joka paikassa minimivaatimus.

Mihin kuuluu siis mm seuraavien termien käyttäminen:
tolkutonta paskapuhetta
valehtelet harkiten
emävalhe
toiset seuraavat muuleina perässä.
antipatiasta, parjaamisesta ja mustamaalaamisesta;
antipatian värittämä ja kaunaisuutesi kirvoittama kuvitelma/luulo/juoru

Tai roiskaisun oloiset kysymyksiin kommentointi samalla kun jättää itse kysyttyyn asiaan vastaamatta?

Näinkö?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.02.2015 15:28

Kyllästynyt kirjoitti:Siihen ei kuulu hyökätä kenenkään kimppuun vain "huvikseen" tai muutenkaan ilman syytä - niin kuin sinä olet tehnyt.

Ai niinkuin sinä teit reilu vuosi sitten, kun poistumisesi jälkeen ensimmäisessä viestisissäsi kävit kimppuuni?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.02.2015 15:30

Keskustelu vaikuttaa nyt Kyllästyneen osalta menneen lähinnä erinäköisten roiskaisujen heittelyyn; siis sellaisiin joissa ei vastata kysyttyyn asiaan ja kovin tuomitsevan oloisesti -ellei jopa hyvin tunneperäisesti- tunnutaan kommentoivan vastapuolta ilman kummempia perusteluita.

Täten en näe mieltä jatkaa keskustelua, koska kysymyksessä olisi silloin vain verbaalinen otsaanlyöntikilpailu eikä asianmukainen keskustelu.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.02.2015 15:31

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Objektiivisestikin katsoen, sinä et näytä ...
Lihavonnit minun.

Vaikuttaa siltä, että et tuossa käyttänyt termiä "objektiivinen" kovinkaan eksaktisti ja varmaksi uskallan väittää, ettet vastannut kysymääni asiaan...

Merkittävästi eksaktimmin ja objektiivisemmin kuin sinä (puhuessasi minun subjektiivisuudestani).
Vastaus kysykseesi: Tietenkin. Miksi kyselet itsestäänselvyyksiä?
Kahvi kirjoitti:... En ole mitään paasannut, vaan ainoastaan kerran vastannut minulle esittämääsi kysymykseen. Hurskastelun voisit sitten kyllä perustella, muuten voi jäädä ikävästi vaikutelma mala fide -one-lineristä ("roiskaisusta").

Hurskastelusi on selviö kaikille niille jotka muistavat aiemmat kirjoituksesi ja käytöksesi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.02.2015 15:31

Hilppa kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:..., mutta pitäisikö toisten tunteista välittää?

Kai sinun voisi olettaa välittävän ja kai sinun tulisi välittää, koska kirjoitit: "Minusta olisi mukavaa, että kenenkään ei tarvitsisi tarpeettomasti kokea ikäviä tunteita."

Välitänhän minä toisten tunteista, mutta toki harkitsen milloin on sillä perusteella mielekästä muuttaa omaa käytöstään.

Muuten huomasitko, että (sinäkin) jätit vastaamatta kysyttyyn asiaan?
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko